X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנאומו בכנס הרצליה קרא לפלשתינים להתנתק מההשפעה המרובה של אירן על חמאס ברשות הפלשתינית "אירן היא לב-ליבה של הבעיה במזה"ת", אמר
▪  ▪  ▪
[צילום: אורי פורת]

"המזרח התיכון מצוי בתקופה של שינויים דרסטיים בקנה-מידה היסטורי", כך פתח (יום א', 21.1.07) את נאומו השר שאול מופז בכנס הרצליה השביעי. "האתגרים שלפנינו מורכבים וחשובים מאין כמותם, והם משותפים לישראל, לארה"ב ולעולם החופשי כולו", הוסיף שר התחבורה.
לדבריו, שנת 2007 היא שנה מכרעת בה מוטלת על העולם האחריות לקבוע האם פניו של המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני, להתחזקות הציר הרדיקלי ולהתגברות של הטרור והאלימות, או האם ניתן להוביל את המזרח התיכון לאופק חדש, לעתיד של מתינות, פרגמטיות ויציבות.
באשר לאירן אמר מופז כי "באירן של 2007 מתקיימים כל המרכיבים המאיימים איום ממשי על יציבות המזרח התיכון והשלום על העולם כולו: משטר אייטולות פנאטי, אמצעי שיגור ארוכי טווח, ושאיפה בלתי פוסקת מוסתרת להשגת נשק גרעיני ומעורבות עמוקה ורב אזורית בטרור".
"עלינו להביט נכוחה במציאות ולומר באופן ברור: אירן היא לב-ליבה של הבעיה במזרח התיכון; היא האיום הדחוף על העולם. ובבעיה הזו צריך לטפל לפני שיהיה מאוחר מדי", אמר הרמטכ"ל לשעבר והוסיף, כי "אירן המתקדמת לעבר נשק גרעיני היא איום על קיומה של מדינת ישראל. אירן המתקדמת לעבר נשק גרעיני היא איום על יציבות המזרח התיכון והעולם כולו. מזרח תיכון בו יש לאירן נשק גרעיני לא יהיה אותו מזרח תיכון, לא יהיה אותו עולם".
"העולם לא יכול להרשות מצב שבו מדינה קיצונית, פונדמנטליסטית, קנאית, שאינה מסתירה את כוונותיה למחוק את העם היהודי מעל פני העולם, מחזיקה בידה נשק להשמדה המונית. ההיסטוריה מלמדת: אקדח שמופיע במערכה הראשונה, יורה במערכה האחרונה!", אמר מופז בנאומו בכנס.
לדברי מופז, נשק גרעיני בידי אירן יפתח מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון. "שילוב של אידיאולוגיה רדיקלית, אינטרסים גאו-פוליטיים משותפים ומשאבים אירניים בלתי נדלים, הביאו להיווצרותו של "הקוורטט הרדיקלי" - אירן, סוריה, חיזבאללה וחמאס, כשאירן היא הכוח המניע מאחוריו. המזרח התיכן מצוי כעת במאבק על עתידו".
השר מופז הדגיש, כי ראשי חמאס ברשות הפלשתינית "הפכו לבני-בית באירן". לדבריו, אירן מנסה לשכפל את מודל החיזבאללה ברשות הפלשתינית. "למעשה, אירן היא היום התומכת העיקרית של חמאס", אמר. במהלך נאומו פנה מופז לפלשתינים ואמר: "הינתקו מאירן, למען עתידכם, עתידנו ועתיד האזור כולו".
מופז סיים את נאומו בדברים על הרמטכ"ל המתפטר, רא"ל דן חלוץ: "החלטתו של דא"ל חלוץ היא החלטה אמיצה הנוטלת אחריות. דן חלוץ הוא לוחם וקצין רב זכויות ואדם משכמו ומעלה".

תאריך:  21/01/2007   |   עודכן:  21/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מופז לפלשתינים: הינתקו מאירן
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל אחד חייב לפטפט בכנס הזה? מה חידש הגאון מופז? מה היינו עושים בלעדיו? ל"ת
הניה  |  21/01/07 18:35
2
מופז, אה לא יודע מי הם ה"פלשתינאים" ?
מרקו  |  21/01/07 18:40
3
זה פשוט לא יאומן!
גליה  |  21/01/07 19:33
4
ממתי הדאגה לפלשתינאים צריכה להדריך שר בישראל? הכל עקום. ל"ת
הניה  |  21/01/07 20:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
אתר שיתוף הקבצים הפיראטי השוודי, The Pirate Bay, החליט להקים לעצמם מדינה עצמאית שבה החוק יתיר את שיתוף הקבצים    כעת הם מבקשים את עזרת הציבור במימון הקמת המדינה
מערכת PCאון
סוס טרויאני חדש מסתובב באינטרנט    זוהי אחת ההתקפות הגדולות ביותר שהיו בשנים האחרונות
אסף גדות
איגוד האינטרנט הישראלי הכריז כי הוא יאפשר לשישה בלוגרים להשתתף בכנס השנתי שלו, בדומה להשתתפותם של עיתונאים בתחום    תיערך תחרות בין הבלוגרים שתיקבע את ששת בני המזל
כרמל בן צור
ניצחון לשלמה בן צבי במאבק על עתידו של החינמון "ישראלי": בוטל מינויו של המנהל הנוסף, עו"ד מטלון    בית המשפט קבע כי אין מקום להטיל עיקולים חדשים שימנעו בשלב זה את הפעלת העיתון
עידן יוסף, אסף דוד-מרגלית
סגירת הקו בעקבות מענק ממשלתי של 2.4 מיליארד דולר להקמת מפעל בקריית גת    הצפי: פיטורים של מאות עובדים בירושלים    בשנה שעברה ייצאה אינטל ישראל מוצרים בסכום של מיליארד ו-300 מיליוני דולרים    עלייה של יותר מ-9% לעומת השנה שלפניה    היא הגדילה בתקופה הזו את מספר המועסקים ב-200 עובדים ל-6,820 עובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il