X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרמטכ"ל נפרד מחברי ועדת חוץ וביטחון והטיל פצצה: "הדבר הכי גרוע שיכול לקרות למוביל הוא שמספר 2 יורה לו בגב" ההערכה: לא התכוון לסגנו, קפלינסקי
▪  ▪  ▪
רא"ל דן חלוץ [צילום: דו"צ]

הרמטכ"ל היוצא, דן חלוץ, הגיע (יום ג', 13.2.07) להיפרד מוועדת חוץ וביטחון, יום לפני עזיבתו את התפקיד ומינוי מחליפו, גבי אשכנזי, לרמטכ"ל. בסיום דבריו בישיבת הוועדה אמר הרמטכ"ל כי "הדבר הכי גרוע שיכול לקרות למוביל הוא שמספר 2 יורה לו בגב".
חלוץ שאמר את הדברים כדימוי של טיס במטוס לא הסביר את כוונתו אולם חברים בוועדה פירשו את הדברים כביקורת על היחס שהפגין כלפיו הדרג המדיני.
דבריו נאמרו לאחר שח"כ אפי איתם (איחוד לאומי-מפד"ל) טען כי הרמטכ"ל היה כמו טייס שמטוסו נפגע ומתחיל לקרטע, והוא החליט להנחית את המטוס ולא לנטוש נטישת חרום, לקיים את התחקירים, ורק אז לקחת אחריות ולהתפטר מתפקידו.
מאחר שהדברים נאמרו בסיום נאום חגיגי איש מהנוכחים לא אמר מילה, וחברים בוועדה מעריכים כי סתימת הדברים ע"י הרמטכ"ל היא זמנית, ולכשיפשוט את מדיו יספר מיהו אותו מספר 2 שירה לו בגב. חלוץ רמז כי יפרסם את הדברים בכתב, ככל הנראה בספר שיכתוב.
בסביבתו של הרמטכ"ל היוצא ביקשו להבהיר כי חלוץ לא התייחס בדבריו לסגנו האלוף משה קפלינסקי, אלא ביקש לומר שהביקורת האכזרית שהופנתה כלפיו וחוסר הלויאליות שהפגינו אנשים מבית כואבים יותר מההתמודדות מול האוייב.
דוברת צה"ל ביקשה להבהיר כי "הרמטכ"ל התייחס לדבריו של איתם באותה רוח והשיב בדרך המשל שהדבר הקשה הוא כשמספר 2 יורה בך. הרמטכ"ל התכוון בכך שהחבטות עליהן דיבר חבר הכנסת קשות יותר כשהן באות מבית מאשר מהאויב".
עוד נמסר כי "כל הפרשנויות והספקולציות סביב דברי הרמטכ"ל מנותקות מההקשר של הדברים שנאמרו בוועדה. צר לנו שמהוועדה שהתנהלה ונפרדה מהרמטכ"ל בצורה כה מכובדת, יוצאים הדברים מהקשרם ותופסים כותרות שאין קשר ביניהן לבין המציאות".
צבא חזק הוא כערובה למדינת ישראל חזקה
"אני מודה על הזכות שניתנה לי לעמוד בראש הצבא וליהנות מדובשה ומעוקצה של הוועדה. אני מוריד את מדי אך לא מוריד את האחריות לעשות למען המדינה", אמר חלוץ.
הרמטכ"ל היוצא התייחס לאיכות חיילי צה"ל וקציניו. "36 שנים כחייל סדיר התערבבו עם חמש שנות מילואים. אני יכול להגיד שכיום הצבא הרבה יותר טוב מבחינת אנשים ומבחינת אמצעים. כמסר, צבא חזק הוא כערובה למדינת ישראל חזקה וקיימת עד הנצח. לפעמים יש תחושה שלא כולם מקבלים זאת כמובן מאליו. הצבא צריך להיות הדגל מעל הדגלים האחרים אך לא על חשבונם. אנשים בתוך המערכת רוצים לדעת שמעריכים אותם בשל עבודתם ותרומתם", ציין.
יו"ר הוועדה, ח"כ צחי הנגבי (קדימה), בירך את הרמטכ"ל היוצא. "זכינו להיות עם הרמטכ"ל בימים לא קלים לעם, והיינו גם שותפים לימים יותר טובים. אם היינו במדים היינו מצדיעים. אני בטוח שלאחר 36 שנים, שירותו לא ייפסק אלא יוסיף להיות חלק מעיצוב חייו ועתידו של עם ישראל".
תקרית מביכה אירעה כאשר יו"ר הוועדה העניק לחלוץ שי. באותו זמן, ח"כ צבי הנדל (איחוד לאומי-מפד"ל), אשר תקף בעבר את הרמטכ"ל חלוץ, זרק לחלל האוויר: "את התשורה שלי, התמונה על חורבן גוש קטיף, לתת לחלוץ גם עכשיו?". בתגובה, היסו חברי הוועדה את הנדל.
מחר יתמנה גבי אשכנזי לרמטכ"ל ה-19 של ישראל. בבוקר ייערך טקס חגיגי בלשכת ראש הממשלה, במעמד ראש הממשלה, שרי הממשלה והרמטכ"ל היוצא. לאחר מכן ייערך טקס בנוכחות בכירי צה"ל.
בהכנת הכתבה השתתף עידן יוסף
תאריך:  13/02/2007   |   עודכן:  13/02/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
חלוץ: "הכי גרוע - כשמס' 2 יורה בגב"
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
די לשטויות
די לשטויות  |  13/02/07 14:01
 
- ומה עם פרץ ???
אינציקלופדיה  |  13/02/07 15:00
 
- פרץ משכנע את עצמו שהוא ראוי
קול המציאות  |  13/02/07 16:22
2
מס' 2 במשל הוא מס' 1
א..ל.. רמת-גן  |  13/02/07 15:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי מרכיב של ניאצין מסוגל להיקשר לאינזימים שיכולים להאריך בצורה משמעותית את חייהם של מינים רבים של יצורים חיים
עידן יוסף
הרופא יתפקד כרופא משפחה ויוענקו לו סמכויות רחבות כמו מתן פטורים    מרפאת מטכ"ל מחוץ לקריה, תעבור מקום בסוף השנה האזרחית הקרובה
גלית יצחק
שעות ספורות לפני שטס לצרפת כדי לעבור השתלה משולבת של ריאה וכבד, קיבל זימון להגיע ולעבור את הניתוח המורכב בבי"ח בילינסון    הניתוח ארך 16 שעות ועבר בהצלחה
יפעת גדות
מגיפת ההשמנה גורמת לכך שאנשים רבים נעשים שמנים עוד לפני שהם נכנסים לשנות הזיקנה
הדר פרבר
הפיצוצים אירעו סמוך לעיירה הנוצרית בכפיא, היכן שהתגורר בשעתו נשיא לבנון לשעבר, אמין ג'ומייל    הפיצוצים אירעו יומיים לפני יום השנה השני לרצח חרירי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il