X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
אלו תרופות נוגדות דיכאון מתאימות לכם?
סקירה של ספרות מקצועית הראתה כי אין תרופה נגד דיכאון הפועלת טוב יותר מאחרות לאורך זמן עבור כל אחד דיכאון היא מחלה מורכבת, וכי לרופאים יש כיום טווח רחב של תרופות נוגדות דיכאון שמהן הם יכולים לבחור כאשר הם מטפלים בחולים הסובלים מהמצב
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בדיקת טעמים - להתאמת תרופות לדיכאון
יפעת גדות
חוקרים מדווחים כי בעזרת בדיקת טעמים ניתן יהיה, בפעם הראשונה, לדעת במדוייק איזו תרופה נגד דיכאון תהיה היעילה ביותר לחולה
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
המאבחנים הפסיכיאטרים קיבלו כסף מחברות התרופות

16% מהאנשים יסבלו מדיכאון לפחות פעם אחת בחייהם. רבים יבחרו בטיפול תרופתי כעזרה. אך האם תופעות הלוואי של תרופות נפוצות לטיפול בדיכאון עולות על היתרונות?
חוקרים מהסוכנות לאיכות ומחקר שירותי בריאות (AHRQ) בארה"ב ניסו לגלות את התשובה. בסקירה של ספרות מקצועית שערכו לאחרונה השוו את תופעות הלוואי של תרופות נוגדות דיכאון מהדור השני.
התרופות שנסקרו היו: bupropion (ולבוטרין), citalopram (סלקסה), duloxetine (סימבלטה), escitalopram ( לקספרו), fluoxetine (פרוזק), fluvoxamine (לובוקס), mirtazapine (רמרון), nefazodone (סרזון), paroxetine (פקסיל), sertraline (זולופט), trazodone (דסירל) ו-venlafaxine (אפקסור).
החוקרים דיווחו כי ה-mirtazapine (רמרון) פעלה מהר יותר מתרופות אחרות, אך הסבירות שלה לגרום לעלייה במשקל היתה גבוהה יותר. ה-Sertraline (זולופט) גרמה לגירוי המעיים של החולים בתדירות גבוהה יותר מאשר תרופות אחרות ולכן נמצאה קשורה יותר לתופעות לוואי כמו שלשול. Trazodone (דסירל) היתה בסבירות גבוהה יותר לגרום לישנוניות מתרופות אחרות, לכן חולים שאינם יכולים להרשות לעצמם תנומות קצרות במהלך היום צריכים לשקול אלטרנטיבות אחרות. ל-Fluoxetine (פרוזק) נמצא השיעור הנמוך ביותר של הפסקות, בעוד ל-venlafaxine (אפקסור) הגבוה ביותר.
בסה"כ, הדוח הראה כי אין תרופה נגד דיכאון הפועלת כדרך נס ועובדת טוב יותר מאחרות לאורך זמן עבור כל אחד. הדוח הוכיח פעם נוספת כי דיכאון היא מחלה מורכבת, וכי לרופאים יש כיום טווח רחב של תרופות נוגדות דיכאון שמהן הם יכולים לבחור כאשר הם מטפלים בחולים הסובלים מהמצב.
כל התרופות שתוארו בספרות המקצועית שנסקרה נמצאו יעילות במידה שווה בטיפול בדיכאון, וכולן סווגו כ-SSRIs - מעכבים סלקטיביים של קליטה מחדש של סרוטונין, או SNRIs - תרופות הפועלות בעיקר על שני המתווכים נוראדרנלין וסרוטונין ביחד. על-פי הדוח, רופאים נוטים יותר לרשום תרופות דור שני מהסוג של SSRIs ו-SNRIs לעומת תרופות דור ראשון מאחר שתרופות נוגדות דיכאון מהדור השני נושאות עמן פחות סיכונים, תופעות לוואי נסבלות יותר והן יעילות במידה שווה בטיפול בדיכאון.
החוקרים ציינו כי קיימת חשיבות שהחולים יבינו כי לא ניתן עדיין לנבא איזו תרופה תתאים להם ביותר. הם יצטרכו אולי לנסות מספר תרופות לפני שיגלו את התרופה נגד דיכאון המתאימה להם ביותר. למעשה, 25% עד 33% מהחולים שלא נהנו מהצלחה של הטיפול התרופתי ירגישו שיפור במצבם לאחר הוספת תרופה נוספת או החלפת התרופה. המידע שבסקירה יוכל לשמש את הרופאים ולעזור להם ולחולים להחליט אלו תרופות נוגדות דיכאון הן המתאימות להם ביותר.

תאריך:  04/02/2007   |   עודכן:  04/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלו תרופות נוגדות דיכאון מתאימות לכם?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
ארגון ה-FDA הודיע כי בכוונתו להרחיב את האזהרות לגבי תרופות נוגדות דיכאון בעקבות מחקרים שהראו כי התרופות העלו את הסיכון להתנהגות אובדנית    יצרני התרופות: האזהרות רק יביאו לעלייה במספר ההתאבדויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il