X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סקר "יש תקווה": 63% מהציבור חושבים שלממשלה אין יכולת לבצע את מדיניותה רוב משמעותי לצמצום מספר המפלגות בישראל 90% אינם מרוצים מטיפול הממשלה בבעיות חברתיות, עוני ואבטלה 75% - מהטיפול בחינוך וההשכלה רק 10% חושבים שעיקר זמנם של השרים מוקדש לניהול ענייני משרדם וענייני המדינה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

63% מהציבור חושבים שלממשלת ישראל אין יכולת לבצע את מדיניותה, כך עולה מסקר חברת Market Watch שנערך עבור עמותת "יש תקווה" הפועלת לתיקון שיטת הממשל בישראל.
לפי הסקר, 81% מגדירים הממשל בישראל כבלתי יציב ו-73% חושבים, כי התחלופה הרבה של הממשלות בישראל הינה סממן לכך. רק 10% חושבים, כי שרי הממשלה מקדישים מירב זמנם לניהול משרדיהם או לענייני ממשלה - 59% סוברים, כי מירב התעסקות השרים הינה בהבטחת עתידם הפוליטי, 9% בענייני מפלגתם ו-14% סוברים כי את מירב הזמן מקדישים השרים להתמודדות מול האשמות בשחיתות ובפלילים.
בנוסף, 68% חושבים שיש יותר מדי מפלגות ו-38% חושבים שכוחן של המפלגות הקטנות במשא הקואליציוני גדול מדי בהשוואה למנדט שלהן.
90% לא מרוצים מהדרך שבה מטפלת הממשלה בבעיות חברתיות, עוני ואבטלה; 86% לא מרוצים מהטיפול בביטחון פנים, פשיעה ואלימות; 76% לא מרוצים מטיפול הממשלה במצב הביטחוני; 75% לא מרוצים מהטיפול בתחום החינוך וההשכלה; 70% לא מרוצים מהטיפול בנושא תאונות הדרכים ו-60% לא מרוצים מטיפול הממשלה במערכת הבריאות. 80% לא מרוצים מטוהר המידות של גופים ומוסדות ממשלתיים.
הסקר הטלפוני נערך בקרב 500 איש. לדברי אורן מוסט, מנכ"ל "יש תקווה", עמדות אלו של הציבור עומדות בבסיס ההחלטה לייסד את התנועה ולקריאה לבצע שינויים בשיטת הממשל בישראל. "המצב כפי שהוא כיום אינו מאפשר לממשלה למשול וליישם את תוכניותיה והחלטותיה. אנו מאמינים כי תיקון שיטת הממשל, ייצוב השלטון ומתן כלים בידיו למשול הינם הצעד הראשון לשלטון פעיל, יעיל, וגם איכותי".
82% תומכים בהגבלת מספר השרים בממשלה ל-18;
71% תומכים בשרים במשרה מלאה
מהסקר עולה, כי 60% מהמשיבים חושבים שהצעות "יש תקווה" לתיקון, אכן יכולות לשפר את שיטת הממשל.
התיקונים אשר לדעת הציבור נחוצים למערכת השלטונית הם הגבלת מספר השרים בממשלה ל-18, כאשר 82% תומכים בשינוי זה. 71% חושבים שהשרים המכהנים צריכים להיות "במשרה מלאה" וכן שיהיו נתונים לפיקוח הכנסת כך שיוכלו להיות מפוטרים ברוב של 73 ח"כים. 68% מהישראלים חושבים שבישראל יש יותר מדי מפלגות ו-71% תומכים בהעלאת אחוז החסימה מ-2% ל-3%, ו-62% תומכים במינוי אוטומטי של ראש הסיעה הגדולה לראש ממשלה. 60% מהמשיבים חושבים שההצעות לתיקון אכן יכולות לשפר את שיטת הממשל.
מניתוח דמוגרפי עולה, כי התומכים העיקריים בהצעות אלו לתיקון שיטת הממשל הינם גברים בגילאי 45-54 ובעלי הכנסה מעל הממוצע. מהססים יותר בתמיכתם להצעות הינם הצעירים, בייחוד גילאי 18-24, עולים חדשים, חרדים ודתיים. החרדים והדתיים הביעו היסוס בייחוד כלפי ההצעות להעלאת אחוז החסימה ומינויו האוטומטי של נציג הסיעה הגדולה מבלי הצורך לקבל את אישור הנשיא.
לדברי מוסט, ייתכן והתמיכה המועטה של הצעירים בהצעות לתיקון מצביעה על חוסר מעורבותו של הדור הצעיר בפוליטיקה או אובדן אמונו במערכת ככלל. באשר להתנגדות החרדים והדתיים להעלאת אחוז החסימה, נראה שזו נובעת מהפחד כי פלגים מסויימים יישארו ללא ייצוג בכנסת.
הסקר נערך לרגל השקת אתר אינטרנט חדש, החושף לראשונה את הסרט שהופק על-ידי "יש תקווה", באמצעות מקאן דיגיטל: "עם ישראל חי אבל השיטה מתה!". האתר מציג את מגזין "יש תקווה" ובו מאמרי דעה של אישי ציבור ותכנים מגוונים אחרים, ומאפשר לאזרחים מן השורה להביע דעתם על השלטון ועל שיטת הממשל באמצעות פורומים ודיונים עם אישי ציבור שישודרו בזמן אמיתי באתר.

תאריך:  01/02/2007   |   עודכן:  01/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
81% מהציבור: הממשל בישראל לא יציב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
הנרצח - רן אפרים, אשר עסק בסחר באומנות    הרקע לאירוע - ככל הנראה פלילי    המשטרה מתכוונת להוציא צו איסור פירסום בפרשה
מחלקה ראשונה
יקיימו מפגשים עם בכירי הממשל הצ'כי    על סדר היום: הידוק קשרי ישראל וארצות הברית עם אירופה החדשה
שלומי שפר
אמש נערכה פגישה מכרעת בין מנכ"לית איפקס בישראל לאיגוד מגדלי הבקר    הצדדים צפויים להיפגש היום כדי לסכם את הפרטים שיאפשרו למגדלי הבקר לתמוך בעיסקה
אסף דוד-מרגלית
חברת נווה כ"א וקבלנות בע"מ נקנסה בסך של 548,100 ש"ח בגין העסקה בלתי חוקית של עובדים    מנהל החברה נקנס בסך 40,000 ש"ח
עידן יוסף
פסק הדין שהרשיע את רמון הותיר את הציבור חצוי ומבולבל ביחס לעבירת ההטרדה המינית    הצעירים נוטים להסכים לפסיקה יותר מאשר מבוגרים    רוב הציבור סבור כי השופטים עודדו נשים להתלונן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il