X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזוז הנחה את שר האוצר להקים ועדת איתור כדי שתבחר מועמד לרשות המיסים ההחלטה: בעקבות פרשת "כרטיס פתוח" "זהו כיום אינטרס עליון של מדינת ישראל כדי להשיב את אימון הציבור ברשות המיסים"
▪  ▪  ▪
מזוז, להשיב את אמון הציבור

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מחייב את שר האוצר, אברהם הירשזון, למנות ועדת איתור כדי שזו תמליץ על המועמד למינוי לתפקיד מנהל רשות המיסים. זו אחת מהדרישות שמעלה עתה מזוז, בעקבות פרשת "כרטיס פתוח", שבמהלכה התברר כי ג'קי מצא מונה תוך מעורבותה של מנהלת משרד ראש הממשלה, שולה זקן, וגורמים נוספים.
הודעת מזוז ניתנה עתה, כאשר ברקע כבר החל שר האוצר לחפש מועמד לתפקיד מנהל רשות המיסים. הירשזון חיפש תחילה מועמד מתוך רשות המיסים, ובימים האחרונים החל לחפש מועמד מקרב בכירי המשרדים של רואי החשבון. כמה מבכירי קהליית רואי החשבון אליהם פנה הירשזון דחו את ההצעה.
במכתב אל הירשזון כותב מזוז, כי "בעקבות החקירה הפלילית ברשות המיסים נדרשת, בין היתר, גם הפקת לקחים מערכתית, כמתחייב מפרשה חמורה זו... לשם שיקום אמון הציבור ברשות המיסים, בתקינות פעילותה ובעומד בראשה, חיוני בעיני לקבוע הליך מינוי מקצועי, הנערך תוך שקיפות ושוויון הזדמנויות, כמתחייב מעקרונות החוק והמינהל התקין. יתרה מזו, הליך כזה מתחייב גם מהכללים הנהוגים בשירות המדינה, והמעוגנים בהחלטות ממשלה, באשר למינויים למשרות מעין אלה".
מזוז קובע, כי בהתאם לאמור לעיל, "מינויו של ראש רשות המיסים צריך להתבצע באמצעות הליך של ועדה לאיתור מועמדים, אשר תאתר עבור שר האוצר את המועמד הראוי, שיובא על-ידו לאישור הממשלה". לדבריו, זו גם עמדתו של נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, עמו הוא בא בדברים.
היועמ"ש כותב עוד בהודעתו, כי "מינוי באמצעות ועדת איתור מקצועית הוא המודל שאומץ בשנים האחרונות - בחקיקה ובהחלטות הממשלה - למינויים למשרות מקצועיות בכירות בשירות המדינה. מודל זה נמצא כדרך הראויה והאופטימלית לאיתור המועמדים הטובים ביותר מכלל המועמדים הפוטנציאליים, בהליך תחרותי פתוח, המעניק שוויון הזדמנויות. הליך זה הוחל בחוק ובהחלטות ממשלה על עשרות מינויים מקצועיים בכירים בשירות המדינה, וכן על מנכ"לים בחברות ממשלתיות".
מזוז מסתמך, בין היתר, על החלטת הממשלה מיום 14.09.99, שבה נקבעו לראשונה אמות המידה באשר למשרות בהן יוצעו מועמדים בפני הממשלה רק לאחר שהומלצו על-ייד ועדת איתור. בהחלטה נקבע: "(1) משרות המאופיינות בהיבט מקצועי/מדעי מובהק, או - ; (2) משרות בעלות אופי רגולטורי, שהנושא בהן מופקד על שמירת האינטרס הציבורי בתחום מוגדר, ובשל כך נדרשת ממנו מידה רבה של עצמאות ואי-תלות מקצועית."
מזוז קובע בהודעתו לשר האוצר: "משרת ראש רשות המיסים עונה על שתי החלופות גם יחד. משרת ראש רשות המיסים היא משרה מקצועית מובהקת, והיא גם מחייבת אי-תלות מקצועית של הנושא בה, בין היתר בהיות הרשות עוסקת גם באכיפת חוק, לרבות אכיפה פלילית". הוא מציין עוד, כי "בנסיבות שנוצרו כיום קיימת חשיבות עליונה להבטיח כי המינוי של ראש רשות המיסים ייעשה בהליך מקצועי-תחרותי-שוויוני, תוך שקיפות, וכי המינוי יהיה נקי מכל רבב או חשד של שיקולים זרים. זהו כיום אינטרס עליון של מדינת ישראל כדי להשיב את אימון הציבור ברשות המיסים, שעל חיוניות פעילותה בוודאי שאין צורך להכביר מילים. אציין, כי הבהרתי עמדתי זו למנכ"ל היוצא ולמנכ"ל הנכנס של משרד האוצר, כבר בסמוך לאחר פרסום דבר החקירה".

תאריך:  30/01/2007   |   עודכן:  30/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזוז: מינוי מנהל רשות מיסים - ע"י ועדת איתור
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מי מדבר על מינויים,ראש חמולת מזוז בפרקליטות?
מאיר אברהם  |  30/01/07 17:09
2
מי מדבר על מינויים,ראש חמולת מזוז בפרקליטות?
מאיר אברהם  |  30/01/07 17:09
3
כנופיית שלטון החוק
השומר בשער  |  30/01/07 23:35
4
אם ועדת איתור רק אחרי פירוק האיחוד
יענקלביף  |  1/02/07 17:13
5
ועדת איתור כפולה אחרי הפיצול ורק ברוק
לוריס  |  8/02/07 19:56
6
עודד ברוק אחד לפני!
לוקי  |  12/05/07 20:12
7
אין ספק שעודד ברוק הוא המועמד  ל"ת
ולרי  |  24/05/07 23:06
8
כולם מבינים רק עודד ברוק!
אלי פולד  |  9/01/08 19:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
הוועדה לביקורת המדינה דנה בנושא ההגנה על חושפי שחיתויות    חברי הכנסת שמעו חושפי שחיתויות אשר סיפרו על חוסר האונים בו הם נמצאים לאחר החשיפה    ח"כ יחימוביץ': "להפוך את חושפי השחיתויות לדוגמה ומופת ומקור לגאווה"
אסף דוד-מרגלית
חברת ויקטור צ'נדלר ומנהלה טוענים כי בית המשפט השלום התעלם מהחוק ופסק מנימוקים מוסריים-חברתיים    הודיעו כי יגישו ערר על ההחלטה
מירב לוי
החל מהשנה הבאה יוכלו הסטודנטים לבחור תוכניות לימודים בנושא מיסים, דיני בנקאות וסחר בינלאומי    המכללה הגישה למל"ג בקשה לפתיחת בי"ס למינהל עסקים
ניר יהב
התאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבניין פנתה לשר התעשיה בתלונה על הפרת החלטת ממשלה בנושא    "510 פועלי בניין מסין עומדים להיות מועסקים בעבודות מנהרות הכרמל במסווה של 'פועלי תעשיה'"    לדבריהם, הדבר פוגע בזכויות ההתאחדות
אסף דוד-מרגלית
בעקבות עתירת מרכז עדאלה יוקם, לראשונה, בית ספר תיכון ביישוב "לא מוכר", אבו-תלול שבנגב    בית הספר יפתח שעריו בספטמבר 2009
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il