X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעורו של עו"ד גיל עודד וקבע, כי על דבריו של עו"ד חיר פואד, במהלך משפט שבו השניים עמדו משני צדי המתרס, לא חל החיסיון החל על עו"ד במהלך הליכים משפטיים
▪  ▪  ▪
[צילום: בוצ´צ´ו]

השופטת אסתר קובו בבית המשפט המחוזי בתל אביב קיבלה את ערעורו של עו"ד גיל עודד על החלטת בית משפט השלום, לפיה אין להאשים את עו"ד חיר פואד בהפרת איסור לשון הרע. קבלת הערעור התקבלה לאחר שנמצא כי במקרה הנדון יש לסייג את החסינות הניתנת לפרקליט בסעיף 13(5) לחוק איסור לשון הרע כיוון שדבריו של פואד נאמרו מתוך זדון ורשעות ולא נדרשו לגופו של התיק אלא לצורך הכפשת עו"ד עודד בלבד.
במקרה זה שני עורכי הדין החליפו ביניהם דברי גנאי במהלך הליכים משפטיים שניהלו בשם לקוחותיהם. באחד הדיונים בבית המשפט הטיח המשיב האשמות נגד המערער, לפיהן קיימת חקירה משטרתית נגדו ומוכן נגדו כתב אישום בפרקליטות. בנוסף נאמר, כי מתנהלים נגד המערער הליכים משמעתיים בלשכת עורכי הדין להוצאתו מהלשכה.
בית משפט השלום קבע כי אין לסייג במקרה זה את החסינות שבסעיף 13(5) לחוק איסור לשון הרע, כיוון שמטרתו התפרשה בפסיקה כמעניקה חיסיון הולם לפרקליט המופיע בבית המשפט ומייצג את לקוחו, כדי לאפשר לו למלא תפקיד ציבורי זה כיאות כך שחרב לשון הרע לא תרחף כל העת מעל לראשו.
השופטת קובו, אליה חברה השופטת מיכל רובינשטיין, אמרה כי הגיעה השעה לקביעה כי החיסיון המוענק לפרקליט אינו מוחלט וכי במקרים חריגים ניתן לחרוג ממנו, לדוגמא כאשר מדובר בפרסום דברים שלוחי רסן שהוטחו בזדון וברשעות. על כן קבעה כי מכיוון שלדידה הדברים שהטיח המשיב כלפי המערער היו כדי להטיל בו כתם ללא הצדקה, לא נדרשו לגופו של התיק ואף לא היו נכונים, הרי שחרגו מכל מידה סבירה ואינם ראויים להגנה כלשהי. השופטת רובינשטיין אף העירה כי מוטב שהמחוקק יסדיר את הסוגייה כך שיישמר חופש הביטוי בין כתלי בית המשפט ועם זאת יצומצם החיסיון המוחלט לפרקליטים המופיעים בו.
בדעת מיעוט קבע סגן נשיא בית המשפט, השופט יהושע גרוס, כי רק במקרים חריגים יש לצמצם את החיסיון לפרקליט וכי אין המדובר במקרה חריג. דעתו הסתמכה על כך שדבריו של עו"ד פואד נאמרו לאחר שהותקף ע"י עו"ד עודד. הראשון אף הגיש על כך תלונה במשטרה אך זו לא הגיעה לכדי כתב אישום, אך רק מחמת נסיבות העניין ולא מחוסר אשמה. בנוסף, למרות שהמשיב הורשע בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין בגין דבריו האמורים, המערער הורשע תחילה בבית הדין המחוזי על כך שכינה את המשיב "שקרן פתולוגי", אך ערעורו לבית הדין הארצי התקבל לאחר שנמצא כי הדברים היו חלק ממסכת ההתקפות בין השניים. לפיכך, אמר השופט, כי מאחר ששני הצדדים תרמו למתיחות ששררה ביניהם, אין מדובר במקרה חריג ולכן אין לקבל את הערעור.
כאמור, הערעור התקבל כך שהתיק הוחזר לבית משפט השלום בכדי לקבוע את סכום הפיצוי, וכן נפסקו 20 אלף ש"ח על הוצאות ושכר טירחה לטובת המערער.

תאריך:  18/01/2007   |   עודכן:  18/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין חיסיון גורף על דברי עו"ד במהלך דיונים משפטיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
המשטרה שיחררה היום למעצרי בית של 5 ימים את שיח' אמין סולימן, אורי וייס והישאם זועבי וכן את עוה"ד קרן שטיינפלד. היחידה הכלכלית המשיכה גם היום בחקירת החשודים במכירות והטיית משחקים בקבוצת הפועל נצרת עילית ובהם גם עורכת דינו של אושרי לוי.
מוטי אקסמיט
בפעילות מהירה וחכמה של מודיעין ובילוש של משטרת באר-שבע, סוכל רצח עבריין בכיר
מוטי אקסמיט
בערד מערד הודו קטינים בפריצת 5 בתי כנסת, צרכנייה ודירת מגורים    הגינבות נועדו לממן רכישת מתנות לבני משפחה וחברים אותם ישימו על עץ האשוח לקראת השנה החדשה
עידן יוסף
שר הפנים, רוני בר-און, הכריז היום על הקלות הומאניטאריות נוספות לאוכלוסיות המבקשות מעמד בישראל
מוטי אקסמיט
אוטובוס מפרקי התנגש בעוצמה רבה באוטובוס אחר של חברת "דן" שעמד בצד הדרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il