|
1 |
|
|
נראה שהמנהל קצת משקר ,
הרי מי ילמד אם לא חייב..... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אנונימי |
|
|
|
|
|
בגדול בגדול
הרבה יותר נח לשקר בזדון מלעבוד ולהרוויח בכבוד את הלחם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יחי כסת"ח |
|
|
|
|
|
דווקא מי שאמון על חינוך להגינות ואמינות
משקר כאן ומבלף....
ואחר כך מספרים ספורי מעשיות על תלמידי הישיבות שלא לומדים.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הורה |
|
|
2 |
|
|
הכביש אשם הגשם אשם - מה יכולתי לעשות? :-)
מורים יקרים - זנות היא לא מקצוע מכובד !!!
הורדתם את מקצוע ההוראה לזנות
תהינו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יחי כסת"ח |
|
|
3 |
|
|
דווקא אנשי חינוך שאמורים ללמד ולחנך על אמינות והגינות משקרים כאן בידיעה ובכוונה.
פלא שכך נראית מערכת החינוך.
מזה הקשקוש הזה על בסיום המערכת הם ידעו ?
נראה שבית הספר מניח שבסוף ההורים ילמדו אותם,
ולכן עושה לעצמו חיים קלים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מזועזע |
|
|
4 |
|
? |
|
חי שקלים במגה | 7/02/07 15:47 |
|
|
בית הספר הזה מקבל תקציבים?
על מה ולמה?
מה הדמוקרטיה הגדולה כאן?
אנרכיה לשמה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חי שקלים במגה |
|
|
|
|
|
אילו מוסד חרדי היה פועל כך מזמן הייתה חקירה פלילית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בשם ההגינות |
|
|
5 |
|
|
פלא שכשמשרד החינוך נותן יד לגנון במסווה בית ספר - תלמידים נחשלים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אזרח תמים |
|
|
6 |
|
|
ידוע כי בית ספר זה הוא מפלט לילדים עם קשיים ובעיות הסתגלות, ילדים עם דיסלקציה, הפרים וכדומה , אך מאחר ואין שום התייחסות טיפולית מקצועית לנושא בבית הספר, אין הוא משתף פעולה עם שפ"י. נמנעים מלקדם ילדים עם קשיים ומתייגים ילדים נורמטיבים -
כמו כן מייצרים חסכים ללא צורך לילדים רגילים ומוכשרים,
בית הספר מייצר ילדים עם חסכים לימודיים וקשיי הסתגלות והופך ילדים נבונים ללא שום בעיה לכאלו שיהיה קשה לשלבם במסגרות רגילות – ובדרך זה מבטיח את המשך קיומו.
גם זו שיטת הישרדות.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חדרתי |
|
|
7 |
|
|
אני מהמר שאף הורה בבית הספר הוא לא עורך דין..... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לא מבין |
|
|
8 |
|
|
וסתם מעניין ,
האם החונכים הם בנוסף למורים
או
במקום המורים
או
שהמורים הם חונכים במקום מורים
או
שיש שם מערכת כפולה של מורים וחונכים
או
שאין שם בכלל מורים ולכן מעודדים אי למידה
בתירוץ של התלמיד לא בחר
או
שההורים משלמים עבור החונכים ומשרד החינוך עבור המורים
או
שמשרד החינוך משלם עבור חונכים וההורים משלמים עבור המנהל
והאם החונכים מקבלים שכר מורים ?
והאם חונך המלמד בשיעור ילד אחד בלבד מקבל כמו מורה המנסה ללמד בו זמנית 40 ילדים ? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מנסה לחשוב |
|
|
9 |
|
|
וסתם מעניין ,
האם החונכים הם בנוסף למורים
או
במקום המורים
או
שהמורים הם חונכים במקום מורים
או
שיש שם מערכת כפולה של מורים וחונכים
או
שאין שם בכלל מורים ולכן מעודדים אי למידה
בתירוץ של התלמיד לא בחר
או
שההורים משלמים עבור החונכים ומשרד החינוך עבור המורים
או
שמשרד החינוך משלם עבור חונכים וההורים משלמים עבור המנהל
והאם החונכים מקבלים שכר מורים ?
והאם חונך המלמד בשיעור ילד אחד בלבד מקבל כמו מורה המנסה ללמד בו זמנית 40 ילדים ? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מנסה לחשוב |
|
|
10 |
|
|
כרגיל ידידי אתה מתנסח כהלכה.
כן ירבו כמוך.
צריך כאן זעזוע רציני של המערכת כולה
שמונעת ע"י הפמניסטיות המושחתות
שכבר עברו את גבול הפמניזם מזמן.
צריך לחתוך בבשר החי (רק ביטוי, לא רמז לאלימות) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בסוף ננצח |
|
|
11 |
|
|
הפרלמנט שמוצג בתמונה הוא בלוף,
זהו גוף לכמה חברה בגיל חטיבה שמשחקים בפוליטיקה ומשמרים את כוחה של ההנהלה,
מרבית הקהילה בכלל לא יודעת איפה יושב בכלל הפרלמנט,
כך שלא ברור מתי צולמה התמונה המצורפת לכתבה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני מהקהילה |
|
|
12 |
|
|
המכתב הזה שנשלח להורים - מטרתו רק להבהיר בפני מה המשפחה עומדת כדי שלא יקרו אי הבנות כי לא כל משפחה מוכנה להכניס את הילד למסגרת כזאת.
מהכרותי עם בית הספר, שקצת יותר עמוקה מהכתבה הזאת, תלמידים בו לומדים לקרוא ולכתוב ולא בגלל שצריך אלא בגלל שזה משהו מהותי בחיים היום שנמצא בכל מקום וקשה להחמק ממנו. דווקא במערכת החינוך הרגילה נפתחים פערים ואם אתה לא יודע לקרוא בגיל שבע הסיכויים שתלמד את זה כשכולם כבר התקדמו בחומר קטנים יותר לדעתי.
בית הספר *לא* ממיין תלמידים, בניגוד לשאר התיכונים שבודקים את הציונים משנים קודמות. בגלל המספר האנשים שרוצים להכנס לבית הספר גדול ממספר המקומות הפנויים מתבצעת הגרלה.
אבל אני מסכימה עם זה שמתבצע מיון עקיף בגלל שכר הלימוד. כרגע נעשים בחינוך הדמוקרטי ניסיונות "לצאת מהבועה", כמו בית הספר הדמוקרטי באולגה http:
המורים בבית הספר מלמדים ועובדים, בשיעורים, בחונכות, בועדות (הרשות המבעצת של בית ספר) ובעוד מסגרות. השעות שהוצגו כאן הן שעות של מבוגרים שעובדים בחטיבה-הצעירה שבה יש ילדים קטנים שזקוקים לנוכחות המבוגרים ולתמיכתם יותר מאשר לשיעורים. המורים והתלמידים בבית ספר נמצאים בעשייה וביצירה מתמדת שקשה לתאר במלים וצריך פשוט לבוא ולראות. המלה האחרונה שבה אתאר את העבודה של המורים וכן התלמידים בבית-הספר היא "בטלה".
מעניין שהוזכרו פה דווקא אחוז האנשים שסיימו את בית הספר עם בגרות בלי להתסכל על המשך חייהם. הרבה מבוגרי בית ספר (שעשו בגרות בבית ספר, אחרי בית ספר או לא עשו מעולם) עובדים בעבודות שרוב פליטי מערכת החינוך הרגילה לא הצליחו להגיע אליהן - כי יש דברים שדורשים מעבר לשינון - הנעה פנימית, יצירתיות ובטחון.
הרי הלמידה המשעותית בחיים שלנו היא לא החומר לבגרות בהיסטוריה שכולם שוכחים אחרי חודש, אלא למידה על עצמנו, על הכחות והמגבלות שלנו, על האנשים והעולם סביבנו. וכולנו אנשים חכמים ויפים שטובים במשהו ושיש משהו שאנחנו באמת רוצים לעשות. אולי עוד לא גילינו אותו ואולי זה קשור לזה שתמיד אמרו לנו שיש אנשים שיודעים יותר טוב מאתנו מה אנחנו צריכים לעשות.
אחרון וחשוב:
בכלל לא הוזכרה כאן האידיאלוגיה של בית ספר, אלא סתם תוארה הפקרות כי "ככה זה נוח". בקצרה אפשר לומר שבית הפסר מתבסס על זה שלכל אדם (וילד נכנס בקטגורייה זו) יש את היכולת לדעת מה טוב בשבילו, ולהגשים את מה שהוא רואה לנכון ואיך שהוא רואה לנכון. למידה מתרחשת גם מחוץ לשיעורים. תפקיד החונך הוא ללוות את הילד, לתמוך בו ולהקשיב לו ולא לנווט אותו כמו שהוא רואה לנכון.
אני חושבת שילד שגדל בבית ספר דמוקרטי לא יגמור את בית ספר ואת הצבא, ואז כשיבין שאין מי שיגיד לו מה לעשות יותר ימשיך לעשות מה שמצפים ממנו בלי לחשוב במה הוא טוב ומה הוא רוצה (או לחלופין: יברח להודו).
בקיצור, ללמוד וללמד בבית הספר היא לא הדרך הקלה. מאוד קשה לבחור ולשאת בתוצאות, אבל אני מאמינה שזו הדרך הנכונה.
מקווה שגרמתי למישהו לחשוב או לפחות לראות גם את הצד השני,
שחר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שחר מהדמוקרטי חדרה |
|
|
|
|
|
מי שכותב ככה יודע גם לדרוש את המגיע לו ולקחת אחריות מלאה על החלטותיו,
אבל לא כל התלמידים כך הם, ובעיקר הצעירים שבהם,
אלו שאם לא תתן להם יד לא ילכו לשום מקום...
ולהם לא ממש נותנים יד...
והסיבות ?
בהרבה מקרים - סתם עצלות ושום אידאולוגיה...
אין שום משמעות לדמוקרטיה וחופש כאשר בכפיפה אחת ילדים בגיל החטיבה והתיכון וילדים בני 8 ומטה...
התומאה יהא שהקטנים נשלטים על ידי גדולים והחונכים,
וקולם נדם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
במיוחד לשחר |
|