X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המכרז הושלם בסביבות 4:00 לפנות בוקר לפי שווי 1.279 מיליארד דולר לחברה תמורת כ-44% מהון המניות של בז"ן מקבלת המדינה 562-646 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
גבאי, "גאה בהצלחה" [צילום: ישראל הדרי]
הירשזון. "אטרקטיביות כלכלת ישראל"

הצלחה גדולה למדינה בשלב הראשון להפרטת בז"ן, במכרז הצעת המכר הפרטית למשקיעים מוסדיים שהתקיימה במסגרת הפרטת בתי הזיקוק (בז"ן). על-פי תוצאות המכרז שנסגר ביום שני (12.02.07) והושלם בסביבות 4:00 לפנות בוקר (יום ג'), נמכרו כ-44% מהון המניות של בז"ן במחיר של 2.702 ש"ח למניה, המשקפים לחברה שווי של 1.279 מיליארד דולר.
מחיר המינימום בהצעת המכר עמד על 2.2 ש"ח למניה, המשקף שווי חברה של 1.04 מיליארד דולר. תקבולי המדינה יעמדו על-סך של 562-646.3 מיליון דולר, בתלות במנגנון התאמת המחיר לתוצאות המכרז לציבור.
עתה עומדת המדינה לבצע את השלב השני: מכירת מניות נוספות לציבור. כמה גורמים גדולים שהשתתפו כמשקיעים מוסיים בשלב הראשון, הודיעו על כוונתם להשתתף גם בשלב השני. מטרתם: להשיג שליטה בבז"ן, שהיא אחת החברות הגדולות ביותר במשק. עם אלה נמנים: החברה לישראל הנשלטת על-ידי האחים סמי ועידן עופר; קבוצת משקיעים בראשם עומדים דיוויד פדרמן וליאוניד נווזלין (בעלי השליטה במפעלים הפטרוכימיים). קבוצה זו מתמודדת בשיתוף עם חברת גלנקו, שהחזיקה עד לפני מספר חודשים מניות בחברת הדלק סונול; קבוצת אפריקה ישראל שבשליטת איל ההון לב לבייב.
המחיר האפקטיבי אותו יידרשו לשלם המשקיעים המוסדיים, להם הוקצו מניות בהצעת המכר הפרטית, עשוי להיות גבוה מהמחיר שנקבע בתוצאות המכרז. זאת מאחר וקיים מנגנון לפיו יותאם מחיר המניה, כפי שנקבע בהצעת המכר הפרטית, למחיר שיקבע למניה במכרז לציבור. מנגנון ההתאמה קובע, כי אם המחיר למניה שנקבע במכרז לציבור יעלה על המחיר למניה שנקבע בהצעת המכר הפרטית, יוגדל המחיר למניה בהצעת המכר הפרטית בשיעור של 80% מהפער האמור ולא יותר מתקרה של 15% ממחיר ההקצאה בהצעת המכר הפרטית.
בהצעת המכר הפרטית נרשמו ביקושים בסך 6.02 מיליארד ש"ח, לכ-2.78 מיליארד מניות, ביקוש של פי 3.5 מהיקף ההצעה. לפי הצעת המכר, ההקצאה הוגבלה לתקרה של 4.99% מהון המניות למזמין או לקבוצת מזמינים, הנשלטים על-ידי אותו גורם, על-מנת להבטיח פיזור של המניות. ממשקיעים זרים נרשמו ביקושים של כ-1.58 מיליארד מניות בהיקף של 946 מיליון דולר, פי 2 מהיקף הצעת המכר וכ-57% מכלל הביקושים. בפועל הוקצתה כמחצית מן ההנפקה לזרים והמחצית השנייה למשקיעים מוסדיים ישראלים המייצגים השקעה חסרת תקדים של כ-300 מיליון דולר מצד שוק ההון הישראלי בהצעת מכר אחת. המניות יוקצו לכ-181 גופים מוסדיים.
השלב המשלים בהפרטת בז"ן ייערך בשבוע הבא, בהצעת מכר של כ-56% הנותרים מהון המניות של בז"ן, אשר במסגרתה תועבר השליטה בחברה למגזר הפרטי. היום צפוי להתקבל ההיתר מרשות ניירות ערך לפרסום תשקיף החברה, בעקבותיו תיערך הצעת המכר לציבור בשבוע הבא. מחיר המינימום להצעת המכר לציבור יהיה זהה למחיר המניה, כפי שנסגר בהצעת המכר הפרטית אתמול (2.702 ש"ח למניה). לדברי משרד האוצר, כל אחד מאזרחי ישראל יכול להשתתף בהפרטה, והציבור מוזמן לבחון את ההשקעה במניות בזן על-פי תשקיף החברה, שיופיע באתר האינטרנט של רשות ניירות ערך.
שר האוצר, אברהם הירשזון, אמר כי "התוצאות המצוינות של הצעת המכר הפרטית של מניות בז"ן מעידות על האטרקטיביות של כלכלת ישראל בכלל, ושוק ההון בפרט, למשקיעים מן הארץ ומחוצה לה. הפרטת בז"ן יוצרת הזדמנויות צמיחה ושגשוג לחברה ולמשק הדלק בישראל בכללותו, לטובת החברה ואזרחי המדינה".
מנהל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי, אמר: "רשות החברות הממשלתיות גאה, על כי מאמציה ביצירת מבנה ההנפקה הייחודי ובשיווק האגרסיבי של בזן, בארץ ובעולם, במשותף עם הנהלת החברה, נשאו פרי. כבר בסוף השלב הראשון של ההפרטה, מדובר באירוע היסטורי של מכירת המניות הגדולה ביותר שנעשתה במדינת ישראל. המעורבות הגבוהה מצד משקיעים מוסדיים, ישראלים וזרים, היו המטרות המרכזיות של המדינה בשלב הראשון של הפרטת בזן, ואלו הושגו בהצלחה חסרת תקדים". גבאי הוסיף, כי עתה ירוכזו המאמצים בהשלמת ההפרטה, עם העברת השליטה בבז"ן למגזר הפרטי, במסגרת הצעת המכר לציבור בשבוע הבא.

תאריך:  13/02/2007   |   עודכן:  13/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוסדיים רכשו הלילה מהמדינה 44% ממניות בז"ן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המדינה מכרה את מפעלי ים המלח בנק הפועלים ועכשיו בזן=הציבור הפסיד ל"ת
לא שהרוכשים חוללו שם מעשי קסם בניהול אלה עסקים שאפשר היה להשאיר במדינה!!!  |  13/02/07 08:42
2
המורה?!! מעצבנת אותי (הרבה כסף!)
עוד סתם אזרח.  |  13/02/07 09:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
'תסמונת הלב השבור, הנקראת גם 'מחלת שריר הלב כתוצאה מלחץ' מחקה מצב של התקף לב    כיצד משפיע לחץ על התופעה שחלק גדול מן הגורמים לה עדיין אינם ידועים
הדר פרבר
הסכם דרמטי: בתמורה לכך שצפון קוריאה תפסיק את פעילותה במתקן הגרעין המרכזי שלה, ארה"ב תפעל להסרת שמה מרשימת מדינות הטרור ולהסרת הסנקציות עליה
הדר פרבר
כתבת חדשות סקיי טוענת כי הגברים הבריטים הם הלקוחות הגדולים ביותר של תעשיית הסקס בפראג
הדר פרבר
מספר ההרוגים בסדרת הפיגועים עלה    הפיגועים אירעו ביום בו מלאה שנה לפיגוע הגדול במסגד שיעי בסמרה
הדר פרבר
כך נקבע באיחוד האירופי    דוח פנימי של האיחוד אשר פורסם בעיתון פיננשל טיימס מצביע על כישלון הניסיונות לפתור את משבר הגרעין האירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il