משפחת עיני מחולון בילתה, בחודש נובמבר אשתקד, שלושה ימים בפראג. ביום הטיסה שבתו עובדי רשות שדות התעופה והמזוודות לא הועלו על המטוס. "נחתנו בפראג במזג אוויר קשה של מינוס 2 מעלות, ופרט לבגדים שעל גופנו, שתאמו למזג האוויר בישראל, לא היה לנו בגדים להתכסות וציוד התרעננות".
משפחת עיני תבעה בשבוע שעבר את רשות שדות התעופה וחברת יוניטל תיירות ותעופה בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 16,700 שקל.
התובעים גוללו בכתב התביעה שבזבזו את כספי רבים על פרטי לבוש כדי לא לקפוא מקור. "כספים שנועדו לכלכלה ומחייה הופנו להצטיידות. החופשה לא התנהלה כמתוכנן סבלנו ונאלצנו להתקיים בתנאים מחפירים. קנינו מזון בסיסי וזול במכולות שכונתיות".
התובעים גילו בכתב התביעה שהם אנשים קשי יום, שאינם מורגלים בחיי מותרות, והייתה זו נסיעתם הראשונה לחו"ל. הם התרעמו שהנתבעים לא הטיסו את הכבודה, ולו באיחור, ונגזר עליהם לנפוש ללא ציוד אישי והכרחי.
לטענתם, מלבד נזק ממוני, וחריגה מתקציב, הם חוו סבל פיזי ועוגמת נפש. "הטיול נועד לגרום לנו הנאה ועונג ובמקום זאת סבלנו ממפח נפש שהיה מנת חלקנו נוכח מחדלם והתרשלותם של הנתבעים". התובעים שיגרו לנתבעים מכתב תלונה - בלא הועיל. רשות שדות התעופה "זרקה את התיק" על חברת יוניטל וההפך.
התובעים צרפו לכתב התביעה את תגובת רשות שדות התעופה שהביעה צער על המקרה: "השיבושים שנגרמו בנמל התעופה, בתאריכים הרלוונטיים, נעשו בניגוד להסכמת הנהלת רשות שדות התעופה ועמדת ההסתדרות. יש לראות בשיבושים שביתה פראית".
רשות שדות התעופה הודתה שהשיבושים גרמו לעיכובים בטיסות ולדבריה, עשתה ככל שביכולתה להקטינם, כשגייסה עובדים ממגזרים שונים. "קיבלנו צו המחייב את ההסתדרות להחזיר את העובדים לעבודה תקינה. לאור האמור איננו אחראים לנזק שנגרם כתוצאה משיבושים פראיים בעבודה".
כאמור טרם הוגש כתב הגנה ובית המשפט ידון בתיק בחודש יולי.