משרד החינוך, יפרסם בימים הקרובים באתר הפיקוח הארצי על החינוך הגופני את תוכנית הלימודים החדשה בחינוך גופני לגני הילדים ולתלמידי כיתות א'-ב' שנכתבה למציאות הארגונית של מערכת החינוך.
מטרתה המרכזית של פעילות גופנית בגיל הרך היא לעודד את הילדים להגיע לשכלול יכולתם ולניצול מירבי של הפוטנציאל, מתוך התנסות המדגישה את הייחודיות של כל אחת ואחד בהתאם לשלב ההתפתחות שבו הם נמצאים, תוך הקניית הרגלי תנועה נכונים ובטוחים שיהפכו את הפעילות הגופנית להרגל תנועתי התנהגותי לאורך זמן.
תוכנית הלימודים של החינוך הגופני בגן ובכיתות א'-ב' מהווה בסיס לתוכנית הלימודים של כיתות ההמשך בבית הספר היסודי. התוכנית מכוונת לכלל התלמידים במערכת החינוך ובכל המגזרים והיא מגדירה גם כללים והנחיות לשילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים על-מנת להקל שילובם בעתיד בחברה התוכנית מדגישה את מודעותו ומחויבותו של המורה לחינוך התלמידים להפנמת ערך הפעילות כחלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא.
בנוסף, במהלך שנת הלימודים תשס"ז יפרסם המשרד שתי חוברות השלמה לתוכנית הלימודים:
- "ידע והבנה" שעיקריה הם שילוב נושאים עיוניים שמטרתם פיתוח הידע וההבנה של גוף האדם, עקרונות התנועה ומקומה של הפעילות הגופני בקידום הבריאות. התוכנית מתייחסת במיוחד לנושא הבטיחות בשעורי החינוך הגופני כולל עזרה ראשונה ובחינוך להגינות ספורטיבית.
- "אות החינוך הגופני" - מיועד לכיתות ג'-י"ב ומטרתו להציע מבדקים חלופיים למגוון המיומנויות הנלמדות במסגרת שיעורי החינוך הגופני ולמגוון המיומנויות המוטוריות אשר ישמשו את התלמידים והתלמידות במעגל החיים. החוברת מציגה את הרציונאל של השימוש במבדקים החדשים, את ההנחיות כיצד יש לבצעם ואת התבחינים להערכת יכולות התלמידים והתלמידות.
בשנת הלימודים תשס"ז פרסם הפיקוח הארצי על החינוך הגופני בחוזר מנכ"ל את נושא הערכת התלמידים/ות בחינוך הגופני בכיתות ג'-י"ב. עיקר ההערכה היא על השתתפות פעילה בשיעור, יחס חיובי למקצוע והתנהגות חברתית נאותה. כמו-כן, ניתנת האפשרות למורה להעניק עד 10% בונוס על פעילות גופנית נוספת מעבר לפעילות הרגילה.