X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לקראת הכנס השנתי של הפורום הישראלי לחקר המדיניות החברתית, טוען ד"ר צבי רייך, כי בישראל קיימים חסמי כניסה מובנים של מדיניות הרווחה אל סדר היום התקשורתי
▪  ▪  ▪
[אילוסטרציה: AP]
עידן יוסף
עכשיו זה מדעי: הטלוויזיה ממדרת מיעוטים

תלמידים יגישו ברדיו את חדשות העיריה
עידן יוסף
תלמידים מ"אורט" מוצקין ומקורס שדרי הרדיו, יחלו להגיש בקרוב את מבזקי החדשות של העיריה, וזאת במסגרת תחנת רדיו שתוקם באתר האינטרנט העירוני * הקלטות ייחודיות יקבלו במה בתקשורת הארצית ובשלב הבא ישולבו התלמידים בהקראת מבזקי חדשות באתרי אינטרנט מובילים
לרשימה המלאה

קיימים חסמי כניסה מובנים של מדיניות הרווחה אל סדר היום התקשורתי בישראל. כך טוען חוקר התקשורת, ד"ר צבי רייך מאוניברסיטת בן-גוריון.
בסדנאות תקשורת שקיים ד"ר רייך בשנים האחרונות עם בכירי משרד הרווחה, במסגרת מכון מנדל בירושלים, הם סיכמו את ניסיונם מול התקשורת הישראלית, כמפגש בין מקורות מידע חלשים לבין מדיה חזקה.
צירוף זה, המספק אילוסטרציה לקשייה התקשורתיים של מערכת הרווחה בהשגת הסיקור הרצוי לה, הוא אחד מארבעת צירופי העוצמה האפשריים במפגש בין המדיה לבין מקורות מידע בתחומים שונים ובנסיבות שונות.
לדבריו, הצירוף מאופיין ממקורות מידע, המדורגים בקריטריונים העיתונאיים כמעוררי עניין חדשותי מוגבל בדרך-כלל, שאינם שולטים בלעדית במידע שלהם, שעיקר נגישותם התקשורתית מושגת שלא מיוזמתם, אלא במענה ליוזמות תקשורתיות ולקריאות תיגר של שחקנים אחרים, ואשר התקשורת אינה מהססת לבקרם, ולסקרם שלא על-פי תנאיהם ושלא על-פי מושגיהם.
"בעיה זו", קבע רייך, "חריפה במיוחד בתקשורת הפופולרית והמסחרית, המפיצה את מרבית התכנים החדשותיים למרבית הקהלים בישראל, והיא מאפיינת במידה רבה גם תחומים 'אזרחיים' נוספים, כגון חינוך ואיכות סביבה".
תחומי סיקור אלה, הוסיף, שהידיעות שלהם סובלות מרמת תחרות מרבית על חלל חדשותי מוגבל, מתקשים במיוחד לחדור אל סדר-היום הציבורי בסוגיות הנוגעות למדיניות, לתכנון, לתהליכים ולהיבטים הנוגעים לטווח הארוך. הרקע לכך הוא, שעל-פי הסולמות המקובלים לקביעת ערכיות חדשותית, סוגיות של מדיניות (שאינן נוגעות להיבטים קיומיים, כמדיניות חוץ וביטחון), זוכות לדירוג נמוך בקרב הכתבים, ובמיוחד בקרב העורכים בעיתונות הפופולרית.
לדבריו, דירוג זה נקבע אומנם בפועל בשיפוט עיתונאי אינטואיטיבי, אבל הוא מתואר בספרות כמגלם הצטברות של קריטריונים, שעל-פיהם ענייני מדיניות אינם די מעניינים חדשותית, כיוון שהם מופשטים מדי, לא פרסונליים, לא מיידיים, לא חד-משמעיים, ובעלי ערך-סף מוגבל ופוטנציאל מוגבל לעורר עניין, ריגוש ותגובות בציבור הרחב.
בתחום הרווחה, טען ד"ר רייך, מצטרף לכך גם ריחוק תרבותי של האוכלוסיות המצויות במוקד המדיניות, הנתפסות כשוליות, חלשות ונידחות, שאינן מהוות קהלי-יעד מבוקשים - לא לכלי התקשורת ולא למפרסמיהם.
ד"ר רייך יציג את ממצאיו בכנס השנתי של הפורום הישראלי לחקר המדיניות החברתית, שיתקיים מחר (ה', 22.2.07) באוניברסיטת בן-גוריון.

תאריך:  21/02/2007   |   עודכן:  21/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קיימים חסמי כניסה של מדיניות הרווחה אל התקשורת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
יהדות התורה החליטה פה אחד לא להיכנס לקואליציה ולא לתמוך בה מבחוץ    "יכולנו להשיג תקציבים ולקדם עניינים שחשובים לנו אבל אין לנו שום אמון בממשלה הזו"
רונן ליבוביץ
הטענות על הרכב ועדת שוחט לבחינת מצב ההשכלה הגבוהה נידונו בוועדת החינוך    שוחט: "אם תתנו להזדמנות היחידה הזו לחמוק, ההיסטוריה תשפוט אתכם רע"
אסף דוד-מרגלית
הפרקליטות נתקלת במקרה נוסף בו בית המשפט מורה על שחרורם של רוצחים בשל עיכובים בסיום ההליכים    בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה על שחרור שלושה חשודים ברצח מבית המעצר בשל התמשכות מוגזמת בזמן משפטם    הפרקליטות הגישה ערר וביקשה לאחד את הדיון עם הערר בעניין רוצחי שקד שלחוב
עידן יוסף
סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מגלה, כי הציבור החרדי משתמש ב-23 סוגי כשרויות בקניית מוצרי מזון    המקובלת ביותר בד"צ - 80%, (לעומת 58% לפני 8 שנים)    19% בלבד ממשקי הבית החרדיים נוהגים לגשת לדוכני טעימה לעומת 62% בקרב כלל האוכלוסיה    חלק מהחרדים אף סומכים על כשרות הרבנות הראשית
רונן ליבוביץ
ועדת המשנה לטיפול במפוני גוש קטיף דנה בטענות המפונים כי צה"ל מהמפונים מלהגיע ליחידות מובחרות    יו"ר הוועדה, ח"כ דותן, מתחה ביקורת על החלטת האלוף שטרן שלא להגיע לדיון    דובר צה"ל: "אנו דוחים מכל וכל את ההאשמות המרומזות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il