X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה אהוד אולמרט נפגש אחרי ישיבת הממשלה עם מושל מסצ'וסטס לשעבר השניים שוחחו בעיקר על נושא המצב במזרח התיכון והאיום האירני בתוך כך, אישרה הממשלה את מינוי של אסי שריב לקונסול הכללי בניו-יורק עוד החליטה הממשלה, להעביר את אחריות האבטחה על מזרח ירושלים למשרד הבינוי והשיכון
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

"מנהיג הקורא להשמדת עם וממשיך להתקבל בבירות העולם - זהו איום לעולם". את הדברים אמר (יום א', 21.1.07) ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפגישה עם מושל מדינת מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני. עיקר שיחתם של השניים נסוב סביב המצב במזרח התיכון ובדגש על הנושא האירני.
ראש הממשלה תיאר בפני המושל את הסכנות הטמונות בהמשך הניסיונות האירניים להשיג נשק להשמדה המונית, וכן הדגיש בפניו את האיום לעולם של מנהיג הקורא להשמדת עם וממשיך להתקבל בבירות העולם.
השניים שוחחו גם על המצב בעירק ועל עתיד המעורבות האמריקנית. רומני הסביר לאולמרט כי הוא תומך בשליחת כוחות אמריקנים נוספים לעירק על-מנת לבסס ביטחון בסביבות בגדד.
פגישתם של ראש הממשלה ומושל מסצ'וסטס לשעבר התקיימה לאחר ישיבת הממשלה. הממשלה שמעה היום סקירות בעניין מיגון בתי תושבים בעוטף עזה ובשדרות ובעניין הטיפול במפוני גוש קטיף וצפון השומרון. את הדיווחים הציג בפני הממשלה המנהל הכללי של משרד ראש הממשלה, רענן דינור.
דינור פירט בפני שרי הממשלה את המהלכים ואת ההשקעות הכספיות שנעשו עד כה בעוטף עזה. כמו כן התייחס לתוכניות ולהשקעות בנושא זה באזור. המנכ"ל דווח גם בסוגיית הפיצויים ששולמו עבור בתי מגורים ליוצאי גוש קטיף, וצפון השומרון ולהקף הפיצויים שניתנו לעסקים חקלאיים ולעסקים אחרים, לסוגיית יישובי הקבע בציינו כי ממשלת ישראל רואה בהעתקה קהילתית לישובי קבע, משימה לאומית לצורך שיקומם המהיר של יוצאי גוש קטיף וצפון השומרון. עוד ציין המנהל הכללי כי מנהלת סל"ע מטפלת בימים אלו ב-22 תוכניות בנושא, ברמות התקדמות שונות, להקמת יישובי קבע עבור יוצאי גוש קטיף וצפון השומרון. עוד התייחס המנכ"ל לרשימת הפרויקטים בתחום הדיור, תוך הבהרת מצבם הביצועי של כל אחד מן הפרויקטים שהוצגו. כמו-כן ציין המנכ"ל את הנושאים שדורשים פתרונות נוספים - סקר את הפעולות של שירות התעסוקה כדי למצוא פתרונות תעסוקה ליוצאי הגוש, ולשובם של חקלאים לפעילות במסגרת פרויקטים ובמסגרת עצמאית.
במסגרת הדיון שקיימה הממשלה בסוגיית הטיפול ביוצאי גוש קטיף וצפון השומרון ובמסגרת הדיווח על מיגון בתי התושבים בעוטף עזה ובשדרות אמר ראש הממשלה כי "קיימתי בנושא ישיבה ביום חמישי האחרון עם ראשי הרשויות באזור שבו התקבלה זו הפעם הראשונה החלטה על מיגון בתי התושבים בישובים שאין בהם מרחב מוגן שנמצאים במרחק של 7 ק"מ מטווח האש. בהתאם לכך הנחיתי את מנכ"ל משרד ראש הממשלה להכין תוכנית למיגון בתי התושבים, לרבות המשמעויות הכספיות והעלויות התקציביות של החלטה זו". ראש הממשלה הדגיש כי ההחלטה בדבר מיגון הבתים תבוצע בזמן הקרוב, "כדי להבטיח הגנה מלאה, ביטחון מלא ותחושה של ביטחון לתושבים", דברי אולמרט.
עוד הנחה ראש הממשלה את מנכ"ל משרדו, להשלים בתיאום עם הגורמים הציבוריים והפרלמנטאריים את כל הסוגיות שעדיין עומדות על הפרק והנוגעות לבעיותיהם של המתפנים מגוש קטיף ורצועת עזה "גם אם דבר זה יהיה כרוך בתוספת תקציבית משמעותית", אמר אולמרט. בסיום דבריו אמר ראש הממשלה כי "אנחנו חושבים, שמדיניות הממשלה הייתה נכונה, ואנחנו נעשה הכול כדי שעד אחרון התושבים שיתפנו, ירגיש כי מדינה זאת מחבקת אותו, דואגת לו בגבולות נכונים ומאוזנים ומאפשרת לו לצאת לדרך חדשה".
בישיבתה היום, החליטה הממשלה למנות את אסי שריב לתפקיד הקונסול הכללי של ישראל בניו-יורק, ארצות הברית. תוקף המינוי החל ביום 1.8.07 הקונסול הכללי הנוכחי בניו-יורק, אריה מקל, יסיים את תפקידו בסוף יולי 2007. הקונסוליה בניו-יורק היא הגדולה בנציגויות ישראל בעולם ומיוחדת בחשיבותה בשל מיקומה בלב מרכז הפיננסים והתרבות העולמיים ופעילותה מול הקהילה היהודית החשובה בעולם והתקשורת הלאומית האמריקנית. משלכת ראש הממשלה נמסר כי "שריב הוא בעל ניסיון של שירות במשך שנים בחוד העשייה הממשלתית ובעל כישורים תקשורתיים מיוחדים, להם משמעות רבה בתפקיד הקונסול הכללי בניו-יורק. ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה המליצה על מינויו של שריב לתפקיד הקונסול הכללי בניו-יורק. אסי שריב הוא בן 34, נשוי ואב לילד. בתפקידו האחרון בשירות המדינה היה ראש אגף הסברה ויועץ תקשורת לראש הממשלה".
הממשלה דנה בעניין הסדרת האחריות על אבטחת מזרח ירושלים, והחליטה כי יש לבטל החלטת ממשלה קודמת בנושא וכי אבטחת המתחמים במזרח ירושלים תישאר בתחום פעילות של משרד הבינוי והשיכון כפי שהיה הדבר עד כה. בהתאם לכך יוחזרו 16 מיליון שקלים, אשר הועברו לבסיס תקציב משטרת ישראל למטרה זו, לבסיס תקציב משרד הבינוי והשיכון. עוד הוחלט כי צוות בראשות מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יקיים עבודת מטה על הסדרת נושא האבטחה במזרח ירושלים ובכלל זה קריטריונים ברורים שוויוניים ושקופים ונוהל עבודה מסודר. הצוות יציג את מסקנותיו והמלצותיו לוועדת השרים לענייני ירושלים רבתי תוך 90 יום.

תאריך:  21/01/2007   |   עודכן:  21/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מנהיג אירן קורא להשמדת עם וממשיך לבקר בבירות העולם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
חברי הכנסת של האיחוד הלאומי-מפד"ל סיירו היום בנגב    לדבריהם, בכוונתם לפנות לממשלה בתביעה לפרק את הבנייה הבלתי חוקית הבדואית במקום
הילה רפופורט
אזרחי סרביה הלכו היום להצביע כשעל הפרק ההכרעה בין המשך מדיניות הרפורמות הפרו-מערביות לבין חזרה למדיניות הלאומנית שהביאה לבידול המדינה מאירופה
רונן ליבוביץ, מתי טוכפלד
הסתיימה ההתייעצות בוועדת החוץ והביטחון על מינוי הרמטכ"ל    יו"ר הוועדה ח"כ צחי הנגבי: "חשוב שהמינוי יאושר בהקדם ובהסכמה של אולמרט ופרץ
מערכת PCאון
אתר באינטרנט מציע לרכישה תחנת רוח העובדת על אנרגיה סולארית    המוצר אומנם לא מועיל במיוחד, אבל ודאי שלא מזיק
אריאל שמידברג
בנאומו בכנס הרצליה קרא לפלשתינים להתנתק מההשפעה המרובה של אירן על חמאס ברשות הפלשתינית    "אירן היא לב-ליבה של הבעיה במזה"ת", אמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il