X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכויות האזרח עתרה כנגד שר הפנים, משטרת ההגירה ומשרד הרווחה וביקשה לעצור את גירושם של 15 קטינים בודדים מגינאה לטענתם: ישראל חתומה על האמנה בדבר זכויות הילד, הרואה בקטין זר בודד כקטין נזקק
▪  ▪  ▪
צילום אילוסטרציה
עוכב גירוש אזרח זר בשל מחלת בתו
אסף דוד-מרגלית
ביהמ"ש המחוזי עיכב גירושו של אב, שוהה שלא כדין, לילדה שנולדה עם מום בליבה * הגירוש עוכב לשנה * משרד הפנים שוקד על נוהל שיקבע קריטריונים לעיכוב גירוש מטעמים רפואיים * עד לגיבוש הנוהל, מקרי ספק לא יגורשו
לרשימה המלאה

האגודה לזכויות האזרח ומוקד סיוע לעובדים זרים עתרו (12.2.07) לבג"צ נגד שר הפנים, משטרת ההגירה ומשרד הרווחה, בדרישה למנוע את גירושם מישראל של קטינים, שנמצאים בישראל לבדם, וזאת עד שיינקטו מספר פעולות ביחס לכל קטין וקטין, פעולות הנדרשות על-מנת להבטיח את שלומם.
בין הפעולות אותן דורשים העותרים לבצע הן בדיקת השאלה האם הקטין "נזקק", על-ידי פקיד סעד, אשר בנוסף יבדוק האם גירושו של הקטין הוא האמצעי שמקדם באופן הראוי ביותר את טובתו. בנוסף, העותרים דורשים כי גירושו של הקטין יתואם לפרטי פרטיו עם המדינה הקולטת ויהיה ידוע במדויק לידי מי יימסר הקטין במדינה אליה הוא יגורש, וכן יובטח שאותו גורם, בין אם הוא קרוב משפחה או גורם מטעם שירותי הרווחה של אותה המדינה, יפעל גם הוא אך ורק להבטחת טובתו של הקטין.
העתירה, אשר הוגשה על-ידי עו"ד יונתן ברמן ממוקד סיוע לעובדים זרים ועו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח, מבקשת מבג"צ להוציא צו ביניים, שימנע את גירושם מישראל של קטינים, שנמצאים בישראל לבדם, שלא ננקטו לגביהם הפעולות הללו, וזאת עד להכרעה בעתירה. לגישתם, צו ביניים זה נחוץ בדחיפות, משום שלמיטב ידיעתם צפויים בימים הקרובים גירושם של קטינים אפריקנים, ללא כל תיאום ובלי שננקטו הצעדים שיבטיחו את שלומם ואת רווחתם.
העתירה מוגשת לבג"צ בעיתוי זה, היות שהשבוע הגיעה משלחת מגינאה, כדי לטפל בהנפקת מסמכי נסיעה לכ-15 קטינים המועמדים לגירוש. נציגי גינאה הבהירו, לטענת אנשי מוקד סיוע לעובדים זרים, כי על הקטינים לאתר את בני משפחותיהם בגינאה בכוחות עצמם, ובאשר לגורלם של היתומים שבהם, שום גורם רשמי לא אמור להמתין להם ולטפל בהם, וכלל לא ברור מה יעלה בגורלם.
הארגונים העותרים הדגישו כי על-פי האמנה בדבר זכויות הילד, אשר ישראל צד לה, ישנה חובה לראות בקטינים זרים, השוהים בישראל לבדם ללא מעמד חוקי, ראשית לכל קטינים נזקקים, לאחר מכן קטינים, ילדים לכל דבר, ורק לבסוף שוהים שלא כדין.
שיקולים כלליים של מדיניות הגירה, נאמר בעתירה, אינם יכולים להצדיק החזרת ילד לארצו, אם החזרה כזו אינה אפשרית או עומדת בניגוד לטובתו של הילד. במקרים כאלה, נאמר עוד, יש להסדיר את מעמדו בישראל ולהקנות לו בה מעמד חוקי.
טרם הוגשה תשובת המדינה.

בג"צ 1323/07 האגודה לזכויות האזרח נ' שר הפנים, משטרת ההגירה ומשרד הרווחה
תאריך:  12/02/2007   |   עודכן:  12/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאסור גירוש של קטינים זרים בודדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
לאחר מאבק משפטי ארוך, בית המשפט בספרד פסק כי הילדים יחזרו לישראל ועם האב, ולא יישארו בספרד עם האם שברחה לחו"ל מבלי ליידע את בעלה
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה דורשת מרכבת ישראל להקצות יותר רכבות בקווים מתל אביב לבאר שבע ומתל אביב לירושלים, לקווים מהירים    ח"כ חנין: "רכבת ישראל חייבת להבין שהיא חברה ציבורית"
מוטי אקסמיט, עידן יוסף
ניצב יוחנן דנינו פנה ליועמ"ש וקבע כי יש מקום לפתוח בחקירה מחקירת הנשיא, וזאת בשל "עיתוי הפירסומים ותכנם של ההדלפות מחקירת הנשיא קצב"
מיכל פטמן
בית המשפט הגבוה לצדק דורש מהמדינה לפרט תוך 30 יום מדוע לא יובאו בני הפלשמורה לישראל
אסף דוד-מרגלית
בג"צ קיבל את עתירת רופאים לזכויות אדם והאגודה לזכויות האזרח והורה למדינה לספק לכל אסיר מיטה    מיטה הינה מזכויות האדם הבסיסיות ואין למונעה ממנו מ"שיקולים תקציביים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il