X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רכשה 87.7 מיליון מניות ותהיה מעתה בעלת 57% בחברה קנתה כ-5 מיליון מניות יותר ממה שתיכננה תחילה נותרו כמה עובדים שלא מכרו ורדיזר פורש מהחברה עם 102 מיליון ש"ח במזומן
▪  ▪  ▪
[צילום: עומר שיקלר]

אשת העסקים שרי אריסון השלימה אמש (ד', 20.2.07) את השתלטותה על חברת שיכון ובינוי. היא רכשה, בהשקעה של 542 מיליון שקל, מניות של מאות מעובדי החברה, וכן את מניותיו של היו"ר היוצא עוזי ורדיזר, המהוות כ-21.9% מכלל מניות החברה. לאחר רכישה זו, מחזיקה אריסון כ-57% ממניות שיכון ובינוי, חברת הנדל"ן הגדולה בישראל.
אריסון תרכוש את המניות ב-6.18 שקל למניה, מחיר הגבוה בכ-14% ממחיר הסגירה של המניות אתמול, שהיה 5.43 שקל למניה. הדבר נובע מכך, שאריסון התחייבה כבר בהסכם הראשון, שנחתם לפני שלושה חודשים, כשמחיר המניה היה גבוה יותר, לרכשן במחיר שצוין.
מניתוח נתוני שיכון ובינוי מתברר, כי אריסון ואנשיה הצליחו לשכנע חלק מהעובדים, שלא רצו תחילה למכור את מניותים לאריסון, לעשות כן: לפני שלושה חדשים נמסר כי אריסון תקנה מהעובדים ומורדיזר 82.5 מיליון מניות. אתמול רכשה כאמור 87.7 מיליון מניות - 5.2 מיליון מניות יותר מהסיכום הראשון. נראה, שחלק מהעובדים החליטו למכור את מניותיהם לאחר שהתברר להם, כי יקבלו בעדן מחיר הגבוה במידה ניכרת ממחיר הבורסה.
העסקה מורכבת משני חלקים: אריסון רכשה מגרעין העובדים 71.2 מיליון מניות ב-440 מיליון שקל. בנוסף, רכשה מורדיזר את כל מניותיו, 16.5 מיליון יחידות, ב-102 מיליון שקל.
עםזאת, נותרו עדיין כמה עובדים שלא מכרו את מניותיהם. מדובר ב-2.9 מיליון מניות, ששוויין במחירי הבורסה כ-16 מיליון שקל. בעבר נמסר, שבין העובדים הללו נמצאים כמה מוותיקי החברה - יואל רונן, שמואל הנדלר, בן ציון משולם, אלי פז ופנינה נדל. יתכן, עם זאת, שכמה מהם שוכנעו באחרונה למכור את מניותיהם לאריסון.
עובד בנק הפועלים שנעשה למיליונר
ורדיזר מסיים עם רכוש גדול כ-20 שנות פעילות בקבוצת שיכון ובינוי. ורדיזר, שהיה בעבר מבכירי בנק הפועלים, מונה באמצע שנות השמונים לנציג הבנק בארה"ב. ישראל קיסר, אז מזכיר ההסתדרות, שהיתה בעלת השליטה בקבוצת שיכון ובינוי, הזעיק את ורדיזר לישראל, כדי שינהל את שיכון עובדים, שנקלעה לקשיים.
ורדיזר התקדם במשך השנים, מונה למנכ"ל שיכון ובינוי ואחר כך ליו"ר הקבוצה. לפני שנים, כאשר טד אריסון המנוח רכש יחד עם "גרעין העובדים" את השליטה בשיכון ובינוי, מההסתדרות, קנה ורדיזר חבילת מניות בחברה. חבילה זו צמחה, הן במספר המניות והן התמורה הכספית, עד שהגיעה לתוצאה הסופית של היום - 102 מיליון שקל.

תאריך:  21/02/2007   |   עודכן:  21/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אריסון שילמה 542 מ' שקל והשתלטה על שיכון ובינוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
די, שרי אריסון מבחילה לגמרי. די לכתוב עליה! ל"ת
ועל עבריין המין שלה. די!  |  21/02/07 14:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף דוד-מרגלית
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ על-מנת שיורה לדיכטר, לממשלה, למזוז ולוועדת טירקל להימנע ממינוי גנות למפכ"ל משום שהוא "אינו ראוי להיות מפכ"ל"
אסף דוד-מרגלית
ריבית הבנק המרכזי של יפן הועלתה ל-0.5%    ההעלאה היתה צפויה ונובעת מנתונים מצויינים של הכלכלה היפנית לחודש ינואר 2007    למרות הציפיה, המסחר במטבעות סוער
עידן יוסף
הצעירה אילה גליק שמשרתת ביחידה מובחרת זכתה בתחרות הארצית למתמטיקה פופולרית    עם סיום מילוי שאלון הבחינה נסעה לבסיס ואת הפרס קיבלה אמה, שגם נשאה את נאום הזכייה
מתי טוכפלד
דריכות בעבודה לקראת ההכרעה שאמור לקבל היום ראש הממשלה במסגרת סבב התיקים בממשלה    בעבודה דורשים שאולמרט יקבל בחזרה את תיק המדע בתמורה לרווחה    והיה אם אולמרט ישיב בשלילה, יאלץ השר הרצוג לעזוב את תיק התיירות
אסף דוד-מרגלית
פרקליטות המדינה מבקשת מבית המשפט להרחיב את הרכב השופטים שידון בנושא חלופות המעצר לנאשמים אשר משפטם מתמשך עקב עומסים במערכת בתי המשפט    קיים חשש שבתי המשפט יאמצו את פרשנות ביהמ"ש המחוזי בב"ש ועבריינים מסוכנים ישתחררו מבתי המעצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il