X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טכנולוגיית SIR-Spheres® מאריכה חיים ומשפרת איכות חיים של חולים מדובר בטיפול חד-פעמי המלווה בתופעות לוואי החולפות תוך מספר ימים עלותו: 79,000 שקלים
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

בשורה משמחת לחולים עם גידולים סרטניים בכבד: חולים שהגידולים הסרטניים אינם ניתנים להסרה באמצעות ניתוח, יכולים מעתה, בדומה לחולים בארה"ב ובאירופה, לעבור טיפול קרינתי ממוקד, חד-פעמי, באמצעות טכנולוגיה זעיר פולשנית מתקדמת המצויה גם בישראל.
הטיפול בטכנולוגיית ה-SIR-Spheres®, מיועד לסרטן ראשוני בכבד ולסרטן משני בכבד שמקורו במעי, בשד ובאיברים נוספים. טכנולוגיה זו נחשבת לטיפול מאריך חיים ומשפר את איכות חיי החולים.
טיפול זה מלווה בתופעות לוואי החולפות תוך מספר ימים עד שבועות. כמו-כן, צמצום הגידול מפחית את הכאבים העזים ולכן מפחית את השימוש במשככי כאבים חזקים.
כיצד מתבצע התהליך?
החלקיקים מוחדרים על-ידי מצנתר באמצעות קטטר זעיר לעורק הכבד. משם מועברים עם זרם הדם ישירות לתוך הכבד ונעצרים בכלי הדם הזעירים המזינים את הגידול ומקרינים אותו. ההליך מאפשר העברת קרינה ישירה, ממוקדת ופנימית לגידול בכבד.
קרבת הגרגירים לגידול הורסת את התאים הסרטניים ובו-זמנית משמרת את רקמת הכבד הבריאה. מטרת הטיפול היא להביא קרינה סלקטיבית וממוקדת בעוצמת קרינה טיפולית למחלה מפושטת, יעד שאינו אפשרי באמצעות קרינה חיצונית, מאחר שרקמות בריאות של הכבד עלולות להיפגע וכתוצאה מכך גם תפקודו.
ההליך עצמו מתבצע בדומה לצנתור תחת הרדמה מקומית. הטיפול אורך כשעה ולאחריו המטופל מאושפז להשגחה עד ל-24 שעות בלבד.
ממחקרים שנערכו עולה, כי הטיפול מאריך חיים ל-29 חודשים בחציון (לעומת 7.5 חודשים בטיפול כימותרפי בלבד). הטיפול הוכח כיעיל בהקטנת הגרורות והאטת התקדמות המחלה בסרטן ראשוני או משני בכבד.
עוד עולה מהממצאים, כי נרשמה עלייה של 13% בתוחלת החיים לשנתיים בקרב אלה שטופלו בטכנולוגיה זו (39% לעומת 26%) ועלייה של 11% בתוחלת החיים לשלוש שנים (17% לעומת 6%).
בנוסף, נמצא כי בקרב 44% מהחולים שטופלו בטכנולוגיה זו, הגידול בכבד הצטמצם, לעומת 18% בלבד מקרב החולים שקיבלו טיפול כימותרפי סטנדרטי.
כמו-כן, נרשמה האטה משמעותית בפרק הזמן שבו חזר הגידול-19.2 חודשים בממוצע לחולים שטופלו בטכנולוגיה החדשה בהשוואה ל-10 חודשים בלבד למטופלים בטיפולים כימותרפיים סטנדרטיים.
הטכנולוגיה קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) בשנת 2002, אישור ה-CE ב-2002 ואישור משרד הבריאות הישראלי.
הטכנולוגיה כלולה בסל הבריאות האמריקני ובסלי הבריאות של מדינות רבות במערב אירופה. בישראל, עד להכללת הטיפול בסל הבריאות, עלותו כ-79,000 שקלים.

3,000 חולי סרטן מעי חדשים מידי שנה

כמיליון איש ברחבי העולם סובלים מגידולים סרטניים בכבד. בישראל מאובחנים מדי שנה כ-3,000 חולי סרטן מעי חדשים, כאשר כ-50% מתוכם יפתחו גרורות בכבד ורק כ-15% מתוכם מועמדים לכריתת הגידול.
כ-85% (כ-900 מקרים מדי שנה) לא יוכלו לעבור כריתת גידול בשל גודל ומיקום גרורות מפושט ובעייתי. חולים אלה נאלצו עד היום להסתפק בטיפול כימותרפי מאריך חיים. כעת ניתן לשלב במקביל לטיפול הסטנדרטי גם טיפול בטכנולוגיה החדשה.

תאריך:  23/01/2007   |   עודכן:  23/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול בטכנולוגיה חדישה מקטין גידול סרטני בכבד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תרופה הניתנת לחולי סרטן במטרה להפחית את רמת הרעילות של הטיפול הכימותרפי גרמה לאיבוד מסת עצם ועודדה גדילת גידולים בעצמות של עכברים
מירב לוי
קרוב למחצית מהמשאבים יושקעו בילדים בגיל הרך    הרשויות המקומיות יחליטו היכן נדרשת השקעת המשאבים בקהילה
רונן ליבוביץ
אלוף (מיל.) דורון אלמוג הציג בפני ועדת חוץ וביטחון את ממצאי תחקירו    ח"כ שלום: "ליקוי מאורות שנמשך זמן לא קצר"    רן כהן: "הרמטכ"ל לא לקח אחריות"
אסף דוד-מרגלית
ב-47 רשויות יש חובות שכר לעומת 22 בדוח הקודם    העלייה נובעת מאי תשלום שכר בחודש דצמבר    במועצות הדתיות עסקים כרגיל - 22 מועצות ממשיכות בהלנה    הלנות השכר לא הפריעו לראשי המועצות הדתיות לצאת ליום עיון במלון בכינרת
הילה רפופורט
החיילים האתיופים שסייעו לממשלת סומליה לדכא את מרד המליציה האיסלאמית הקיצונית, "מועצת הדין האיסלאמית", החלו בנסיגה מבירת סומליה, מוגדישו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il