X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הודיע על כך לראש הממשלה אהוד אולמרט הערכה היא כי חשש מהתקפות מצד משפטנים בשל מעורבותו בפרשת בר-און-חברון שבעקבותיה לא יכול היה לכהן כיועץ המשפטי לממשלה בלשכת אולמרט הופתעו, אך הודיעו לבר-און כי הם מעריכים את החלטתו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שר הפנים, רוני בר-און, הודיע (א', 4.2.07) לראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי הוא מוותר על מועמדותו כשר המשפטים הבא. בר-און נימק את החלטתו בכך שהוא אינו מעוניין ליצור לחץ על ראש הממשלה בנושא וכי גם כך הוא מכהן כשר במשרד גדול ומכובד. במערכת הפוליטית מעריכים כי הסיבה היא דווקא בגלל החשש של בר-און שהמינוי יגרום לגל עצום של ביקורת.
בקהילה המשפטית בישראל כבר החלו לדבר על רוני בר-און כמי שלא ראוי בעיני רבים לכהן כשר המשפטים מאז פרשת בר-און-חברון והניסיון שנכשל למנות אותו בשעתו ליועץ המשפטי לממשלה. הערכה היא כי אם ראש הממשלה אהוד אולמרט היה בוחר את בר-און, מקורבו, לתפקיד שר המשפטים, היו חיצי הביקורת מופנים גם כלפי בר-און וגם כלפי אולמרט שמינה אותו. כדי לאפשר לראש הממשלה להכריע בעניין זהותו של שר המשפטים הבא בלי לחץ, החליט רוני בר-און להסיר את מועמדותו, זאת על אף שנחשב למועמד המוביל מקרב אנשי קדימה לתפקיד.
בר-און הסביר לאולמרט כי לדעתו זה לא נכון לעזוב את התפקיד בו הוא נמצא כעת, במשרד הפנים, בגלל שהוא מעוניין להמשיך את הרפורמות במשרד וגם בגלל שלדעתו באופן עקרוני אין זה נכון לעבור ממשרד למשרד באמצע קדנציה.
בלשכת ראש הממשלה הגיבו בהפתעה על החלטתו של בר-און שהיה, כאמור, המועמד המוביל מקרב המועמדים הבאים מתוך המערכת הפוליטית. ראש הממשלה אמר לבר-און שהוא מעריך מאוד את החלטתו שלא להתמודד על התפקיד.
בלשכת ראש הממשלה מבהירים כי עדיין לא הוכרע דבר זהותו של שר המשפטים הבא של מדינת ישראל. אם כי האפשרות למנות אדם מחוץ למערכת הפוליטית נשקלת. השבוע אמור ראש הממשלה להכריע בשאלה מי יהיה שר המשפטים הבא של מדינת ישראל.
ראש הממשלה אהוד אולמרט עוד קיווה כי חיים רמון ייצא זכאי במשפט ויחזור לתפקידו המקורי כשר המשפטים, אלא שתוצאות המשפט מחייבות את ראש הממשלה למנות אדם אחר לתפקיד. על ראש הממשלה הופעלו לאחרונה לחצים גדולים על-מנת להמשיך את הרפורמות אותם התחיל רמון במערכת המשפט. בין השמות שעלו של מועמדים לתפקיד מחוץ למערכת הפוליטית: בועז אקון ואוריאל רייכמן. ההערכה היא כי בסופו של דבר ימונה מישהו מקדימה לתפקיד.
שרת החוץ, ציפי לבני, המשמשת גם כשרת המשפטים הזמנית, צפויה להעביר בקרוב את התפקיד לשר משפטים קבוע, כך על-פי הסיכום בינה לראש הממשלה. על-פי החוק, יכולה לבני להחזיק בתיק עוד שלושה חודשים נוספים באישור הכנסת, אולם בסביבתו של ראש הממשלה אומרים כי הם ישתדלו למצוא אדם לתפקיד כבר השבוע.
לפי שעה אומרים בלשכת ראש הממשלה כי עדיין לא התקבלה החלטה בדבר המינוי החדש. בין השאר נבחנת מועמדותו של בועז אוקון, מנהל בתי המשפט לשעבר, הנחשב לדמות משפטית מובילה המסוגלת לקדם את הרפורמות הדרושות. שם נוסף הוא כאמור אוריאל רייכמן, שהחליט לעזוב את הפוליטיקה מאחר שלא התמנה לשר החינוך כפי שהבטיח לו אריאל שרון כאשר קרא לו להצטרף לקדימה.
עם זאת, למרות הבכירים המועמדים מחוץ למערכת הפוליטית, הערכה היא כי בסופו של דבר יתמנה אדם המכהן כח"כ באחת ממפלגות הקואליציה, כפי הנראה מקדימה. מאיר שטרית הביע את רצונו לקבל את התפקיד, ואולם המתיחות השוררת בינו לבין ראש הממשלה כפי הנראה תגרום לו לאבד את התפקיד לטובת אדם אחר. ציפי לבני לא תהיה שרת משפטים קבועה כיוון שתפקיד שרת החוץ הינו אחד מהתיקים הנחשבים לכבדים יותר בממשלת ישראל.

תאריך:  04/02/2007   |   עודכן:  04/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בר-און לא יתמודד על תפקיד שר המשפטים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לא משנה למה
מודאגת  |  5/02/07 01:28
2
בראון חברון יודע יפה איזו קופת שרצים מאחוריו -
דבורה הנביאה  |  5/02/07 07:23
 
- לא היה פסול בעיסקת בראון-חברון
אפריים ניצני  |  5/02/07 09:27
3
השר בראון
שמאי  |  5/02/07 08:46
 
- בראון לא פיקח אלא מוג לב. התקפל
כמו שפן לפני דורית בייניש  |  5/02/07 12:18
4
"הברון" מחברון מבקש לצאת מאור הזרקורים, ובכך לחסוך מעצמו התקפות נוספות ל"ת
אזרח מותש  |  5/02/07 10:48
 
- אתה שמח לאידו של בראון ולא מבין
שזו ההלוויה של ישראל  |  5/02/07 12:22
5
מגיע לעם ישראל לסבול מעונשה של
הדיקטטורה המשפטית  |  5/02/07 10:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ועדת המשנה לבחינת מוכנות העורף תגיש מחר את מסקנותיה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון    הוועדה ממליצה כי לשר הביטחון תינתן האפשרות להכריז על מצב מיוחד בעורף    עוד ממליצה הוועדה לשקול מעבר לשימוש בחללים ציבוריים תת-קרקעיים
אריאל שמידברג
שר החוץ הרוסי הביע ביקורת חריפה נגד הממשל האמריקני    לדבריו, ארה"ב היא כל הנראה "השותפה הבעייתית ביותר" של רוסיה בזירה הבינלאומית
רונן ליבוביץ
בתום פגישה שהתקיימה בהשתתפות ראש הממשלה ושר התמ"ת, הוחלט לשנות את תוכנית ויסקונסין    ח"כ שמטוב שיזמה הצעת חוק בסוגיה: "חבל שדיון זה התקיים רק לאחר כמעט שנתיים של התעללות באנשים"
אסף דוד-מרגלית
פרץ אמיר הורשע בגרימת מוות ברשלנות שעה שנהג עייף וסטה מנתיבו לנתיב הנגדי    בתאונה נהרג איציק יצחקי, נהג אופנוע    ביהמ"ש קבע כי פרץ נהג ברשלנות גבוהה
אריאל שמידברג
ראש הלשכה המדינית של חמאס קרא לחמושים לשמור על הכוחות למאבק מול ישראל, ולעצור את שפיכות הדמים בעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il