X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת המשנה לבחינת מוכנות העורף תגיש מחר את מסקנותיה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון הוועדה ממליצה כי לשר הביטחון תינתן האפשרות להכריז על מצב מיוחד בעורף עוד ממליצה הוועדה לשקול מעבר לשימוש בחללים ציבוריים תת-קרקעיים
▪  ▪  ▪
חיפה במלחמת לבנון השנייה[צילום: AP]

"ריבוי הגופים העוסקים בהיערכות ובהתגוננות העורף בפני מכלול איומי תרחישי הייחוס, אינו מאפשר הגשמה מיטבית של ייעוד המערך ויש לשנות את המצב הקיים", כך קובעת ועדת המשנה לבחינת מוכנות העורף. הוועדה תגיש מחר (ב', 5.2.07) את המלצותיה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי (קדימה), לאחר חצי שנה של דיונים, סיורים וקיום תצפיות בשטח במהלך ולאחר מלחמת לבנון השנייה.
"אילו היתה הממשלה מעניקה להמלצות צוותי העבודה הקודמים שדנו בנושא את תשומת הלב הראויה, ומיישמת את החלטותיה שלה עצמה, ייתכן כי היו נחסכות מאיתנו חלק מהתמונות העגומות להן נחשפנו במהלך המלחמה האחרונה", כתב יו"ר ועדת המשנה, ח"כ עמי אילון (עבודה), ופירט על פני 25 עמודי הדוח את כשלי התנהלותה של מדינת ישראל בכל הקשור למוכנות העורף הישראלי למלחמה ומספק למחליטי המדיניות מספר המלצות.
הוועדה ממליצה להקים רשות לאומית לחירום
בדברי הביקורת, נכתב בדוח כי "אירועי מלחמת לבנון השנייה הדגישו את העובדה כי אין גוף ממשלתי המייצג את צרכי העורף. החלוקה הנוכחית של תחומי האחריות והסמכות למערך העורף הינה מורכבת ובעייתית ואין כיום גורם מיניסטריאלי אחד הנושא באחריות ובסמכות למערך העורף ברגיעה ובחירום ולא קיימת מסגרת שלטונית אחת האחראית על בנין הכוח ועל הפעלתו בראיה אינטגרטיבית, בעיתות שגרה וחירום".
הוועדה ממליצה על הקמתה של רשות לאומית לחירום, תחת המשרד לביטחון פנים, אשר תהווה למעשה כמתכלל הלאומי לחירום שתפקידו יהיה לרכז, לתכלל, לתקצב ולתעדף את כלל העשייה הקשורה לבניין והיערכות הכוח ולהפעלת כלל מערך העורף מול תרחישי החירום במדינת ישראל בשגרה ובחירום. בנוסף, תהיה הרשות הלאומית לחירום אחראית על הכנת הרשויות המקומיות להתמודדות עם מצבי חירום ועל תיאום ושילוב הפעילות של ארגוני המתנדבים ותורמים פרטיים.
עוד ממליצה הוועדה, כי הסמכות להכריז על מצב מיוחד בעורף תינתן גם לשר לביטחון. בנוסף, ממליצה הוועדה על הקמתה של ועדה נפרדת בכנסת, לנושאי ביטחון הפנים, אשר תעסוק בכל הבטי החקיקה והפיקוח הפרלמנטארי על פעילות הרשות המבצעת וזרועותיה, בנושאי ביטחון הפנים והיערכות העורף למצבי חירום.
לקיים בדיקה מחודשת של תפיסת מיגון האזרחים
אחד הסעיפים בדוח מתייחס בדוח, לסוגית דחיית השירות לתלמידי ישיבות המעוגנת בחוק טל בו נלחם ח"כ אילון, המציע למסד מערכת שירות אזרחי, בה ישרתו מקבלי הפטור משירות צבאי. אנשי המערך יקבלו הכשרה בסיסית קצרה לשמש בתפקידי חירום בגופי מערך העורף השונים ויגויסו בעת הצורך לשירות מילואים. בדרך זו, מבקשת הוועדה לתת מענה למחסור בכוח אדם, שנתגלה במהלך המלחמה במערך העורף.
בנוסף, ממליצה הוועדה לקיים בדיקה מחודשת של כל תפיסת מיגון האזרחים הן מבחינת ההגנה הפיסית והן מבחינת ההשלכות הנגזרות מבחינת היכולת להיכנס אליהם בזמן ולשהות בהם תקופות ארוכות, כולל היבטים חברתיים. הוועדה רואה לנכון לשקול, בין השאר, מעבר לשימוש בחללים ציבוריים תת- קרקעיים, כחלק מתפיסת המיגון הלאומית. דגש מיוחד, יש לדעת הוועדה לתת, לנושא המיגון התשתיות האסטרטגיות בכל רחבי הארץ.

תאריך:  04/02/2007   |   עודכן:  04/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אין גוף ממשלתי המייצג את צרכי העורף"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
שר החוץ הרוסי הביע ביקורת חריפה נגד הממשל האמריקני    לדבריו, ארה"ב היא כל הנראה "השותפה הבעייתית ביותר" של רוסיה בזירה הבינלאומית
רונן ליבוביץ
בתום פגישה שהתקיימה בהשתתפות ראש הממשלה ושר התמ"ת, הוחלט לשנות את תוכנית ויסקונסין    ח"כ שמטוב שיזמה הצעת חוק בסוגיה: "חבל שדיון זה התקיים רק לאחר כמעט שנתיים של התעללות באנשים"
אסף דוד-מרגלית
פרץ אמיר הורשע בגרימת מוות ברשלנות שעה שנהג עייף וסטה מנתיבו לנתיב הנגדי    בתאונה נהרג איציק יצחקי, נהג אופנוע    ביהמ"ש קבע כי פרץ נהג ברשלנות גבוהה
אריאל שמידברג
ראש הלשכה המדינית של חמאס קרא לחמושים לשמור על הכוחות למאבק מול ישראל, ולעצור את שפיכות הדמים בעזה
אריאל שמידברג
השמפו כמעט ולא השפיע, והשתמשו באבקת כביסה    שיא גינס?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il