X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במחקר שיתפרס על-פני שלוש יבשות תיבחן התנהגות נגיפי שפעת העופות המחקר ינסה להתחקות אחרי תבנית הפיזור של נגיפי שפעת העופות, וכן יבחן מחדש את הידע הקיים על אודות יציבות הנגיפים בתנאי סביבה שונים
▪  ▪  ▪
שפעת העופות. בעין בוחנת [צילום: AP]

על-רקע המחקרים הרבים הנערכים בעולם לחקר נגיפי השפעת, העוסקים רובם באפיון הנגיפים ובמציאת תרכיבי חיסון כנגדם, קבוצת חוקרים אירופאים וישראלים, מהחטיבה למחלות עופות במכון הווטרינרי במשרד החקלאות, יזמו מחקר הממוקד בהבט פחות נחקר של שפעת העופות, אך בעל חשיבות גדולה בהיערכות כנגד המחלה.
המחקר ינסה להתחקות אחרי תבנית הפיזור של נגיפי שפעת העופות, וכן יבחן מחדש את הידע הקיים על אודות יציבות הנגיפים בתנאי סביבה שונים, כגון טמפרטורה, חומציות ובסיסיות, מאגרי מים טבעיים, כיצד הוא עובר ממקום למקום, כמה זמן הוא שורד מחוץ לפונדקאי, לאיזה מרחקים הוא יכול להגיע, כמה זמן הוא נשאר בשטח, איזה חומרים קוטלים אותו וכו'.
נוכח ההתפרצויות האחרונות של שפעת עופות בארצות שונות באירופה ובאסיה, וההיערכות העולמית נגד מגיפה, האיחוד האירופי החליט לתמוך בתוכנית מחקר בנושא שפעת העופות, הכוללת חוקרים מחמש מדינות: הולנד, איטליה, אנגליה, שוודיה וישראל, וכן שלושה חוקרים יועצים מארה"ב ומקנדה. בישראל, מובילה את המחקר ד"ר אירית דוידסון, וצוות חוקרים מהחטיבה למחלות עופות במכון הווטרינרי במשרד החקלאות. המחקר יחל בקרוב ויתואם בין כל החוקרים השותפים, כך שהידע שיופק בנושא יעזור בהתמודדות הכלל עולמית עם המחלה.
במקביל, שוקדים במכון הווטרינרי במשרד החקלאות על הכנת סדנה דו-לאומית, ישראל-ארה"ב, בנושא "הערכת טכנולוגיות חדשות לצמצום הפיזור הסביבתי של נגיפי שפעת עופות ופיתוח אמצעים יעילים למיגור הנגיף". בסדנה יכונסו המומחים העולמיים בתחום שפעת העופות על-מנת לבחון את הגישות והידע המדעי הקיימים לצורך גיבוש החלטות מעשיות עדכניות במקרה הצורך. וכן לדון במאפייני הפיזור לסביבה של נגיפי שפעת עופות וגישות חדישות של ניקוי סביבתי.
בסדנה, שתתקיים בחודשים הקרובים, ישתתפו מהצד הישראלי, מערך הרופאים הוטרינריים הממשלתיים בראשותו של רופא עופות ראשי, ד"ר שמעון פוקמונסקי, חוקרי החטיבה למחלות עופות, בראשותו של מנהל החטיבה למחלות עופות, ד"ר שמעון פרק. מהצד האמריקני יהיו מומחים בתחומים השונים, בראשותו של החוקר מספר אחת בעולם לשפעת העופות, ד"ר דויד סווין, מנהל המחלקה לחקר נגיפי שפעת באוניברסיטת ג'ורג'יה, ארה"ב, ומומחה בינלאומי של ה- WHO בנושא, וכן שני חוקרים אירופאים המובילים את תוכנית האיחוד, העוסקת בתחומים משיקים לנושא הסדנה.

תאריך:  23/01/2007   |   עודכן:  23/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל יזמה מחקר חוצה יבשות בנושא שפעת העופות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
אריק נרהוס, צולל אוסטרלי, הצליח בדרך פלא להשתחרר מפיו של כריש, לאחר שזה כבר נעץ שיניו בראשו    מדובר בכריש ממין עמלץ לבן ענק, הסוג ששימוש השראה לסרט "מלתעות"
רונן ליבוביץ
ראש הממשלה ושרים סיירו היום בחבל לכיש    השר שטרית: "ידי הממשלה קשורות בסחבת, ביורוקרטיה ועיכוב בתכנון 4,600 יחידות דיור"    השר פרס: "הנגב קיבל תושבים איכותיים, חדורי אמונה וערכים"
אסף דוד-מרגלית
בית המשפט קבע כי ועדת המשמעת אשר בפניה הועמד רופא לדין משמעתי יכולה לסמוך פסיקתה על פסק דין בו הורשע הרופא    קביעתה של הוועדה אינה צריכה להיות מושפעת מתוצאת רשלנותו של הרופא
עידן יוסף
לחצי הלקוחות להשארת הערוץ בחבילת הבסיס של HOT עזרו    החברה הודיעה כי הגיעה לסיכום עם הערוץ על הורדת עלויות התוכן בעשרות אחוזים    גם הערוצים פוקס ספורט, הולמרק, נשיונל ג'אוגרפיק ואגו, שהיו בסכנת הורדה, נשארים בחבילת הבסיס
רונן ליבוביץ
בעקבות כתבה בעיתון ידיעות אחרונות על הכוונה לגרש ילדה בת ארבע שהגיעה לישראל מדארפור, שלח היום ח"כ וילן לשרי הפנים וביטחון הפנים בקשה שלא לגרש את הילדה    לדבריו, "מדובר בפליטים של רצח עם ואין להם לאן ללכת"
רשימות נוספות
אישה מצריה נדבקה בשפעת העופות  /  יפעת גדות
חשש מהתפרצות שפעת העופות בדרום יפן  /  אריאל שמידברג
המתת עופות באמצעות קצף כיבוי אש  /  גלית יצחק
שפעת העופות, מגיפה או הרצה?  /  חנן ד' וייס
שפעת העוף, פאניקת האדם  /  אברהם שרון
מגה פיגוע?  /  יעקוב אסתרליס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il