X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוטי זיסר נאלץ למכור בשל חילולי שבת ומכירת טריפות המכירה תניב לזיסר רווח הון קטן ותזרים מזומנים של 80 עד 85 מיליון דולר מפל גברה על נכסים ובנין, דלק נדלן וריט ישראל הודעות סותרות על מועד החתימה על החוזה
▪  ▪  ▪
[צילום: אורי כריספין]

חברת מנופים פיננסיים לישראל, בשליטת ג'קי בן זקן ואברהם ננקשוילי, חתמה אמש על מסמך עקרונות לרכישת קניון ארנה בהרצליה מחברת אלביט הדמיה, בשליטת מוטי זיסר. היא תשלם 546 מיליון שקל, שהם 128.5 מיליון דולר. מפל תשלם 21 מיליון שקל נוספים, אם יתמלאו תנאים נוספים, שלא פורטו. העסקה כפופה לבדיקת נאותות בחודשים הקרובים.
בניגוד לפרסומים קודמים, מתברר כי הכדורגלן לשעבר חיים רביבו איננו בעל מניות בחברה. בעל השליטה העיקרי בחברה הוא אברהם נניקשוילי, המחזיק בכ-64% ממניותיה. ג'קי בן זקן הוא בעל כ-21% בחברה. יתר המניות נמצאות בידי הציבור בבורסה.
קניון ארנה הוא בן 26,500 מ"ר שטח מסחרי מניב, והעיסקה נעשתה לפי 4,850 דולר למ"ר מסחרי בממוצע. בקניון 170 חנויות, המושכרות בכ-30 דולר למ"ר לחודש בממוצע. ההכנסות משכירות מגיעות לכ-10 מיליון דולר לשנה, תשואה של כ-7%.
אלביט הדמיה הוציאה מכרז לא-רשמי למכירת הקניון. מפל גברה על החברה לנכסים ובנין של נוחי דנקנר, דלק נדלן של יצחק תשובה וריט ישראל של לואי נואי מאנגליה, שהגישו הצעות נמוכות יותר.
אלביט השקיעה בזמנו בקניון 153 מיליון דולר. הקניון נפתח לפני 4 שנים. הוא רשום בספרים, לאחר פחת, בכ-120 מיליון דולר. העסקה עשויה להניב לאלביט רווח הון קטן, אך החברה אינה אומרת על כך דבר בהודעה הרשמית שפרסמה הבוקר. לעומת זאת אומר מנכ"ל אלביט הדמיה, שמעון יצחקי, כי העסקה תשפר את תזרים המזומנים של החברה ב-80 עד 85 מיליון דולר.
זיסר, כאדם שומר מצוות, נאלץ למכור את הקניון לאור העובדה, שחלק מחנויותיו פתוחות בשבת. לפני מספר חודשים השכיר הקניון 2,000 מ"ר לרשת טיב טעם, המשווקת טריפות. הדבר הביא למחאות נגד זיסר, גם בין ידידיו, והלחץ החברתי והאישי למכור את הקניון הלך וגבר.
זיסר אמר היום: "כאדם דתי, אני חש זמן רב שאינני רוצה לעמוד בלחצים הנוגדים את אמונתי. עם כל הכאב והצער שאני חש, החלטתי להיפרד מהקניון שמאוד אהבתי".
מהודעות הצדדים לעסקה לא ברור מתי יחתם החוזה הסופי. אלביט אומרת כי העסקה כפופה לבדיקת נאותות שתערך בתוך 90 יום, ואילו מפל מדברת על בדיקת נאותות של 60 יום. מכאן שלא ברור, אם העסקה תחתם בראשית אפריל או בראשית מאי.
בתגובה לסתירה בהודעות על מועדי בדיקת הנאותות של העיסקה: בבדיקת Nfc התברר, כי בחוזה מדובר על בדיקת נאותות של 60 יום, אך כיון שתקופה זו מסתימת בחול המועד פסח, נקבע כי אלביט הדמיה תתן למנופים פיננסיים, במידת הצורך, ארכה של 30 יום נוספים.
אלביט: גייסנו 690 מיליון דולר להרחבת הפעילות
אלביט הדמיה אומרת, כי מכירת קניון ארנה מסיימת הליך, שבו גייסה החברה, בחודשים האחרונים, 690 מיליון דולר – 330 מיליון דולר מהנפקת מניות של החברה הבת פלאזה סנטר בבורסה בלונדון, ו-250 מיליון דולר ממכירת קניונים של החברה במזרח אירופה. אלביט אומרת כי קופת המזומנים הגדולה תאפשר לחברה להיכנס לעסקים חדשים. בין היתר היא מתכוונת להיכנס לפעילות בהיקף גדול בהודו.

תאריך:  07/02/2007   |   עודכן:  07/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפל רכשה את קניון ארנה ב-128 מיליון ד'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף דוד-מרגלית
בג"צ דחה את עתירתה של ח"כ גלאון להורות על פתיחת דיוני ועדת וינוגרד לציבור והמליץ לפרסם את הפרוטוקולים    בג"צ דן באיזון שבין בטחון המדינה לפומביות הדיונים וקבע שיש לדון כל מקרה לגופו
עידן יוסף
לאחר חודשים ארוכים של עיכוב וסחבת במתן התשובות, תאשר מועצת הרבנות הראשית מי עברו את בחינות הכושר לדיינות
רונן ליבוביץ
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הזכות לעבודה בישיבה    ח"כ יחימוביץ': "בתוך חודשיים מרגע ההצבעה במליאה יסתיים עוול וניצול מתמשך של העובדות החלשות ביותר"
מחלקה ראשונה
לדברי משה גביש, מ"מ יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, התקדמות ממשית במו"מ על השינוי המבני של חברת החשמל תימנע החלטות חד-צדדיות
רונן ליבוביץ
הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק האוסרת על גביית דמי כניסה לגנים ציבוריים    יוזם ההצעה, ח"כ גפני: "החלטה על סגירת שטחים בפני ציבורים שונים היא חמורה מאוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il