X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה מעוניינת לשמוע מצמרת המערכת המדינית על תהליך קבלת ההחלטות בימי המלחמה השלב הבא: עדותו של ראש הממשלה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

וועדת וינוגרד הגיעה לשלב חקירת הבכירים בצמרת. שר הביטחון, עמיר פרץ, העיד (ד') בפני חברי הוועדה. הבא בתור: ראש הממשלה אהוד אולמרט. ועדת וינוגרד, החוקרת את כישלונות מלחמת לבנון השנייה, מעוניינת לשמוע מצמרת המערכת המדינית על תהליך קבלת ההחלטות בימי המלחמה. ביום ג' נפגשו חברי הוועדה עם שרת החוץ ציפי לבני, שהיתה אחת השותפות המרכזיות לדרג מקבלי ההחלטות בתקופת המלחמה.
בעדותו של שר הביטחון, אשר נשמעה במשך למעלה מארבע שעות, נשאל פרץ על תהליך קבלת ההחלטות ועל ההתייעצויות שקיים עם ראש הממשלה בטרם פתיחת המערכה בלבנון. במסגרת זו נשאל השר שאלות רבות בנוגע לדרך קבלת ההחלטה לצאת למערכה, הגדרת יעדי המערכה והתחזית בנוגע למשך זמן המערכה הצפוי. כמו כן נשאל פרץ בנוגע להיקף המידע והנתונים שהיו בידיעתו ואשר שימשו בסיס להחלטותיו. שר הביטחון נשאל רבות גם בקשר לאי-היציאה לפעולה קרקעית נרחבת כאופציה מבצעית כפי שהייתה מובנית בתוכנית המטכ"לית שקדמה למערכה.
בנוסף, נערך דיון מקיף בדבר ההיבטים המדיניים של המערכה, על הפעילות בנתיב המדיני והדיפלומטי והפעילות הקרקעית של צה"ל לאחר שנתקבלה החלטת מועצת הביטחון מספר 1701. ביום ה' יופיע בפני הוועדה, בשנית, הרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון.
שרת החוץ ציפי לבני, שהביעה התנגדות למלחמה כבר בימים הראשונים, העידה ביום ג' במשך כשלוש שעות. חברי הוועדה שמעו מלבני על הדיונים שהיו בממשלה ובפורומים השונים לפני קבלת ההחלטה לצאת למלחמה, ועל הקשר שבין מערכת הביטחון לדרג המדיני בימים בהם התנהלה המלחמה. לדעת לבני, היה צורך להפסיק את המלחמה בשלב מוקדם, ולהתחיל במגעים להפסקת אש בערוצים המדיניים.
ועדת וינוגרד שמעה משר הביטחון על הערכות שהיו בידי הממשלה לפני אירוע חטיפת החיילים על גבול לבנון, האירוע שבגללו החליטה הממשלה לצאת למלחמת לבנון השנייה. הוועדה מעוניינת לדעת האם פרץ היה מודע לתרחיש לפני שהתרחש. כמו כן על היערכות צה"ל מבחינת מידע מודיעיני ופריסה מתאימה בשטח, על-פי אינדיקציות האיומים שהיו באותה תקופה. עוד שומעת הוועדה על הליך קבלת ההחלטות ביום בו הוחלט לצאת למלחמה ועל ההחלטות השונות שהתקבלו בממשלה בזמן המלחמה.
אחת הטענות שהושמעו לאחרונה הינה: הדרג המדיני לא "דיבר" אל הדרג הצבאי באופן מסודר, והוראות שהורידו שרי הממשלה וחברי הקבינט לצה"ל לא יושמו באופן מלא בשטח. שר הביטחון נשאל גם על כך, כשר המשמש כאחראי הישיר על מערכת הביטחון וצה"ל. נקודה נוספת שחברי וינוגרד מעוניינים לשמוע עליה הינה: נושא המבצע הצבאי האחרון, עליו הוחלט אחרי שכביכול הושג הסכם הפסקת אש.
חקירתו של שר הביטחון הינה עליית שלב נוסף מבחינת עבודת הוועדה. בקרוב יחקר גם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, על חלקו במלחמה וכמי שעומד בראש צמרת קבלת ההחלטות במדינה. על-פי הערכה, בחודש פברואר תפרסם הוועדה דוח ביניים על ממצאי החקירה שיעלו עד לשלב זה. במקביל לדוח הביניים, תוציא הוועדה ככל הנראה גם מכתבי אזהרה לנחקרים שעשויים להימצא בסופו של דבר אחראיים לכישלון המלחמה. בשלב השני, לקראת גיבוש המסקנות הסופיות, יזומנו פעם נוספת לחקירה אותם בכירים שהוזהרו, אלא שהחקירה בשלב השני תהיה בעלת אופי יותר משפטי, כאשר כל אחד מהמוזהרים יכול למצוא את עצמו בסופו של דבר סופג ביקורת אישית מהוועדה, מה שעשוי להביא אותו להתפטר מתפקידו.

תאריך:  24/01/2007   |   עודכן:  24/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרץ העיד בוועדת וינוגרד: כך יצאנו למלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
השר לביטחון פנים ושרת המשפטים קוראים לנשיא להתפטר    דיכטר: "קצב, אל תתבצר בנבצרות"    לבני: "עליו להתפטר לאור סוג האישומים וחומרתם"
הדר פרבר
במהלך פגישה עם שר החוץ הסורי אמר הנשיא האירני כי ארצות הברית אחראית לסכסוך בין הפלגים המוסלמים וכי מטרתה להמשיך לשלוט באזור המזרח התיכון
הדר פרבר
השרות הווטרינרי במודיעין סייע לגירית להיחלץ מבריכה עמוקה    מדובר בבע"ח אשר תורם לשרשרת האקולוגית ונחשב לחיה מוגנת על-פי חוק
יפעת גדות
מדענים גילו כי נשים שאכלו 30 גרם של סיבים ביום היו בעלות סיכון נמוך ב-50% לפתח סרטן שד מאלו שאכלו פחות מ-20 גרם
הדר פרבר
סין תאפשר להביא לעולם יותר מילד אחד במקרים מסוימים ותעלה את שיעור הפנסיה להורי בנות כדי לפצות אותם על היעדר בנים שיתמכו בהם כשיגיעו לגיל 60
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il