X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלוף פיקוד הצפון שהתפטר, אודי אדם, העיד בפני ועדת וינוגרד ונשאל על הסיבות שהביאו אותו להתפטר מהצבא וכן על חילוקי הדעות שהיו לו עם חלוץ גם ראש אמ"ן העיד היום בפני הוועדה ופירט את תמונת המודיעין שהוצגה בפני הדרג המדיני לפני המלחמה
▪  ▪  ▪
אלוף אודי אדם [צילום: דובר צה"ל]

שבוע מכריע בעדויות בפני ועדת וינוגרד. היום (ג', 30.1.07) העידו בפני ועדת וינוגרד ראש אמ"ן, האלוף עמוס ידלין, והאלוף אודי אדם, אלוף פיקוד הצפון בעת המערכה בלבנון, אשר פרש מתפקידו לאחר שסגן הרמטכ"ל, האלוף (מיל.) משה קפלינסקי, "הוצנח" במהלך המלחמה לפיקוד צפון כ"נציג הרמטכ"ל".
עדותו של האלוף ידלין בפני הוועדה, החוקרת את כשלי המלחמה, נמשכה שלוש שעות ובמהלכה הוא סקר את הערכות אמ"ן בשנים שקדמו למערכה. ראש אמ"ן נשאל לגבי תמונת המודיעין שהציג לדרג המדיני והצבאי, כמו גם בנוגע לאינפורמציה המודיעינית שהועמדה לרשותם כבסיס להחלטה שנתקבלה על ידיהם לפתיחת המערכה וכן כבסיס להחלטות בנוגע להמשך אופן ניהולה. האלוף ידלין נשאל גם בנוגע לתחקירים וללקחים שהופקו באמ"ן בהקשר לירי חיזבאללה. בנוסף, התייחס לנושא החטופים.
עדותו של האלוף אדם נמשכה כשעתיים וחצי ובמהלכה סקר האלוף את ההתנהלות המבצעית בפיקוד הצפון לפני תחילת המערכה, את היערכות הפיקוד לאפשרות של אירוע חטיפה ואת השתלשלות אירוע החטיפה עד לפרוץ המערכה. האלוף אדם סקר את אופן קבלת ההחלטות המבצעיות הקשורות בניהול המערכה וכן את אופן ביצוען על-ידי פיקוד הצפון והאוגדות השונות.
האלוף אדם נשאל בנוגע לחילוקי הדעות שהיו לו עם הרמטכ"ל, על הצבתו של האלוף קפלינסקי בפיקוד בימים האחרונים של המערכה ועל הסיבות שהובילו להחלטתו לפרוש מצה"ל. בין יתר הנושאים שעלו בעדותו, נשאל אדם גם בנוגע לתפקידיו הקודמים בצבא ועל העברת אחריות מאגף טכנולוגיה למפקדת זרוע היבשה.
מחר יופיעו בפני ועדת וינוגרד סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי, המזכיר הצבאי של רוה"מ, האלוף גדי שמני וסגן שר הביטחון, ח"כ אפרים סנה. במהלך השבוע העיד גם הרמטכ"ל המתפטר, דן חלוץ. ביום חמישי צפוי לתת עדות ראש הממשלה אהוד אולמרט, ובכך לחתום את שבוע העדויות האחרון בוועדת וינוגרד, לפני פרסום מסקנות הביניים.

תאריך:  30/01/2007   |   עודכן:  30/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת וינוגרד לאלוף אדם: "מדוע פרשת מצה"ל?"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מזוז הנחה את שר האוצר להקים ועדת איתור כדי שתבחר מועמד לרשות המיסים    ההחלטה: בעקבות פרשת "כרטיס פתוח"    "זהו כיום אינטרס עליון של מדינת ישראל כדי להשיב את אימון הציבור ברשות המיסים"
רונן ליבוביץ
הוועדה לביקורת המדינה דנה בנושא ההגנה על חושפי שחיתויות    חברי הכנסת שמעו חושפי שחיתויות אשר סיפרו על חוסר האונים בו הם נמצאים לאחר החשיפה    ח"כ יחימוביץ': "להפוך את חושפי השחיתויות לדוגמה ומופת ומקור לגאווה"
אסף דוד-מרגלית
חברת ויקטור צ'נדלר ומנהלה טוענים כי בית המשפט השלום התעלם מהחוק ופסק מנימוקים מוסריים-חברתיים    הודיעו כי יגישו ערר על ההחלטה
מירב לוי
החל מהשנה הבאה יוכלו הסטודנטים לבחור תוכניות לימודים בנושא מיסים, דיני בנקאות וסחר בינלאומי    המכללה הגישה למל"ג בקשה לפתיחת בי"ס למינהל עסקים
ניר יהב
התאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבניין פנתה לשר התעשיה בתלונה על הפרת החלטת ממשלה בנושא    "510 פועלי בניין מסין עומדים להיות מועסקים בעבודות מנהרות הכרמל במסווה של 'פועלי תעשיה'"    לדבריהם, הדבר פוגע בזכויות ההתאחדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il