X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ' טען בוועדת הפנים כי לא מתבצעות חפירות מתחת להר הבית ח"כ פינס גילה כי כאשר כיהן כשר, סרב לאשר את העבודות השר מג'אדלה: "לחקור את התנהגות ראש העיר ירושלים"
▪  ▪  ▪
אופיר פינס [צילום: פלאש 90]

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (12.2.07) בעבודות בניית הגשר במעלה המוגרבים בעיר העתיקה בירושלים. בדיון הטעון היו לא פעם חילופי צעקות ואי הסכמות בין השרים יעקב אדרי (קדימה) וראלב מג'אדלה (עבודה). יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר פינס (עבודה) גילה כי בתקופת כהונתו כשר המדע התרבות והספורט והממונה על ראשות העתיקות הוא סירב לאשר את ביצוע העבודות, זאת על-מנת לאפשר תיאום מוקדם על כל הגורמים הרלוונטיים בכדי להימנע אפילו ממראית עין של מהלך חד-צדדי. לאחר הדיון, אמר פינס כי לא נכון לייצר התלהמות בוועדה ולכן לא היתה הצבעה. לדבריו, גם תוצאות הוועדה אינן רלוונטיות משום שהממשלה תחליט אם להקפיא את העבודות או לא. "במידה והממשלה תחליט שלא להקפיא, אכנס את הוועדה ונחליט החלטות מכריעות".
רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ' אמר: "אתמול קיימנו דיון אצל היועץ המשפטי לממשלה ואין כרגע הכרעה לגבי חוקיות היתר הבנייה. חפירות ההצלה יימשכו כאשר נפתח לדיון ציבורי את סוגיית בניית הגשר. אין חפירות מתחת להר הבית משום שזו בעיה הלכתית". לדבריו, אין חפירות מתחת למסגד אל-אקצה.
השר מג'אדלה טען בדיון כי יש לחקור את ראש עיריית ירושלים, אורי לופליאנסקי, על התנהלותו בסוגיית היתר הבנייה. לדבריו, "ההיתר שהוציאה עיריית ירושלים אינו חוקי. צריך לחקור את התנהגות ראש העיר ירושלים. כאשר השר אדרי ואני ביקשנו לבקר בעיריית ירושלים, הוא ברח מהעיריה משום שהוא הבין שעלינו על כל הטעויות שלו".
השר לענייני ירושלים, יעקב אדרי, אמר בדיון כי "מעלה המוגרבים היה בסכנה בשנתיים האחרונות. גם אני שאלתי שאלות וביקרתי במקום. אין מניעה לעשות את העבודות למרות שכנראה יש בעיות עם היתר הבנייה". אדרי ציין גם שהממשלה תתכנס ותחליט אם להמשיך את העבודות או להקפיא אותן. זאת לאחר החלטתו של ראש עיריית ירושלים בנושא.
ח"כ איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל) טען כי "ישראל מפירה את החוק הבין לאומי. מדובר בשטח כבוש ולא נעמוד בחיבוק ידיים". עוד אמר צרצור כי "נפעל ונתנגד במסגרת או במגבלות החוק ונמשיך עד שהממשלה תתעשת". ח"כ אריה אלדד יצא נסער מהדיון ואמר כי "יש קואליציה מרושעת של אויבי ישראל - יהודים וערבים - המבקשים באמצעות ארכיאולוגים לשלול את הריבונות של ישראל על הר הבית ועל ירושלים". לדבריו, ממשלת ישראל מתקפלת כמו סמרטוטים בפני הערבים. "בוועדה חיפשו דרך רק להיכנע לערבים", אמר.

תאריך:  12/02/2007   |   עודכן:  12/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פינס: "לא אישרתי את החפירות כשר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
במכתב ששיגר הבוקר ראש הממשלה לכנס באר שבע לשלום הילד, הודיע על החלטתו להקפיא את תהליך ההפרטה ולבסס את תחנות טיפות החלב כשירות ממלכתי מתקדם
מוטי אקסמיט
שריפה פרצה בחנות תאורה ברחוב לישנסקי באזור התעשיה    כתוצאה מהשריפה פונו 25 בני אדם שנפגעו באורח קל משאיפת עשן
רונן ליבוביץ
ועדת הכנסת החליטה כי מזוז לא יוזמן לדיון בהדחת הנשיא    היועמ"ש של הכנסת: "מזוז לא ימסור מידע נוסף מעבר למידע שפרסם בהודעתו הרשמית לתקשורת"
הדרפרבר
טינה ברלט חשבה שמדובר בפריצה, כשטבעת נישואים בשווי 5,000 דולר נעלמה    הסבתא חשדה בכלבה וצדקה
רונן ליבוביץ
לאחר שאולמרט האשים את נתניהו כי התכוון לרדת מהגולן, הקים את החמאס והחיה אותו, אמר נתניהו: "ניסיון שקוף של אולמרט להסיט את האש מכישלונותיו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il