X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
משחקי מחשב - לשיפור הראייה
חוקרים הגיעו למסקנה כי משחקי מחשב מחדדים את הראייה ומשפרים את היכול להבחין בצורה ברורה יותר באותיות המופיעות על לוח הבדיקה הסטנדרטי של בדיקות העיניים
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
משחקי מחשב - טיפול יעיל לחולי אלצהיימר
יפעת גדות
למרות שמחלת אלצהיימר היא מצב של הדרדרות מתקדמת מחקרים, הראו כי בשלבים המוקדמים המוח יכול עדיין ללמוד ולהשתנות * במחקר: משחקי מחשב שיפרו את יכולתם הקוגנטיבית של חולי אלצהיימר
לרשימה המלאה

משחקי וידאו הכוללים רמות גבוהות של פעילות יכולים למעשה לשפר את ראייתינו. חוקרים מאוניברסיטת רוצ'סטר גילו כי אנשים ששיחקו במשחקי פעולה בוידאו למשך מספר שעות ביום לאורך תקופה של חודש שיפרו בכ-20% את יכולתם לזהות אותיות שהוצגו בערבוביה - מבחן חדות חושים ויזואלי הדומה לזה המשמש בבדיקות במרפאות עיניים.
בעיקרו של דבר, משחקי וידאו משפרים את קליטת השורה התחתונה של בדיקת העיניים הסטנדרטית.
משחקי פעולה בווידאו משנים את הדרך שבה המוח מעבד מידע ויזואלי, מסבירים החוקרים. לאחר 30 שעות בלבד, נראתה אצל משתתפי המחקר עלייה ניכרת ברזולוציה המרחבית של ראייתם, כלומר הם יכלו לראות מספרים כמו אלו המופיעים על לוח בדיקת העיניים בצורה ברורה יותר, גם כאשר הופיעו סמלים אחרים לצידם.

כיצד בוצע המחקר

החוקרים בחנו סטודנטים ששיחקו מעט, אם בכלל, משחקי וידאו בשנה האחרונה. גיוס סטודנטים אלו לא היה משימה קלה בהתחשב בעובדה שכמעט כל אחד באוניברסיטה שיחק במשחקי וידאו.
בתחילת המחקר, הסטודנטים עברו מבחן שמדד את מידת הצלחתם בזיהוי האות "T" בתוך ערבוביה של סמלים אחרים סביבה - מעין לוח בדיקת עיניים אלקטרוני. הסטודנטים חולקו לאחר מכן לשתי קבוצות. הקבוצה הניסיונית שיחקה במשחק "Unreal Tournament", משחק פעולה בגוף ראשון, למשך כשעה ביום. קבוצת הביקורת שיחקה ב"טטריס", משחק תובעני במידה שווה אך פחות מורכב מבחינה ויזואלית.
לאחר כחודש של משחק כמעט יומיומי, אצל קבוצת ה"טטריס" לא נראה כל שיפור בבדיקה, אך המשתתפים ששיחקו ב"Unreal Tournamen" הצליחו לומר לאיזה כיוון מצביעה האות "T" בקלות רבה הרבה יותר מזו שהצליחו רק חודש קודם לכן.

שיפור הראייה הוויזואלית

כאשר אנשים משחקים במשחקי פעולה במחשב, הם משנים את המסלולים במוח האחראים לעיבוד הוויזואלי, מסבירים החוקרים. משחקים אלו 'דוחפים' את מערכת הראייה שלנו עד לקצה גבול היכולת שלה והמוח מתאים עצמו למצב. לימוד זה מתרחש גם במהלך פעילויות אחרות כפי הנראה בחיי היום יום.
השיפור נראה הן בחלק של השדה הוויזואלי, היכן שאנשים המשחקים במשחקי וידאו משחקים, אך גם מעבר לכך - באותו חלק של הראייה שמעבר למסך. הראייה של הסטודנטים השתפרה גם במרכז שדה הראייה וגם מעבר אליו, היכן שלא "אומנו", מה שמראה כי אנשים עם בעייה בראייה כמו חולי אמבליופיה (ערפול ראיה) יוכלו גם הם ליהנות מעלייה בחדות הראייה בעזרת תוכנות שיקום מיוחדות המחקות את הצורך הקיים במשחקי המחשב לזהות פרטים מהר מאוד.
המחקר פורסם בעיתון "Psychological Science".

תאריך:  07/02/2007   |   עודכן:  07/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי המשחקים מספקים הזדמנויות להישגים, חופש ואפילו קשר עם 'גיימרים' אחרים    גורמים לתחושות של עצמאות, יכולת ושייכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il