X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חושף שחיתויות בחברה הכלכלית קריית שמונה הגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי בנצרת שלא להשיבו עבודה שממנה פוטר בשל חשיפת השחיתויות לטענתו, על בית הדין לאכוף את החזרתו לעבודה ולחילופין לפסוק לו פיצויים הוגנים
▪  ▪  ▪
[צילום: בוצ´צ´ו]

יורם ביטון, חשב החברה הכלכלית קריית שמונה, הגיש היום ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה בנצרת שבו נדחתה בקשתו לביטול פיטוריו. הערעור הוגש באמצעות פרקליטי התנועה למען איכות השלטון בישראל, במסגרת פעולותיה להגנת חושפי השחיתויות במנהל הציבורי.
ביטון, חשב החברה, פוטר מעבודתו לאחר שהתריע כדין על חשדות חמורים להתנהלות בלתי תקינה של הנהלת החברה הכלכלית קריית שמונה, בה עבד. הכשלים נגעו להליך מכירת מניות החברה הכלכלית קריית שמונה בחממת מיט"ב (מרכז יזמות טכנולוגית בע"מ) לחברת ביומדיקס אינקובטור בע"מ, שבוצע בניגוד לכללי מנהל תקין, בהערכת שווי הנמוכה במאות אלפי דולרים משוויה הריאלי של החממה, ותוך הסבת נזק אדיר לקופה הציבורית. התראות אלו נבדקו ואומתו ע"י מספר גורמים. כתוצאה ממעשיו של ביטון, הוא פוטר מעבודתו בחברה הכלכלית קריית שמונה לאחר 7 שנות עבודה.
בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קיבל את עיקרי עמדתו של ביטון וקבע, בין היתר, כי "אין כל ספק שלא היה קשר בין השירות המקצועי שנתן ביטון לבין ההחלטה להפסיק את ההתקשרות איתו.
סיכם בית הדין בהתייחסו לחוק הגנה על עובדים, כי "אנו בדעה כי קיים קשר הדוק בין התלונות של ביטון, הן בכתב והן בעל פה, לבין ההחלטה לסיים את ההתקשרות איתו ולאור העובדה שקבענו כי ביטון הנו "עובד" הוא זוכה להגנת החוק". אולם למרות כל זאת, בית הדין האזורי לא הורה על החזרתו לעבודה ופסק לו סכום פיצויים נמוך שאינו משקף את הנזקים הריאלים שנגרמו לו.
בערעור שהוגש לבית הדין הארצי לעבודה, טוען ביטון כי בית הדין האזורי טעה בפסק דינו בכך שלא השיבו לעבודה וכן בסכום הפיצויים שפסק לזכותו. וזאת בעיקר בכל הנוגע למשמעות אי ההבנה הנגזרת בתוצאה מכך על עובדים חושפי שחיתות המועסקים במקום עבודה לתקופה בלתי קצובה.
ביחס להשבה לעבודה טוען כי היה על בית הדין לתת עדיפות לסעד האכיפה, ולקבוע כי יש להחזירו לעבודה בחברה הכלכלית. לחילופין ומשלא השיבו לעבודה, היה עליו לפסוק לו במקום זאת פיצוי בגין אובדן שכר לתקופה סבירה, בנסיבות העניין.
הפיצויים שנפסקו לו לטענתו, ע"י בית הדין האזורי הם נמוכים ביותר, ואין בהם כדי לשקף את הנזק אשר נגרם לו או לשפותו בגין כך, לא כל שכן הם תוצר של טעות משפטית המפקירה את גורלם של עובדים חושפי שחיתות המועסקים בהסכמי עבודה לתקופה בלתי קצובה. לטענתו התייחס בית הדין בסוגיית הפיצויים בסיטואציה של פיטורי עובד המועסק בחוזה לתקופה בלתי קצובה, זאת מבלי לעשות את ההבחנות הנדרשות לענייננו והן: ראשית, שמודבר בפיטורין שלא כדין ושנית, בפיטורין של עובד חושף שחיתות, שפוטר עקב חשיפת השחיתות.

תאריך:  21/01/2007   |   עודכן:  21/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חושף השחיתויות הגיש ערעור על פיטוריו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכך מעודדים יושרה? ל"ת
הניה  |  21/01/07 18:09
2
שחיתות במשרד ממשלתי
חושף שחיתויות  |  21/01/07 19:22
3
שחיתות במשרד ממשלתי
חושף שחיתויות  |  21/01/07 19:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
בפתח ישיבת הממשלה אמר אולמרט כי "חלוץ שירת את מדינת ישראל בנאמנות ובהקרבה מאין כמוהם"    "ניסיונותי להניא אותו לא צלחו, ואני מאוד מצטער"
גלית יצחק
מחקר חדש של חוקרים מאונ' בן-גוריון ומאונ' מאסטריכט מראה כי במוח האנושי קיימים מנגנונים המאפשרים קיומו של מידע כמותי מופשט ולא מופשט כאחד    התוצאות מקדמות את ההבנה לגבי תכנון אפקטיבי של תוכניות התערבות לבוגרים וילדים עם קשיים בתפיסה כמותית
גלית יצחק
יגאל שקל וורד פורת מונו לתפקיד    השניים הינם בעלי ניסיון עשיר של למעלה מ-13 שנים בשוק ההון
מירב לוי
משרד התיירות מעלה קמפיין נוסף לעידוד התיירות בצפון הארץ    עלות הקמפיין: 125 אלף ש"ח והוא יימשך חמישה שבועות    הקמפיין יתמקד בנופש ובאטרקציות שבגליל העליון ובאצבע הגליל
מירב לוי
ארגוני המורים הודיעו על השבתת הלימודים בבתיה"ס ובגני הילדים בצפון ודרום הארץ    בחינוך המיוחד יתנהלו הלימודים כסדרם    המורים מוחים על שטרם נחתם עימם הסכם שכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il