X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחרי מהומת היממה האחרונה, מתכנס המרכז להכריע בזהות השר השביעי מטעם המפלגה המועמדים: ראלב מג'אדלה, המועמד של פרץ, ושכיב שנאן הדרוזי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אחרי כל ההמולה הפוליטית של היממה האחרונה, כמעט שנשכח האירוע שהיה אמור להיות אחד האירועים הדרמטיים בתקופה האחרונה - כינוס מרכז מפלגת העבודה. המפלגה תבחר (יום ה', 18.1.07) שר. כאשר המועמדים הם ראלב מג'אדלה ושכיב שנאן.
זה אמור להיות מרכז סוער. לאחר רעידות האדמה הפוליטיות, חקירת אולמרט והתפטרותו של הרמטכ"ל, ובזמן ההתייעצויות הארוכות על-מנת למצוא רמטכ"ל חדש, יגיע שר הביטחון עמיר פרץ, פעם נוספת, למבחן מנהיגות מול מפלגתו. לפני שבוע הודיע פרץ כי הוא מעוניין שמג'אדלה יהיה השר השביעי של מפלגת העבודה, אלא ששכיב שנאן, הנמצא במקום ה-20 ברשימת העבודה לכנסת, הודיע כי גם הוא מעוניין בתפקיד.
תחילה פרץ חשב שזה יהיה פשוט בהרבה. אבל מייד כשהודיע על מינויו של מג'אדלה, החלו הבעיות. ישיבת הממשלה שהתכנסה ביום ראשון לא אישרה את מינויו של מג'אדלה, כיוון שלטענת גורמים בלשכת ראש הממשלה פרץ לא הודיע בצינורות המקובלים על דבר מינויו של השר החדש. עוד זעמו בסביבתו של אולמרט, כי פרץ אמר למג'אדלה כי הוא מתמנה לתפקיד שר המדע, התרבות והספורט, התיק עליו היה ממונה אופיר פינס, ואילו הדבר לא תואם עם אנשי אולמרט שטענו כי יתכן שראש הממשלה יעדיף לתת לו תיק אחר.
אנשי פרץ אמרו בתגובה כי הם יכולים להציג תמלילים של שיחות טלפון על-מנת להוכיח כי נעשתה פנייה כמקובל ללשכת ראש הממשלה ובו הודעה מסודרת בדבר מינויו של ראלב מג'אדלה.
אבל לא רק עם אולמרט הסתבך פרץ בעקבות הניסיון למנות את מג'אדלה לתפקיד שר. אלא גם עם חברי מפלגתו שלו. יריביו הפוליטיים מתוך מפלגת העבודה הודיעו כי מדובר במינוי שנעשה משיקולי פריימריז, וזאת על-מנת שפרץ יזכה לתמיכת קולותיהם של חברי המפלגה מהמגזר הערבי.
גם נציג הדרוזים ברשימת העבודה, שלא נכנס לכנסת כיוון שהיה מרחק מנדט אחד משם, הביע כעס על קידומו של מג'אדלה. בתחילת השבוע הוא הודיע כי בכוונתו להתמודד לתפקיד מול מג'אדלה, מועמדו של פרץ.
כניסתו של שנאן להתמודדות נעשתה רק אחרי שמזכ"ל המפלגה איתן כבל הפעיל את מערכת ההצבעה האוטומטית המטלפנת ורושמת את הצבעתם של חברי המרכז. כבל נימק כי הפעיל את המערכת על-מנת לחסוך הוצאה של כ-100 אלף שקלים, עלות כינוס המרכז. אלא שהביקורת מבית גרמה ליו"ר המפלגה עמיר פרץ להחליט כי בסופו של דבר המרכז כן יכונס, על-מנת לציין את כניסתו של מג'אדלה לממשלה כשר הערבי הראשון מקום המדינה. אלא שמאז הצטרף כאמור שנאן לתמונה, וחברי המרכז יאלצו להכריע מחר בשאלת זהותו של השר השביעי.
חברי מרכז העבודה יצביעו מחר על אופן הצבעתם. אפשרות אחת היא הצבעה גלויה לאישור הצעתו של היו"ר ומינויו של מג'אדלה. אפשרות שנייה הינה הצבעה חשאית בה יבחר כל חבר מרכז את מועמדו לתפקיד השר בממשלה.

תאריך:  17/01/2007   |   עודכן:  17/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
ריקו שירזי נעצר אתמול ונשלח למעצר בית של 24 שעות    אריק איזוקוביץ' הבעלים של קבוצת נס טוברוק נחקר אתמול
הילה רפופורט
הקוורטט ידון בסוף החודש, בוושינגטון, בחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלשתינים, כך מסרה מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס
הילה רפופורט
במרכז ביירות חגגו המוני לבנונים את הפרישה, אותה הגדירו כהוכחה לניצחון חיזבאללה במלחמה נגד ישראל    סיפוק גם בחמאס ובסוריה
הילה רפופורט
חבר הפרלמנט האירני, סייד נזאם מולא חובייזה, הודיע כי ארצו הצליחה להפיל מזל"ט ריגול אמריקני, שניסה לחצות את גבול אירן
עידן יוסף
בנאום בטקס חובלים של חיל הים אמר שר הביטחון פרץ כי חבל שהרמטכ"ל לא נשאר להמשיך בעבודה החשובה    אמר כי החלטת חלוץ נעשתה בטרם עת    הרמטכ"ל: התפטרותי ערכית ומוסרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il