X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יוסי ורדי, אשר ייסד לפני 10 שנים את תוכנת המסרים המיידיים ICQ, סיפר כי היזם והיו"ר של החברה המפיקה את "סקנד לייף", מיץ' קפור, הציע לו לפני שלוש שנים להשקיע בחברה לפי ערך של 6 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

דאבוס.
אם מישהו חשב שטירוף האינטרנט בגרסת ווב 2.0 כבר הגיע לשיא ומתחיל להימאס - ביקור בוועידת דאבוס של הפורום הכלכלי העולמי יוכיח לו עד כמה הוא טועה. את ההוכחה קיבלנו שלשום בלילה במסיבת הקוקטייל המדוברת ביותר של הכינוס, שבה אירח המו"ל הגרמני הוברט בורדה את הסלבריטאים של הכנס, וביניהם הדוגמנית קלאודיה שיפר, שהצטלמה עם כל דורש.
בשיא האירוע עלה לבמה קלאוס שוואב, המייסד והיו"ר של הפורום, ושאל בקול רם: "מי בקהל עוד לא פתח דמות וירטואלית במשחק 'סקנד לייף'? מי עוד לא פתח בלוג? לי כבר יש 'אווטאר' (דמות וירטואלית) משלי". שוואב, מיליונר בן 60 פלוס, דיבר בהמשך רק על אינטרנט, רק על ווב 2.0 ורק על היזמים הצעירים שהובאו למסיבה - כמו שני המייסדים של אתר הרשת החברתית פייסבוק, המייסד של אתר חיפוש הבלוגים טכנורטי ובלוגרים מובילים.
בדאבוס מדברים על הכל: פוליטיקה, נפט, השווקים הפיננסיים, המדינות המתפתחות, הפערים בין העשירים לעניים ועוד, אבל העניין שהכי מעניין את המנכ"לים הוא האינטרנט - וכיצד הוא ישפיע על עתיד החברות שלהם. כולם רוצים לדעת אם הגלגול החדש של האינטרנט יכול לסכן אותם, וכיצד אפשר לעשות ממנו כסף.
וכך, בארוחת ערב שהתמקדה בדמויות וירטואליות, טענו המומחים שפיתוחים כמו "סקנד לייף" - מציאות שבה כל אחד יוצר דמות וירטואלית ומשוטט יחד עם מיליוני משמתמשים אחרים בעולם דמיוני - עשוי תוך שנים לא רבות לשנות חלק מהתרבות האנושית. המדענים אפילו טענו שרשתות חבריות ומשחקי דמיון עשויים להשפיע על מבנה המוח של הצעירים המתמכרים אליו.
מנהלים אחרים, בעלי גישה יותר ארצית, ביקשו לדעת איך אפשר להרוויח ממשחקים כאלו, ושמעו שחברות נוהרות למשחק ופותחות בו אזורים ממותגים משלהן. הם שמעו שכיום ישנם חצי מיליון סינים שמשוטטים באתר במשרה מלאה, אוספים נקודות משחק - ומוכרים אותם בכסף אמיתי למשתמשים אחרים באמצעות אתר המכירות הפומביות אי-ביי. המנהלים שמעו שבמשחק כבר מתקיימות מסיבות עיתונאים וירטואליות, כאשר הדוברים מתקשרים ביניהם באמצעות תוכנת הדיבור סקייפ. הם גם שמעו כי בקרוב ניתן יהיה לעלות למשחק קובצי מחשב של תוכנת תכנון הבתים המקצועית "אוטוקד", וכך לשכפל בעולם הווירטואלי הזה מיליוני בתים הקיימים במציאות. המנהלים אפילו שמעו על אתר בשם get a first life, שבו מלגלגים על המכורים למשחק ומאיצים בהם לדאוג קודם כל לחיים האמיתיים שלהם.
ורדי מסרב אך לא מתאכזב
אבל מי שהדהים את קהל השומעים היה שוב הישראלי יוסי ורדי, מי שיחד עם ילדיו וחברות צעירים ייסד לפני 10 שנים את תוכנת המסרים המיידיים ICQ, שסיפר כי היזם והיו"ר של החברה המפיקה את "סקנד לייף", מיץ' קפור, הציע לו לפני שלוש שנים להשקיע בחברה לפי ערך של 6 מיליון דולר.
קפור הוא אחד הדמויות הידועות ביותר בעולם התוכנה, לאחר שייסד ומכר את חברת "לוטוס" ל-IBM, כמו גם חברות תוכנה אחרות - אך ורדי דחה את ההצעה. "כיום אני כבר מוכן לקבל את ההצעה שלך", אמר ורדי לקפור, אשר החברה החדשה שלו שווה כמה מאות מיליוני דולרים לכל הפחות. אבל לאחר האירוע אמר ורדי שמבחינתו אין היגיון להזרים למיזם השקעה על-פי שווי של 6 מיליון דולר, כאשר בסכום הזה הוא יכול להשקיע במקבץ של חברות אחרות בהשקעה של מאות אלפי דולרים כל אחת ובשווי הרבה יותר נמוך.
אלא שההתלהבות והמיקוד סביב האינטרנט וסביב עולם הווב 2.0 מדגימים יותר מכל דבר אחר את נוסחת ההצלחה של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. על אף שהוא קיים כבר 36 שנה ומגלגל יותר מ-100 מיליון דולר, יודעים מנהלי הפורום לזהות בדיוק כירורגי את מה שמעניין את העולם, מה שמלהיב את ציבור הלקוחות שלהם - ומה יגרום למנהלים ולדמויות המשפיעות ביותר להתייצב לכנס.
בשנה שעבר זה היה משבר מחירי הנפט ומחירי הסחורות. כיום זה שוב האינטרנט, ובכירי הפורום יודעים לקחת את ילדי הווב 2.0, להביא אותם לכנס, להחזיק בידם וללכת אתם מאיש לאיש ולהציג אותם בפני כל מנכ"ל ומנכ"ל, כולל בנקאים, אנשי תעשיה, אנשי מדיה ועיתונאים בכירים. כך הם מבהירים לכולם: למרות הגיל שלנו, אף שאנחנו עשירים ומעונבים, אנחנו יודעים להביא לכם את כל מה שחדש, מה שטרי, מה שמלהיב - גם היום וגם בשנה הבאה.

תאריך:  27/01/2007   |   עודכן:  29/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאבוס 2007: איך דחה יוסי ורדי הצעה להשקיע בסקנד לייף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
כך התבטא שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב    התריע: סנקציות על אירן לא יביאו להשעיית תוכנית הגרעין שלה אלא להרחקתה ממסלול המו"מ
מחלקה ראשונה
ועדה לבחינת הצורך בהעתקת מפעלים מאזור מפרץ חיפה החלה בעבודתה    צפויה להגיש המלצותיה לשר בן-אליעזר עד לחודש יוני
רונן ליבוביץ
ועדת השרים לענייני חקיקה ככל הנראה תאשר את הצעת החוק לבחירות גלויות לנשיא המדינה, אולם בכנסת החיים לא יהיו כה קלים לראש הממשלה ולסיעת קדימה
הילה רפופורט
אמרה את הדברים בתוך פגישתה אתמול עם ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, בה "נבדקה כל דרך אפשרית לדחוף קדימה את תהליך השלום"    השניים הביעו אופטימיות לגבי הצלחת הפגישה המשולשת אולמרט-אבו מאזן-רייס, בחודש הבא
הילה רפופורט
עלה ל-19 מספר ההרוגים בעימותים בין החמאס לפתח, שהחלו ביום ה'    רחובות עזה ריקים פרט לחמושים משני הצדדים; בוטלו הבחינות בבתי הספר ובאוניברסיטה; השוק המרכזי נסגר    החמאס הקפיא המגעים על הקמת ממשלת אחדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il