יאיר אפרתי, איש עסקים מרמת השרון, קנה בחודש נובמבר 2005 חליפה של חברת הוגו בוס, בחנות ונדום בגן העיר, ושילם 3,695 שקלים.
"כשחזרתי הביתה לאחר יום עבודה, והתכופפתי, לחבק את בני, נשמע קול קרע והתברר שהמכנסיים נקרעו".אפרתי לא הבין איך מכנסיים יוקרתיים נקרעו כל כך מהר. "לא העליתי על דעתי שחליפה שנקנתה במחיר גבוה, תסב לי עוגמת נפש. לבשתי את החליפה כמקובל ודאגתי לטפל בה בניקוי יבש פעם אחת במהלך השנה".
בשבוע שעבר תבע אפרתי את אופנת ונדום בע"מ, מרחוב אבן גבירול 71 בתל אביב, בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 6,294 שקל.
בכתב התביעה נטען שאפרתי ביקש להחליף את המכנסיים או לקבל את כספו ונתקל בסירוב. "אדם שרוכש חליפה בחברה שמכבדת את עצמה, צופה שתעשה מאמץ להשיג מכנסיים זהים בחו"ל או שתחליף את החליפה כברירת מחדל".
חברת ונדום, שלחה את המכנסיים לבדיקה והאשימה שאפרתי קרע אותם. "מעולם לא ראיתי את תוצאות הבדיקה והזדעזעתי מרמת השירות". אפרתי לא נותר חייב ובדיקה מטעמו העלתה ממצאים שונים לגמרי.
מרב רוטרי, מעצבת אופנה שבדקה את המכנסיים קבעה: "הקרע החל בתפר במפשעה, שנתפר בצורה לא אחידה ולא מקצועית. תפר שמעצם טבעו מופעל עליו לחץ של הגוף, בעת התכופפות, אמור להיות מחוזק לכל אורכו ובצורה אחידה".
אפרתי התאכזב מהתנהגותה של חברת ונדום לא נטלה אחריות ולא הודתה בפגם. "משלא השיגה מכנסים זהים הייתה צריכה לפצות בחליפה אחרת". לדבריו, מחדלי החברה גרמו לו עוגמת נפש, "שאין כדוגמתה", הנאמדת ב-1,000 שקל. אפרתי ביקש את עלות החליפה בתוספת 1,500 שקל אובדן ימי עבודה שלו ושל אשתו ואגרת בית משפט.
תגובה של חברת ונדום צורפה לכתב התביעה: "בדיקה חוזרת של המכנסיים העלתה שאיכות הבד היא מהשורה הראשונה והפגם נוצר כתוצאה ממגע עם גורם חיצוני". החברה הציעה לשלוח את המכנסיים לבדיקה במכון התקנים וסירבה להחליפם - אפרתי התנגד.
כאמור טרם הוגש כתב הגנה ובית המשפט ידון בתיק בחודש יולי.