X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסתיימה ההתייעצות בוועדת החוץ והביטחון על מינוי הרמטכ"ל יו"ר הוועדה ח"כ צחי הנגבי: "חשוב שהמינוי יאושר בהקדם ובהסכמה של אולמרט ופרץ
▪  ▪  ▪
שלום. עיסוק שערורייתי [צילום: AP]
הנדל. לעסוק רק בצרכי הביטחון

חברי וועדת החוץ והביטחון של הכנסת קיימו הערב (א', 21.1.07) התייעצות מיוחדת בעניין מינוי הרמטכ"ל. יו"ר הוועדה ח"כ צחי הנגבי אמר בצאתו מהישיבה כי "חברי הוועדה סיכמו כי הרמטכ"ל הבא חייב לבוא לאישור הממשלה באופן המהיר ביותר". עוד אמר הנגבי כי "שר הביטחון וראש הממשלה חיבים למצוא מועמד שיהיה מוסכם על שניהם, על-מנת שהדבר יהיה מקובל גם על הציבור".
במהלך הדיון לא העלו חברי הוועדה שמות ספציפיים, ואילו גורמים בוועדה אמרו כי רבים מחברי הכנסת שהשתתפו בדיון רמזו כי הם מעדיפים את גבי אשכנזי לתפקיד. יו"ר הוועדה עצמו אמר כי "חברי הוועדה הסכימו שעדיף שהרמטכ"ל הבא יהיה נקי בכל הקשור למערכה האחרונה בלבנון, ולפיכך מוטב שלא ימונה אלוף מכהן".
חששם של חברי הוועדה במינוי אלוף מכהן, נובע ממסקנות וועדת וינוגרד. "במידה ווינוגרד יחליט שאחד המועמדים נכשל בתחומו בלבנון, לא כדאי שהדבר יהיה לאחר שהוחלט שאותו קצין הפך לרמטכ"ל", הסביר אחד מחברי הוועדה. בהקשר לכך, פנו אנשי ראש הממשלה לוועדת וינוגרד על-מנת לקבל חוות דעת על המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל, עוד לפני פרסום דוח הביניים, ואילו הוועדה דחתה את הפנייה.
ח"כ צחי הנגבי יפגש מחר עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ויציג בפניו את המלצותיה של וועדת החוץ והביטחון.
ח"כ סילבן שלום (ליכוד), טוען כי אין צורך שוועדת חוץ וביטחון תתערב במינוי הרמטכ"ל. "העיסוק במינוי הרמטכ"ל הוא שערורייתי. המלחמה בין ראש הממשלה לשר הביטחון - מי יהיה זה שימנה את הרמטכ"ל, היא מבישה וחורגת ממנהל תקין. אין שום סיבה שוועדת חוץ וביטחון תעסוק במינוי הרמטכ"ל, אותו צריכים למנות שר הביטחון וראש הממשלה בלבד, בלי מחול השדים שמסביב. כנראה בימים אלו זה יותר מדי לבקש".
ח"כ דני נוה (ליכוד) טען כי "אסור שהממנים והממונה יהיו מי שהיו מעורבים בכישלון הגדול של מלחמת לבנון השנייה, כדי להבין את זה לא צריך לחכות לוועדת וינוגרד, מספיק שכל ישר".
ח"כ צבי הנדל (איחוד לאומי-מפד"ל), אמר לפני הישיבה כי "מועמד שהיה שותף למהלך הפוליטי והמושחת של יישום ההינתקות וגירוש מתיישבי גוש קטיף פסול לכהונה. הרמטכ"ל הבא חייב להיות נקי ומשוחרר ממניעים ומלחצים פוליטיים ולעסוק אך ורק בצרכי הביטחון של ישראל".
ח"כ קולט אביטל אמרה כי "יש לקצר את כהונת הרמטכ"ל לשלוש שנים, באופן קבוע". כמו כן, קראה אביטל לזרז את הבחירה ברמטכ"ל חדש.
היום, אמר ח"כ דני יתום (עבודה) כי "ראש הממשלה ושר הביטחון הפכו את נושא מינוי הרמטכ"ל הבא לקרקס תקשורתי שבמרכזו יחסי ציבור אישיים ולא בטחון המדינה. כל שרשרת הפגישות המתוקשרות רק פוגעות בהליך שאמור להיות רציני וממלכתי".
גם ח"כ יוסי ביילין (מרצ-יחד) משתתף בישיבה. לדעתו, "יש לשקול קידום תא"ל לתפקיד הרמטכ"ל". בנאום שנשא ביום ו' (19.1.07) טען כי "המצב שנוצר מחייב רענון משמעותי בצבא ובקונספציה וזו הזדמנות להליכה לא שגרתית. המטכ"ל הנוכחי לא הוכיח עצמו והוא חייב לעבור זעזוע שאיש צעיר יוכל ליצור אותו".

תאריך:  21/01/2007   |   עודכן:  21/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרמטכ"ל הבא - לא מהאלופים המכהנים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
אתר באינטרנט מציע לרכישה תחנת רוח העובדת על אנרגיה סולארית    המוצר אומנם לא מועיל במיוחד, אבל ודאי שלא מזיק
אריאל שמידברג
בנאומו בכנס הרצליה קרא לפלשתינים להתנתק מההשפעה המרובה של אירן על חמאס ברשות הפלשתינית    "אירן היא לב-ליבה של הבעיה במזה"ת", אמר
מערכת PCאון
אתר שיתוף הקבצים הפיראטי השוודי, The Pirate Bay, החליט להקים לעצמם מדינה עצמאית שבה החוק יתיר את שיתוף הקבצים    כעת הם מבקשים את עזרת הציבור במימון הקמת המדינה
מערכת PCאון
סוס טרויאני חדש מסתובב באינטרנט    זוהי אחת ההתקפות הגדולות ביותר שהיו בשנים האחרונות
אסף גדות
איגוד האינטרנט הישראלי הכריז כי הוא יאפשר לשישה בלוגרים להשתתף בכנס השנתי שלו, בדומה להשתתפותם של עיתונאים בתחום    תיערך תחרות בין הבלוגרים שתיקבע את ששת בני המזל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il