X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיתוף הפעולה בין חוקרים באוניברסיטת חיפה למכון ITC-irst מטרנטו באיטליה הביא לפיתוח עולמי: מדריך אישי "חכם" למוזיאון בכף ידך המכשיר, שיפעל בטכנולוגיה של בינה מלאכותית, ידריך, ישאל ויספק מידע על כל מוצג ומוצג במוזיאון. עד סוף הסיור הוא גם ילמד מה מעניין אותך ומה לא
▪  ▪  ▪

העתיד כבר כאן, והפעם הוא הולך יד ביד עם עולם התרבות והאמנות: שיתוף פעולה בין אוניברסיטת חיפה ומכון המחקר האיטלקי ITC-irst הביא לפיתוח מדריך מוזיאון "חכם", שבעזרת שימוש בטכנולוגיה חדשה של בינה מלאכותית, ידע להתאים את הביקור במוזיאון להעדפות האישיות, לזהות היכן אתה נמצא במוזיאון, מה מעניין אותך, איזה פרטים לספק לך וגם יספק מצגות וסרטונים על המוצגים ויאפשר לתקשר עם החברים שנמצאים בחדר תצוגה אחר.
שיתוף הפעולה בין מכון קיסריה-רוטשילד באוניברסיטת חיפה ומכון ITC-irst מטרנטו נחתם לפני שלוש שנים ומטרתו היתה ליצור טכנולוגיה שתשמש לצרכים תרבותיים. בהדגמה הראשונה של הפיתוח החדשני שנערכה היום במוזיאון הכט שבאוניברסיטת חיפה הוצג המדריך האינטראקטיבי החדש. מדובר במחשב כף יד שמלווה את המבקר במהלך שהותו במוזיאון. הוא לא רק מלמד אלא גם לומד בעצמו על המבקר.
מוזיאונים רבים יכולים להרתיע את המבקר או המבקרים הבודדים. המידע על המוצגים בדרך כלל כללי ביותר ומתייחס לקבוצה של מוצגים ולא למוצג בודד, כך ששאלות רבות נותרות עבור המבקר ללא מענה. המדריך החדש אמור לפתור בעיות אלה. ברגע שהמבקר מתקרב למוצג מסוים, מזהה המחשב את המוצג ומציג מספר שאלות רלוונטיות לגביו, מהם יכול המבקר לבחור את השאלות עליהן הוא מעוניין לקבל מידע. המדריך הטכנולוגי גם מסוגל לספק סרטונים ש"מעוררים לחיים" את המוצגים הדוממים, לפי בחירתו והעדפתו של המשתמש. במהלך הסיור, ובהתאם לבחירות של המבקר, ילמד המדריך את ההעדפות שלו כך שבהמשך הוא ידע איזה מידע עליו להציע ועל איזה עליו לוותר.
בסופו של דבר, כל מבקר יחווה ביקור שונה מזה של חברו: הוא יקבל פרטים שונים, יבחר איזה פרטים הוא רוצה להרחיב ויתמקד במוצגים שמעניינים אותו יותר, והכל בזכות הבינה המלאכותית של המדריך החדש.
כמו בכל פיתוח טכנולוגי חדש, גם המדריך "החכם" מסוגל ליצור קשר עם משתמשים אחרים, רצוי ב-SMS. קבוצה קטנה של עד חמישה מבקרים יוכלו ל"סמס, זה לזה הודעות חשובות, כמו למשל: "אתה חייב להגיע לתצוגה של הספינה העתיקה. אתה לא מאמין מה אני רואה כאן". במקום זה, אפשר פשוט להשאיר הודעה אלקטרונית במוצג הספציפי, כך שכשהחבר יגיע הוא ידע האם כדאי לו להתעכב או להמשיך ללכת.
כמו כל מדריך טוב, גם המדריך האינטראקטיבי החדש לא יזנח את שלב הסיכום והמשוב. בסוף הסיור, יסכם המחשב את המידע שהמבקר חפץ בו במהלך הסיור וכמובן ישאל איך הוא היה ומה אפשר לשפר. "מדובר בשימוש חדשני בבסיס המחקר הקיים בתחום הבינה המלאכותית. "החזון שלנו הוא שבעוד מספר שנים יוכל כל אדם להגיע עם מחשב כף היד הפרטי שלו לכל אתר שבו תופעל התוכנה, להוריד את הנתונים הרלוונטיים על המקום, ולהתחיל בסיור המודרך. התוכנה החכמה תדע מה העדפות שלך לפי הפעמים הקודמות שהשתמשת בה ותציע לך מידע שמעניין אותך", אמר פרופ' מרטין גולומביק, ראש מכון קיסריה-רוטשילד באוניברסיטת חיפה.
הסכם שיתוף הפעולה בין שני המכונים הוארך לשלוש שנים וחצי נוספות. מחוז טרנטו תרם 600 אלף אירו להמשך הקשר, סכום שיושקע ברובו בהמשך מחקר במכון קיסריה-רוטשילד באוניברסיטת חיפה. ממשלת איטליה העבירה 1.5 מיליון אירו לפרויקט חדש עליו עובדים החוקרים בשני המכונים, גם הוא בנושא חידושים טכנולוגים ניידים ושימושם לצרכים תרבותיים.

ראש מערך תקשורת הסברה ודוברות (תהוד"ה), אוניברסיטת חיפה
תאריך:  13/02/2007   |   עודכן:  14/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מתנגד לבנייה בהר הבית ואומר כי יביע את עמדתו כשייפגש עם ראש ממשלת ישראל
עידן יוסף
עמותת בצחוק יוזמת את יום האף האדום הישראלי כדי לקדם חיוך וצחוק במדינה
מירב לוי
מהי סצנת הסקס של כל הזמנים? מיהו הזוג הקולנועי האולטימטיבי? - כל התשובות בסקר מקיף לרגל ולנטיין דיי
שירי כץ
עוד לקט של הצעות לספיישלים ולמיני מתוקים מהמסעדות לרגל חגיגות הוולנטיינז    להלן מדריך לוולנטיינז 2007 - חלק ב' - רק תבחרו
ניר יהב
פרץ נאם בפורום קיסריה וקבע כי לאדם בעל השקפה אזרחית יש יתרון בתפקיד שר הביטחון    עוד אמר: "כל ממשלה פלשתינית שתכיר בישראל - נדבר איתה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il