X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדיון השני בוועדת הכנסת על הדחתו של נשיא המדינה נערך היום בנוכחות היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז מזוז ציין כי תהליך השימוע ייארך שעתיים-שלוש אך תהליך ההחלטה יכול להיות ארוך יותר עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של קצב: "אם חקירת המשטרה הייתה מתנהלת כפי שאנחנו חושבים שהייתה צריכה להתנהל, סביר להניח שלא היה מוגש כתב אישום"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
עו"ד אמיר בכנסת: "זהו בית דין שדה"
רונן ליבוביץ
הדיון הראשון על הדחת הנשיא קצב נערך בוועדת הכנסת * עו"ד אמיר: "הדחת נשיא זהו מהלך שיש בצידו סכנות גדולות מאוד" * לדבריו, הנשיא נלחם על חייו * ח"כ גלאון: "אין לנשיא זכות מוקנית להחזיק במשרת נשיא המדינה" * בתחילת הישיבה נרשמה תקרית בין יו"ר הוועדה לח"כ טיבי
לרשימה המלאה

"השימוע לקצב ייערך ב-2 במאי". כך אמר (ד', 21.2.07) היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, המשתתף בדיון השני על הדחת נשיא המדינה בוועדת הכנסת. מזוז הוזמן לדיון למרות טענתה של היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, כי אין למזוז אפשרות להוסיף לחברי הכנסת מידע משום שהשימוע לנשיא עוד לא נערך. מזוז ציין כי יהיה צורך להאריך את נבצרותו של הנשיא, אלא אם יוחלט להעביר את הנשיא קצב מתפקידו.
מזוז ציין כי תהליך השימוע ייארך שעתיים-שלוש אך תהליך ההחלטה יכול להיות ארוך יותר, ואף לקחת ימים או שבועות. לדבריו, מהקובלנה שהגישו חברי הנכסת לא ברורה מהי העילה להתנהגות בלתי הולמת, אולם בדברים שבעל פה, שחברי הכנסת גדעון סער וזהבה גלאון נשאו בועדה, הובן שהקובלנה אינה מתייחסת לתשתית הראייתית אלא להליך מצפוני-מוסרי. עוד ציין, כי מהבחינה הזו, התנהגות שאינה הולמת לא חייבת להיות קשורה לאשמה פלילית.
"עו"ד אמיר: משבח את מזוז"
עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של קצב, אמר בצאתו מחדר הוועדה כי "ככל שאני מתקדם בקריאת חומר החקירה אני נתקל בדברים קשים שאי אפשר להתעלם מהם והם מעוררים דאגה. אם חקירת המשטרה הייתה מתנהלת כפי שאנחנו חושבים שהייתה צריכה להתנהל, סביר להניח שלא היה מוגש כתב אישום".
במהלך הדיון בוועדה תקף עו"ד אמיר את התנהלותה של המשטרה ושל ועדת הכנסת ושיבח את דברים של היועץ המשפטי לממשלה על כך שאמר "דברים ברורים והסביר לוועדה את הקושי שבקובלנה". "אני יושב בדיון ושומע את הדברים ואני לא יודע מול מה אני עומד. אני לא מצליח לגבש מהי האשמה במסגרת הקובלנה שיש להתעמת בפניה. גם הנוהל שקבעה ועדת הכנסת אינה נותן מענה לכך. הליך הדחת הנשיא הוא מפץ חוקתי ויש לקבוע נוהל מסודר", אמר. לאחר מכן פנה עו"ד אמיר למזוז ואמר לו: "היו כאלה שטמנו לך מלכודת", ברומזו על התנהלותם של מספר ח"כים בנושא. בתגובה, קפץ ח"כ גדעון סער ותקף את עו"ד אמיר: "עו"ד אמיר לא יכול להכפיש חבר כנסת. היה חבר בצוות ההגנה על קצב שפרש משום שלא היה מוכן לצורת ההגנה הזו". עו"ד אמיר ציין כי אין לו בעייה לחשוף את חומר הראיות אם היועץ המשפטי יחליט שהדבר אפשרי.
ח"כ איתן: "לנוהל כזה אין אח ורע בשום מדינה בעולם"
לקראת הדיון, שלח ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, והזהיר אותו כי הנוהל שקבעו חברי הכנסת לדיון בהדחת הנשיא לקוי. איתן טען כי אין בנוהל התייחסות לסדר הדיון, לראיות ולעדויות. עוד כתב איתן כי הנוהל קובע לוחות זמנים קצרים במיוחד ורומס ברגל גסה את זכויות הנשיא. "לנוהל כזה אין אח ורע בשום מדינה בעולם", קבע.
ח"כ איתן אף ציין כי לחברי הכנסת, התובעים את הדחת הנשיא, אצה הדרך והם לא מוכנים להמתין לגיבוש כתב האישום, תוך בירור מעמיק של הראיות והקפדה על זכויות הנחקר. "חברי הכנסת צריכים ללמוד מאין ספור פורומים אחרים שבהם מתקיים תהליך מעין שיפוטי דומה כמו בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה, ההתאחדות לספורט, או של לשכת עורכי הדין".
לסיום, הוסיף איתן כי "ברגעים אלו חשובה מאד עמדתו של היועץ המשפטי וכי בדרכו לדיוני הוועדה עליו להזהיר את עצמו שמא עצם השתתפותו בתהליך תתפרש כמתן הכשר לקיומו במתכונת פסולה".
בדיון השני ימשיכו חברי הכנסת את נימוקיהם בעד ונגד ההדחה. ח"כ לימור לבנת (ליכוד) תפתח את הדיון וככל הנראה, מספר דקות לפני סופו של הדיון, תינתן הזדמנות לפרקליט הנשיא להשיב לטענותיהם של חברי הכנסת.

תאריך:  21/02/2007   |   עודכן:  21/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזוז: "השימוע לקצב ייערך ב-2 במאי"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם הדחת רוחמה אברהם
על פרשת השוחד שלה ?  |  21/02/07 08:34
 
- אבנרי שועט
אמנונן  |  22/02/07 08:49
2
הדחת רוחמה אברהם לאלתר
משה שמבין  |  21/02/07 09:13
3
רישמו לפניכם:בקרוב יעשו שימוע למזוז.
מאיר אברהם  |  21/02/07 18:19
4
מזוז שובת באחד במאי ???
הקומוניסט האחרון  |  22/02/07 07:58
5
מדוע כל כך מהר?
אמנונן  |  22/02/07 08:46
6
הסחבת המתוכננת
מקשה הקושיות  |  22/02/07 19:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יוצאת "כוכב נולד", הזמרת ישראלה אסגו, תלווה את מסע הבחירות של אופיר פינס שייפתח היום
אסף דוד-מרגלית
הצעת החוק לתיקון חוק המע"מ, המגדירה "חובות אבודים" פוגעת בעסקים הקטנים    לא תהיה כדאיות לקיים את הליכי ההוצל"פ הנדרשים בשל עלותם הגבוהה    חובות מתחת ל-10,000 ש"ח לא יהיו בני החזר
עידן יוסף
בשנת 2006 הגיעו לישראל רק 19,264 עולים, המספר הכי נמוך מאז שנת 1988    נמשכת הירידה במספר העולים מרוסיה ואוקראינה    עלייה במספר העולים מבריטניה    כ-300 עולים הגיעו מהודו, פי 5 מהשנה הקודמת
אסף דוד-מרגלית
מדדי המניות בארה"ב שוברים שיאים    חברת טבע עלתה ביותר מאחוז ופרצה את קו 38 הדולרים
מוטי אקסמיט
הוסר צו איסור הפרסום    מכתב האישום נגד צעיר בדואי בן 17 עולה, כי הוא ניסה לאנוס את בן-חורין אך היא נאבקה בו    הוא חבט בה עם אבן בראש והרג אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il