בת שחר ואיתן הרשבר מגבעתיים, קנו מצלמה A520-power shot של חברת קנון ושילמו 1,460 שקל. כשבילו ירח דבש בסין ותאילנד, בחודש ספטמבר 2005, לקחו עמם את המצלמה בתקווה ש"תנציח רגעים קסומים".
המציאות טפחה על פניהם. מצלמה ה"סוררת", נתקעה תדירות ולא צילמה בכמות ובאיכות שציפה הזוג. שלשום תבע הזוג הרשבר את חברת "קארט ישראל" בע"מ מתל אביב בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 11,602 שקל.
בכתב התביעה נטען שהמצלמה "שיגעה" את הזוג ולא צילמה אלא לאחר כיבוי והדלקה מחדש. "באופן בלתי מוסבר המצלמה מחקה את נתוני התאריך והשעה ו-"סירבה" לצלם עד שיוזנו מחדש בכל הדלקה". ההתעסקות עם המצלמה גרמה לזוג מפח נפש ובעטייה החמיצו תיעוד של כפרים נידחים בסין.
הזוג הדגיש בכתב התביעה שנגרמה לו עוגמת נפש נוראית הנאמדת בסך של 10,000 שקל. "צילום מהיר וספונטאני, הכרחי כשרוצים לתפוס סיטואציות אותנטיות. המצלמה עכבה את הצילום או שהייתה נכבית ללא סיבה וכתוצאה מכך תמונות רבות ורגעים נדירים, שרצינו לצלם, הלכו לאיבוד ומטבע הדברים הסבו עוגמת נפש רבה".
הזוג הרשבר שב ארצה ומיהר להתלונן בחברת קארט. מנהל החברה סירב להחליף את המצלמה והפנה את הזוג למעבדת השירות ברמת גן לצורך בדיקת המצלמה. המצלמה תוקנה, אחר כבוד, ובוצע בה עידכון.
"אמרו לנו שהמצלמה בסדר ואין מה לדאוג". ההבטחה לא סיפקה את הזוג הרשבר שבחר להגיש תביעה בה ביקש את עלות המצלמה בסך 1,460 שקל בתוספת 10,000 שקל כאמור, בגין עוגמת נפש ו- 142 שקל בגין הוצאות משפט.
הזוג חשש שהמצלמה אינה אמינה, "ואנחנו לא מתכוונים להסתכן בלאבד רגעי צילום נוספים באירועים עתידיים".
כאמור כתב התביעה טרם הגיע לנתבעת ובית המשפט ידון בתיק בחודש יולי.
בית המשפט יורה על ביטול עסקה והשבת כסף כאשר לא ניתן לתקן מוצר פגום או כשאין טעם להחליפו. חוק הגנת הצרכן קובע שבתחילה יש לאפשר לבעל עסק לתקן מוצר ואם הדבר לא הסתייע להחליפו. החזרת כסף אינה אוטומאטית ונעשית במקרים מיוחדים. נזק ממוני (לרכוש) אינו מצדיק, ברוב המקרים, פיצוי בגין עוגמת נפש שניתן במשורה.