X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מערכת הביטחון ביצעה הערב ניסוי ראשון של טיל החץ בתנאי חשיכה מטוס חיל האוויר ירה טיל המדמה טילים של האויב טיל החץ פגע והשמיד את הטיל העויין
▪  ▪  ▪
[צילום: תעשייה אווירית לישראל בע"מ (תע"א)]
צה"ל מעלה רמת דריכות טילי החץ
מחלקה ראשונה
עיתון הג'רוזלם פוסט מדווח הבוקר כי למפעילי סוללת טילי החץ ניתנה הנחייה להעלות את רמת הכוננות * צוותי הסוללות תוגברו
לרשימה המלאה

מערכת הביטחון ביצעה הערב (א', 11.2.07) ניסוי ראשון של טיל החץ בתנאי חשיכה. מטוס של חיל האוויר ירה טיל, "אנקור שחור" מתוצרת רפאל, המדמה טילים של האויב. טיל החץ פגע והשמיד את ה"אנקור השחור". במשרד הביטחון הגדירו את הניסוי, שבוצע בתנאי קיצון, במערך ההגנה נגד טילים, כמוצלח.
הניסוי בוצע בשני שדות ניסוי - הסוללה הראשית, שתפקידה לפגוע בטילי האויב, הוצבה במרחק עשרות קילומטרים משדה הניסוי. מכ"ם מסוג "אורן ירוק" זיהה את האנקור באוויר וטיל החץ פגע והשמיד אותו מעל לים.
ממשרד הביטחון נמסר, כי בניסוי היתה עליית מדרגה בתנאי קיצון שהמערכת הכתיבה בהשוואה לניסויים קודמים. זאת כדי להתמודד עם איומים רלוונטיים הנשקפים למדינת ישראל.
בניסוי הזה הוצבו שתי סוללות: הסוללה הראשית, שתפקידה לפגוע בטיל האויב, הוצבה במרחק עשרות ק"מ משדה הניסוי. השנייה, הוצבה בשדה שני, לצורך מעקב. מכ"ם מסוג "אורן ירוק" זיהה את הטיל, וטיל החץ פגע בו והשמידו מעל לים. במשרד הביטחון ציינו, כי הניסוי תוכנן זמן רב לפני ביצועו.
הטיל מתוצרת רפאל שהושמד בניסוי משוכלל יותר מזה המצוי במדינות ערב העוינות את ישראל, והעובדה שהחץ השמיד את הטיל מעידה כי ביכולתו להשמיד אף טילים שפיתוחם טרם הושלם במדינות אלו.
מערכת החץ פותחה במשותף על-ידי ישראל וארה"ב ומנוהלת על-ידי מינהלת "חומה" במשרד הביטחון תוך שיתוף פעולה עם מנהלת ההגנה בפני טילים בליסטיים במשרד ההגנה האמריקני (MDA). הקבלן הראשי לפיתוח המערכת הינו מפעל מל"מ של התעשיה האווירית. המערכת כוללת: מכ"מ התראה ובקרת אש "אורן ירוק" מתוצרת אלתא, מערכת ניהול ירי "אתרוג זהב" תוצרת תדיראן מערכות, מרכז בקרת משגרים "אגוז- חום" ומשגר מבצעי מתוצרת תעשיה אוירית/מל"מ ומיירטים, מתוצרת משותפת של התע"א/מל"מ וחברת בואינג. כמו כן השתתפו בניסוי מרכיבים מתוצרת תעשיה אוירית, תעשיה צבאית, רפאל שספקה, בין היתר, את טיל המטרה "אנקור שחור" ועוד.
ממשרד הביטחון נמסר, כי "מטרות הניסוי היו בחינת הביצועים המשופרים שהוקנו למערכת הכוללים הרחבת מעטפת היירוט נגד מטרות עתידיות העלולות לאיים על מדינת ישראל. בניסוי זה נבחנה המערכת בתצורה מבצעית משולבת בהשתתפות שתי סוללות מרוחקות גיאוגרפית תוך בחינת הפקת הלקחים מהעבר". צוין כי הצלחת הניסוי מהווה מדרגה חשובה בהתפתחות היכולת המבצעית ובמתן מענה לאיום עתידי של הטילים הבליסטיים בזירה.
הניסוי האחרון - בדצמבר
ניסוי החץ האחרון בוצע בתחילת דצמבר אשתקד. החץ שוגר ויירט את טיל המטרה "אנקור שחור" אל מול חופי בסיס פלמחים. הניסוי הוכתר בהצלחה ובדק את יכולות המערכת אל מול איומים הדומים לאיום האירני. הניסוי בוצע בגרסת המערכת החדשה של החץ: "בלוק 3".
מקורות צבאיים אמרו, כי מערכת ה"חץ", אשר פותחה כמרכיב מרכזי במענה הישראלי המגוון לאיומי הטילים הבליסטיים, מהווה את אחד הפרויקטים הגדולים של התעשיות הביטחוניות הישראליות (כשבראשן התעשיה האווירית). המערכת פותחה בשיתוף הדוק עם ארה"ב, שגם מימנה מצידה חלק רב ממלאכת הפיתוח.
מערכת ה"חץ" כוללת בתוכה את "אתרוג זהב" - מערכת השליטה, "אורן ירוק" - המכ"מ של המערכת, ואת טיל ה"חץ" עצמו. ה"אורן ירוק", מתוצרת "אלתא", הוא מכ"ם מתקדם במיוחד, היכול לזהות שיגורי טילים ולחשב בדיוק רב את מקום פגיעתם הצפוי. ל"אתרוג זהב", שיוצר על-ידי "תדיראן מערכות", מרכז שליטה ובקרה, המאפשרת למפעילי המערכת לתעדף מטרות לפי דרגת האיום שלהן.
ה"חץ" פותח על-מנת לתת מענה לטילים נושאי ראשי קרב קונבנציונאליים ובלתי קונבנציונאליים כאחד, הוא מסוגל לתת מענה לכל טיל קרקע-קרקע הקיים בזירה כיום, ועובר באופן מתמיד שיפורים על-מנת להתאים אותו לאיומים עתידיים. על-פי פרסומים, יש לישראל שתי מערכות: האחת, מוצבת בפלמחים במטרה להגן על גוש דן ומרכז הארץ, והאחרת בעין שמר ליד חדרה.

תאריך:  11/02/2007   |   עודכן:  12/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסוי בטיל החץ הוכתר בהצלחה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אלף לילה ולילה
שיר ערש  |  11/02/07 22:57
2
מה ההבדל- בין לילה ליום?
qwer  |  11/02/07 23:49
3
בולשיט. חתיכת ברווז של כלום
נחום שחף  |  12/02/07 02:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
מסתמנת עיסקת טיעון בפרשת מעורבותם של האחים פריניאן הנאשמים ברצח ובסיוע לרצח של השוטר לשעבר צחי בן אור ושל העבריין פנחס בוחבוט
אסף דוד-מרגלית
דוד גוזלן הורשע בביצוע שוד וגרימת חבלה בנסיבות ממירות בגין שוד שביצע ביחד עם שותף בתחנת דלק בק. חיים    המתדלק נדקר פעמים למרות שלא התנגד לשוד
הילה רפופורט
בביוגרפיה "זר בארמון האליזה" מודה שיראק כי בגד באישתו תוך שהוא מציין כי לפרשיות שניהל לא היתה השפעה משמעותית על חייו וכי הקפיד לשמור על דיסקרטיות
אסף דוד-מרגלית
פחות תיקי איכות סביבה הגיעו לפסיקת לבית המשפט ב-2006    סך הקנסות אשר הוטלו על-ידי בתי המשפט עלה בשיעור של 10% ביחס ל-2005
יהונתן דחוח-הלוי
חבר הכנסת יובל שטייניץ אמר בתדרוך לדיפלומטים וכתבים זרים כי בצד הפלשתיני אין פרטנר אמיתי לשלום והדרך המומלצת לטיפול בבעיה הפלשתינית היא בראש ובראשונה פירוק הרשות הפלשתינית והיערכות לאפשרות של מבצע חומת מגן ברצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il