X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשטרה ורשות המיסים פשטו על משרדיהם של החברות הישראלית "שינטרקן" ו"מעיין" החשד: מימון ארגוני טרור וסיוע להתאחדות בלתי מותרת
▪  ▪  ▪
[אילוסטרציה: AP]

משטרת ישראל ורשות המיסים פשטו (א', 25.2.07) על משרדיהם של החברות הישראלית "שינטרקן" ו"מעיין", לאחר שעלה חשד למימון ארגוני טרור וסיוע להתאחדות בלתי מותרת. במהלך הפשיטה נעצר מנכ"ל חברת שינטרקן, ועובדים נוספים של החברות עוכבו לחקירה.
מעצרו של מנכ"ל חברת שינטרקו, שלום חתוכה, הוארך ביומיים בבית משפט השלום בפ"ת, עד יום שלישי בצהריים. מן המשטרה נמסר, כי החשוד משתף פעולה עם חוקריו, מוסר את גרסתו וכופר בחשדות נגדו. חתוכה ציין כי מצבו הבריאותי לא טוב, היה בצום אתמול, ובבוקר אמור היה לעבור בדיקה רפואית בקו"ח בתל אביב. בשל ההתפתחויות שחלו בחקירה, הבדיקה לא נערכה. השופטת ליה לב-און הורתה למשטרה לאפשר לחתוכה תנאי כליאה שהולמים את מצבו הבריאותי.
חקירה סמויה נוהלה במהלך שנת 2006 ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית, בשיתוף פעולה עם שב"כ, רשות המיסים, משרד הביטחון והרשות לאיסור הלבנת הון בחשד למימון ארגוני טרור וסיוע להתאחדות בלתי מותרת.
חברת "שינטרקו" מרמת גן, העוסקת בייבוא ושיווק מוצרי מזון בסיסיים, עלתה בחקירה כמי שמנהלת ביודעין קשרי מסחר ענפים עם חברת אבו עכר הפלשתינית, לייבוא ושיווק מוצרי מזון, תמורת בצע כסף.
חברת "אבו עכר" הוכרזה בחודש דצמבר 2005 על-ידי שר הביטחון כהתאחדות בלתי מותרת, לאחר שהתברר כי סייעה באופן שיטתי במימון גורמי חמאס וג'יהאד איסלאמי בשטחי הרשות הפלשתינית. מפקדות החמאס והג'האד האיסלאמי בחו"ל נהגו לרכוש בעבורה סחורות מספקים בחו"ל, כאשר בתמורה העבירה חברת אבו עכר את הערך הכספי של הסחורות בקיזוז עמלה לגורמי ג'יהאד איסלאמי או חמאס בשטחי הרשות הפלשתינית. בכך סייעה החברה לגורמי הטרור לעקוף את הפיקוח אשר מוטל על הכנסת כספים למטרות בלתי חוקיות.
על-פי החשד, בעקבות ההכרזה על חברת אבו עכר כהתאחדות בלתי מותרת, ואיסור פעילות היבוא של החברה באמצעות נמלי ישראל, החלה חברת "שינטרקו" לשתף פעולה עם אבו עכר במטרה לעקוף את מגבלות היבוא שהוטלו על החברה, לצורך ייבוא סחורות לרצועת עזה, בשתוף פעולה עם חברת "מעיין" – חברה לשירותי עמילות מכס.
על-רקע מעורבותה של חברת מעיין, עוכבו לחקירה גם בעליה ועמילי מכס נוספים, ומעורבותם בפעילות הסיוע לאבו עכר נבדקת.
יש לציין, כי גורמים במשרד הביטחון הבהירו בעבר לבעלי חברת שינטרקו את האיסור על קיום קשרים עיסקיים עם אבו עכר, נוכח קשריו לגורמי טרור והכרזת שר הביטחון. על-פי החשדות, למרות הבהרות אלו המשיכה החברה, ביודעין, לתת סיוע לאבו עכר תוך התעלמות מצו שר הביטחון, ותוך ניסיון לטשטש את כלה עקבות המעידים על הקשר עם אבו עכר. גם לבעלי חברת "מעיין" הובהר בעבר ע"י משטרת ישראל והמכס כי חברת אבו עכר הוצאה מחוץ לחוק בישראל.
לאורך כל הדרך, לוותה החקירה הסמויה על-ידי פרקליטות ת"א (מיסוי וכלכלה) כאשר רשות המיסים, הקשורה לצוות החקירה, אספה ראיות בתחומה, המצביעות על הקשר בין חברת שינטרקו לחברת פאיז אבו עכר מעזה, תוך שיתוף פעולה מלא ומוסכם ביניהן.
ההסתייעות של ארגוני הטרור בחברת אבו עכר מהווה דוגמא לשיטות המגוונות אותם מפתחים ארגוני הטרור לצורך החדרת כספים לצורך פעילות טרור להתארגנויות השונות בגדה המערבית וברצועה.
נוכח הידוק הפיקוח על דרכי העברות הכספים לתשתיות הטרור החלו גורמי הטרור לנצל בעלי עסקים וסוחרים שונים, להעברות הכספים בדרכים עוקפות, תוך ניצול הפלטפורמה העסקית כ"מכבסת כספים".
בשנה האחרונה נרשם גידול בהיקף כספי טרור שהוזרמו לשטח. כספים אלה משמשים כדלק המניע את הטרור, ומאפשרים לארגונים אלה לשמר ולהרחיב את התשתית הארגונית, תוך מתן תשלום לפעילים השונים ואימונם, לצד רכישה וייצור אמצעי לחימה, והוצאה לפועל של פיגועים קשים כנגד מטרות ישראליות.

תאריך:  25/02/2007   |   עודכן:  25/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות ישראליות חשודות במימון טרור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
נשיא צ'אד הכריז על שבעה ימי אבל    מת בעקבות שטף דם במוח
אריאל שמידברג
סקר שנערך על-ידי התאחדות התעשינים קובע, כי כמעט מחצית מן הנשאלים העידו שמחזור המכירות שלהם גדול מזה שבטרם המלחמה
עומר שיקלר, מוטי אקסמיט
הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ראש המוסד וראש השב"כ הגיעו לישיבת הממשלה לסקירת מודיעין כוללת    כל ארגון מציג את הערכותיו    הסבירות למלחמה עם סוריה עדיין נמוכה    עימות עם הפלשתינים - קרוב
יפעת גדות
החברה הודיעה כי היא משהה באופן זמני את רישום חולי סרטן ריאות הסובלים מאנמיה לשלב ביניים של ניסוי ב-CERA בשל מספר "לא מאוזן", כדברי החברה, של מקרי מוות בכל ארבע זרועות המחקר
הדר פרבר
כך טוען שגריר ארצות הברית לשעבר באו"ם    אמר כי לא ניתן לסיים את המשימה בעירק כפי שהגדיר בוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il