X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדריכות במערכת הפוליטית מגיעה לשיא עם פרסום תוצאות המשפט בפרשת רמון מקורבי אולמרט מבהירים כי במידה ורמון יזוכה, הוא ישוב לתפקיד שר המשפטים
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט [צילום: פלאש 90]

כבר הרבה זמן שבמערכת הפוליטית מחכים לרגע הזה, הכרעת הדין בפרשת חיים רמון. לאחר ההכרעה יתחיל ראש הממשלה במהלך להחלפת תיקים בממשלה, מהלך שאמור לכלול גם מינוי שרים חדשים שלא היו עד כה שותפים בממשלה. עדיין לא ברור האם החלפתו של עמיר פרץ במשרד הביטחון תהיה חלק מהשינויים בממשלה.
מקורבי ראש הממשלה אומרים הבוקר (ד', 31.1.07) כי במידה וחיים רמון יזוכה במשפטו, הכוונה היא להחזיר אותו לתפקיד שר המשפטים כבר היום. בלשכה מבהירים כי מבחינתם לא תהיה התחשבות בביקורת השופטים, אם תהיה כזאת, אלא החלטתם בלבד בנושא זכאותו או הרשעתו של רמון.
במידה וחיים רמון יצא זכאי, יקיים מזכיר הממשלה ישראל מימון משאל טלפוני בקרב השרים על-מנת לאשר מחדש את מינויו של רמון לתפקיד שר המשפטים. במקביל יבקשו אנשי לשכת ראש הממשלה ממזכירות הכנסת לקיים הצבעה בנושא גם בכנסת. אנשיו של אולמרט מכחישים למעשה את הערכות המוקדמות, לפיהם במידה וחיים רמון יזוכה אך תמתח עליו ביקורת מצד השופטים, יחזור לכהן כשר בממשלה אך לא במשרד המשפטים.
שינויים פרסונאליים?
כניסתו של ראלב מג'אדלה לתפקיד שר בממשלה הייתה למעשה השלב הראשון בשינויים המתוכננים בממשלה ובהרכב ותפקידי השרים. בשעות הצהריים (ד', 31.1.07) יסתיים משפטו של חיים רמון. במידה ויזוכה במשפט ויוכל לחזור להיות שר המשפטים, יחזיר אותו אולמרט לתפקידו הקודם ובכך יקיים את התחייבותו. במידה ולא יוכל רמון לחזור לתפקידו, ימונה אדם אחר מקדימה לתפקיד שר בממשלה. בכל מקרה, לאחר ההכרעה ובמהלך השבועיים שלאחר מכן, אמור ראש הממשלה להודיע על סבב תיקים חדש בממשלה. לפי שעה מכחישים בלשכתו של אולמרט כי אחד השינויים קשור גם לפרץ, אולם שינויים אחרים מתוכננים בכל מקרה.
גם ל-'חוק פרס' שעבר בראשית השבוע את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה ישנו תפקיד בשינויים אותם עומדת לעבור הממשלה. במידה ויאושר החוק בכנסת, סיכוייו של פרס להיבחר לתפקיד הנשיא יהיו גבוהים מאוד, מה שיאפשר לקדימה למנות שר נוסף מטעמם במקומו של פרס. גם הרשימה בכנסת תשתנה, כאשר ח"כ חדש יצטרף לרשימה במקומו של פרס.
תיק לאסתרינה טרטמן?
נושא נוסף שמחייב את הממשלה לסידור מחדש, הוא דרישת ישראל ביתנו לתיק נוסף בממשלה, עבור אסתרינה טרטמן, יו"ר הסיעה בכנסת. על-פי מפתח התיקים בממשלה, מגיע לישראל ביתנו לפחות עוד שר אחד אם לא שניים, מאחר ומדובר בסיעה של 11 מנדטים.
למפלגת הגמלאים, לה שישה מנדטים, יש שני שרים, ואילו לשס עם 12 מנדטים יש ארבעה שרים בממשלה. יתכן שישראל ביתנו תוותר על תיק אחד, ותדרוש, בנוסף לתיק עבור טרטמן, גם את ראשות ועדת הכספים של הכנסת. במידה ותקבל הסיעה את ראשות ועדת הכספים, הערכה היא כי ח"כ סטס מיסז'ניקוב יתמנה לתפקיד. אם זאת, מינויו של נציג ישראל ביתנו לתפקיד יו"ר וועדת הכספים עומד בסתירה להסכמים שהושגו עם יהדות התורה לפני ההצבעה על התקציב, לפיהם יו"ר המפלגה ח"כ יעקב ליצמן יישאר בתפקידו בראשות וועדת הכספים.
לשכת ראש הממשלה תתחיל בימים הקרובים בדיונים עם סיעות הקואליציה על-מנת לראות כיצד ניתן לקדם את חילופי התפקידים בממשלה, וזאת מבלי לגרום למשברים.

תאריך:  31/01/2007   |   עודכן:  31/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רמון יחזור לתפקידו אם יזוכה"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יכול להיות שר שמנשק ילדות בפה  ל"ת
רק אצל אולמרט המושחת   |  31/01/07 10:36
2
לדעתי: אשם !!
נסים גבאי  |  31/01/07 11:28
3
חיים רמון הורשע בדין, נוק איוט לאולמרט....
טוהרת המידות  |  31/01/07 13:00
4
רמון התפטר ומייד וקח אתך את אולמרט  ל"ת
ממשלה הכי רעה שהיתה לנו   |  31/01/07 13:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
בישוב הבדואי ערוער התעמתו שני מחנות יריבים, לכוחות המשטרה שהגיעו למקום התגלה שדה קרב לכל דבר
עידן יוסף
עמותת אומ"ץ טוענת כי התביעה שהוגשה נגדה על-ידי הסתדרות העובדים הלאומית נועדה להרתיעה מלהמשיך ולחשוף את המתרחש בארגון    "התביעה מוכיחה שראשי ובכירי הע"ל אחוזי פחד, מהאפשרות שחברי הסתדרות העובדים הלאומית יגלו מה מתרחש בארגון"
עידן יוסף
קנס על סך 1.46 מיליון שקל הוטל על החקלאים מאזור הדרום    חברת ניר עם כהן ירקות, אגודה שיתופית חקלאית בע"מ ועל מנהליה בגין עבירות על חוק עובדים זרים    העסיקו עובדים ללא היתר, ללא ביטוח רפואי, בלי חוזה עבודה בכתב ובתנאי מגורים שאינם מתאימים לבני אדם
הילה רפופורט
רב הותקף בברטיסלבה בירת סלובקיה, ביריונים קראו לעברו "יהודים לתאי הגזים" ו"יודן ראוס"    התוקפים נעצרו והואשמו בהפצת אידיאולוגיה פשיסטית, עבירה שהעונש עליה שלוש שנות מאסר
הילה רפופורט
החוואי, מאזור ג'רזי שבבריטניה, האכיל את הפרות בגזר ונבהל כשהחלב הפך לוורוד    וטרינר מקומי הציע להחליף את הגזרים הרגילים בגזרים לבנים, המיובאים מצרפת, ואכן החלב חזר לצבעו הרגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il