X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפסקת האש בין הפתח לחמאס נראית כקורסת, הרקע לעימותים, טענות החמאס כי נשק מועבר לאנשי אבו מאזן בשיירת רכבים, דרך מעבר כרם שלום אבו מאזן: החמאס אשם בחידוש האלימות
▪  ▪  ▪
זעם בעזה על העימותים בן הפתח לחמאס [צילום: פלאש 90]

הפסקת האש מתפוררת? שישה הרוגים וכ-90 פצועים בחילופי אש כבדים בין הפתח לחמאס (ה', 1.2.07) ברצועת עזה. הרקע לחידוש העימותים הוא טענות החמאס על הכנסת מטעני נשק לרצועה, פעם אחת באמצעות מטענים שהגיעו לעזה, ופעם שניה באמצעות שיירת כלי רכב שנשאו כלי נשק המיועד לאנשי המשמר הנשיאותי של יו"ר הרשות, אבו מאזן.
העימותים התרחבו לחלקים נרחבים ברצועה, והם מתנהלים בין אנשי המשמר הנשיאותי ואנשי המודיעין הצבאי הנאמנים ליו"ר הרשות אבו מאזן, לבין אנשי המודיעין של החמאס. אבו מאזן, האשים את החמאס באחריות לפרץ המחודש של האלימות.
חמושים מהחמאס ירו מן המערב על שיירה של ארבעה כלי רכב שהעבירה, לטענתם, נשק למשמר הנשיאותי של אבו מאזן, במרכז רצועת עזה. לדברי החמאס, הנשק הוברח דרך מעבר כרם שלום. לאחר שהחמאס פתח בירי על המשאיות, התפתח במקום קרב בין החמאס לאנשי המשמר הנשיאותי של אבו מאזן, שליוו את השיירה. עדי ראיה דיווחו כי אזרח אחד נהרג. מבית החולים אליו הובהלו הנפגעים, דווח על 17 פצועים, ביניהם שני ילדים. אחד מעדי הראיה דיווח: "מלחמה אמיתית מתרחשת, חמושים משתמשים בכלי הנשק הכבדים ביותר שלרשותם". העימותים התפשטו לאזורים שונים ברצועה ובמהלכם נהרגו חמישה פלשתינים נוספים, רובם פעילי פתח הנאמנים לאבו מאזן. סה"כ נפצעו היום כ-90 פלשתינים. עוד דווח על גל חטיפות הדדיות בין שני הצדדים. 12 בני אדם נחטפו.
גורמים בחמאס מסרו לסוכנויות הידיעות, כי המשאיות העבירו נשק למשמר הנשיאותי של אבו מאזן. המשמר מונה כ-4,000 לוחמים. תחנת רדיו של החמאס דיווחה, כי "גיבורי החמאס החרימו משלוחי נשק שעברו דרך כרם שלום, שהיו מיועדים לשרת את המאבק נגד העם הפלשתיני".
גורם ביטחוני פלשתיני סירב להגיב כשנשאל על תכולת המטען שהעבירה השיירה. גורמת רשמית מישראל מסרה לסוכנויות הידיעות, כי ידעה כי המשאיות נכנסות לרצועת עזה, אולם לא ידעה באשר לטיב המטען.
הנשיא בוש הורה להעביר 86 מיליון דולר לצורך אימון הכוחות הנאמנים לאבו מאזן, ולצורך העברת ציוד שאינו נשק קטלני. גורמים רשמיים בישראל ציינו, כי רובים ותחמושת מועברים לרשות על-ידי ירדן ומצרים, בנות ברית של ארה"ב, ובהסכמת ישראל.
דיפלומטים מסרו כי בניית הכוח הצבאי של תומכי אבו מאזן, נעשה בתגובה להברחות נשק של החמאס לרצועה המבוצעות על-מנת לחזק את הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי "עז א-דין אל-קאסם".
התקרית מעמידה למבחן את הפסקת האש בין הפתח לחמאס, שהוכרזה לפני כשלושה ימים. הפסקת הלחימה קטעה עימותים אלימים קשים בין הצדדים, בהם נהרגו כ-30 בני אדם.
בשכם, מדווחים עדי ראייה, כי במהלך חילופי אש הרגו כוחות צה"ל שני חמושים מגדודי "חללי אל-אקצה", הזרוע הצבאית של הפתח, מפלגתו של אבו מאזן. גורם בצה"ל מסר לסוכנויות הידיעות, כי כוח של צה"ל זיהה שני חמושים וירה לעברם במהלך פעילות מבצעית.
מקורות פלשתינים מסרו, כי צה"ל הרג פלשתיני שלישי, צעיר בן 17, בסמוך למחסום בגדה. אותם מקורות דיווחו, כי הצעיר נורה ברגלו ודימם למוות. מדוברת צה"ל נמסר לסוכנויות, כי כוחות שפעלו בסמוך למחנה הפליטים קלאנדיה, שמחוץ לרמאללה, ירה באדם שניסה לחתוך את הגדר ולהסתנן.

תאריך:  01/02/2007   |   עודכן:  02/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסלמה בעזה: 6 הרוגים; 90 פצועים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מי האידיוט שמעביר נשק דרך ישראל?
הסיבה ששונאים יהודים בעולם  |  1/02/07 20:34
2
להפריד בין עזה לגדה - שתי מדינות!
קוסם  |  1/02/07 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הילה רפופורט
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, יבקש מהקוורטט להסיר את הסנקציות הכלכליות שהוטלו על הרשות הפלשתינית לאחר עליית החמאס לשלטון    יציג את הבקשה בפגישת הקוורטט ב-2 בפברואר, בוושינגטון
הדר פרבר
הצדדים הסכימו לנקות את רחובות עזה מנשק    החמושים, החשודים בהריגת פלשתינים אחרים באירועים האלימים בימים האחרונים, ייעצרו ויועברו לשלטונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il