X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה אמר כי ישראל היוותה לפני שני עשורים מובילה בתחום האנרגיה הסולארית, אך נדחקה מהמובילות משום שהממשלה לא הקצתה משאבים "עלינו להשקיע במחקר ופיתוח בתחומים אלה כדי לחזור למקום בו היינו, למען עתידנו"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

במהלך המחצית הראשונה של המאה הנוכחית, נהיה עדים לשינויים מפליגים בהרכב סל מקורות האנרגיה בעולם ובטכנולוגיות שישמשו לניצול מקורות אנרגיה אלה. כך אמר עמיר מקוב, יו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה בכנס שערך המכון בנושא האנרגיה המתחדשת.
לדברי מקוב, הגורמים העיקריים לשינויים שיתרחשו הם הידלדלות עתודות הנפט, התייקרות מקורות האנרגיה, התלות הגוברת באספקת הנפט הגולמי מהמזרח התיכון והתחזקות המודעות לפגיעת גזי הפליטה באיכות הסביבה.
עוד מסר מקוב את הנתונים הבאים: צריכת האנרגיה העולמית ב-2005 הגיעה ל-10.5 מיליארד טון שווה ערך לנפט גולמי כאשר נפט ומוצריו היוו 38.1%, פחם 24%, גז טבעי 23.6%, הידרואלקטרי 6.5%, גרעיני 6.4% וכל השאר 1.3%.
הנפט מהווה עדיין מקור אנרגיה עיקרי ברמת צריכה של 83 מיליון חביות, כאשר שני שלישים מתוכם נצרך לתחבורה. כ-63% מעתודות הנפט נמצאות במזרח התיכון אשר יספיקו בקצב ההפקה הנוכחי ל-40 שנה. עתודות הגז יספיקו ל-66 שנים ועתודות הפחם ל-126 שנים.
בנוסף לבעיית העתודות המצומצמות, קיים איום ממשי על סדירות אספקת הנפט, אומר מקוב, משום שבתוך 20-15 שנה תגיע 50% מהצריכה, מהמזרח התיכון. נוסיף לכך את האיומים האקולוגיים של הצטברות גזי הפליטה והתחממות כדור הארץ והגענו לסל סיבות המחייב עיסוק מיידי באנרגיות חלופיות.
עלינו להקטין את התלות בנפט על-ידי הקטנת השימוש בדלק לתחבורה תוך מעבר לשימוש בדלקים מתחדשים ביופלקס שאינם דורשים שינויים טכנולוגיים במנועי הרכב, פיתוח טכנולוגיות הנעה חדשות כולל הנעה חשמלית, תאי דלק וטכנולוגיות מימן. בתחומי התעשיה וייצור החשמל יהי עלינו לעבור לגז טבעי ולאנרגיות מתחדשות כמו סולארי, רוח וביומס.
ישראל היוותה לפני שני עשורים מובילה בתחום האנרגיה הסולארית, אך נדחקה מהמובילות משום שהממשלה לא הקצתה משאבים. עלינו להשקיע במחקר ופיתוח בתחומים אלה כדי לחזור למקום בו היינו, למען עתידנו.
על ישראל להקטין את תלותה בנפט על-ידי מעבר לגז עם מקורות אספקה לטווח ארוך, עידוד החיסכון באנרגיה בכל תחום, עידוד לשימוש באנרגיות מתחדשות ושימת דגש על מו"פ ויזמות בתחומי האנרגיה החלופית עם דגש על הסולארית, לשון מקוב.

תאריך:  10/02/2007   |   עודכן:  10/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סל מקורות האנרגיה העולמי יעבור מהפך"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מתי סוף סוף ...
בלדד החושי  |  10/02/07 20:54
 
- טיפשות וחוסר תכנון לטווח רחוק
אפיינים לכל עם ישראל  |  11/02/07 11:15
2
למדינה שמנוהלת ע"י טפשים אין עתיד
אנדריי לה-מוסיה  |  10/02/07 20:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הועלתה הכוננות באזור המרכז מחשש לחדירת מחבל בודד או חולייה    בשלב זה אין התרעה ממוקדת    המשטרה פורסת מחסומים ופקקים עשיים להיווצר
הילה רפופורט
הסנאטור הדמוקרטי, בארק אובאמה, יתמודד מול הילארי קלינטון על תפקיד מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות    עשוי להיות הנשיא השחור הראשון של ארה"ב
הילה רפופורט
בתקרית שאירעה בתחילת החודש ופורסמה רק אתמול, ניסה מכחיש שואה לגרור את הסופר לחדר במלון, ולהכריחו להודות כי ספרו בנושא השואה הוא בדיה    משטרת סן פרנסיסקו חוקרת
יואב יצחק
בראיון לתוכנית פגוש את העיתונות שניתן ליונית לוי אמר עוד שנדר, כי תוך חודש-חודשיים תסתיים החקירה בפרשת רשות המיסים ואז יוסקו המסקנות    צפויים כתבי אישום לפחות נגד ארבעה בכירים    הדרישה מג'קי מצא: התפטרות או הדחה
יהונתן דחוח-הלוי
בראיון ל"אל-חיאת" אומר משעל: תנועת החמאס אימצה לאור "הצורך הלאומי" שפה מדינית חדשה המתאימה לשלב המדיני    הג'יהאד האיסלאמי יצטרף בקרוב לאש"ף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il