X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אשתו של העיתונאי חיים דידובסקי נרצחה בפיגוע ירי עליו דיווח כעת הוא יוצא בתערוכת ציורים לזכרה
▪  ▪  ▪

בתקופת הסכמי אוסלו, הקים חיים דידובסקי את סוכנות הידיעות "הקול מהשטח", מערכת שדיווחה בזמן-אמת על אירועים ביש"ע, ולא פעם האפילה על דובר צה"ל במהירות המידע. בשיא הפופולאריות שלה, כאשר מאות עיתונאים מהארץ והעולם, מסתמכים על המידע אשר הפיצה, ארע (8.12.00) לדידובסקי הנורא מכל: אשתו נרצחה בפיגוע ירי.
רעייתו ואם ששת ילדיו נסעה לבית הספר בו עבדה. באותו הבוקר, באופן חריג, נסעה רינה ז"ל ברכב לא ממוגן. ירי מחבלים נורה לעבר המכונית והיא נהרגה במקום. בתחילה מבלי דעת, ולאחר מכן מתוך אבל וזעזוע, דיווח דידובסקי על הרצח למנוייו הרבים במערכת.
סוכנות הידיעות של דידובסקי הייתה הראשונה בעולם שנשענה אך ורק על דיווחים של אזרחים בשטח. היא הפיצה ידיעות למכשירי הזימונית של כתבים, אנשי ציבור ומנויים נוספים. למעשה, הייתה זו מערכת של אדם אחד הנסמך על עשרות ומאות רבות של מתנדבים הפרוסים בשטח. עד מהרה נרשמו למערכת מאות אנשי ציבור ועיתונאים. לא פעם הגיעו עידכונים על תקרית ירי, פיגוע או אירוע אחר מהסוכנות עוד לפני שנמסרה על כך הודעה מדובר צה"ל.
בשבועות לפני מותה של רינה דידובסקי, געש אזור יהודה ושומרון במה שנודע לימים כאינתיפאדה השנייה, וחיים דידובסקי שלח למנוייו אין-ספור עידכונים על פיגועי ירי ותקיפות תושבים יהודיים ביהודה ושומרון. רינה אשתו הביעה באותם ימים חשש, כי הרעה מתקרבת אל ביתם. בבוקר האירוע, קיבל דידובסקי עידכון על פיגוע ירי שהתרחש סמוך לביתו. הוא החל לשלוח הודעות על כך לכל מנויי סוכנות הידיעות ולהבדיל מפעמים קודמות, לא חזר אליו איש מהעיתונאים עימם עבד באופן יומיומי. מלא פליאה התקשר דידובסקי לכמה עיתונאי שטחים על-מנת לברר אם קיבלו את ההודעה. תשובותיהם נשמעו לו מגומגמות, ובאחת משיחות הטלפון שביצע, שמע ברקע את שמה של רעייתו וגודל האסון הנורא היכה בו.
כעבור כמה רגעים החליט דידובסקי לשלוח הודעה על הירצחה של אשתו לכל מנויי "הקול מהשטח" וביקש מהם להתפלל לעילוי נשמתה. הפנייה המרגשת נגעה ללב רבים מכל גווני הקשת הפוליטית בארץ ובחו"ל. מאות אנשים התקשרו אליו על-מנת לנחמו. בעקבות הרצח, החליט לשנות את שמה של סוכנות הידיעות, שפועלת גם היום, לקול רינה.
לאחר האסון עבר חיים עם ילדיו ליישוב אלקנה שם קבע את ביתו ושם גם הכיר את בת-זוגו כיום. הוא עזב את עבודתו כיחצ"ן היישוב היהודי בחברון וחזר אל אהבתו הישנה אותה נטש בצעירותו - הציור. לאחר האסון הנורא גילה דידובסקי כי הציור משכך קמעה את כאבו ועוזר לו בתהליכי עיבוד האבל והשיקום.
החודש הוא מציג תערוכת ציורים מרגשת פרי מכחולו "פסטורליה כואבת". "הנחתי את צערי בחיק הציור", אמר דידובסקי, ובציוריו (שמן ואקריליק) הוא נותן במה לנופי ביתו החדש באלקנה, לאתרים קדושים בישראל הקרובים אל ליבו ואל תפיסת עולמו וכן ציורים מופשטים המבטאים את כאביו וחיבוטיו הרגשיים.
חלק מהכנסות מכירת הדפסי ציוריו תורם דידובסקי לסיוע לילדים נפגעי טרור בישראל. ובמוצאי שבת פתח תערוכה שתציג את ציוריו, פתיחה אליה הגיע גם ידידו, המשנה לרה"מ, השר שמעון פרס.
תערוכתו של חיים דידובסקי "פסטורליה כואבת" מוצגת בגלריית עמליה ארבל (רחוב שערי ציון 3) בתל אביב בין התאריכים 10.2.07-2.3.07. התערוכה פתוחה לקהל הרחב. הכניסה חופשית
כתובת האתר של קול רינה: www.kolrina.com
תאריך:  25/02/2007   |   עודכן:  25/02/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
פסטורליה כואבת
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
ופרס
ישראל ו  |  26/02/07 17:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קבוצת SBC קיבלה את הזיכיון להוציא לאור בישראל את מגזין הגברים האמריקני MAXIM    SBC חתמה בחודש פברואר הסכמים ל-20,000 מנויים חדשים למגזינים של הקבוצה    ההסכם הגדול ביותר נחתם עם קופת חולים "מכבי" - 8,000 מנויים
יהונתן דחוח-הלוי
הפסגה הערבית האמורה להתכנס בחודש הבא בסעודיה אמורה להכניס שינויים ביוזמת השלום הערבית    מקורות דיפלומטיים בקהיר מוסרים, שהשינוי העיקרי יתבטא בקביעת לוח זמנים לניהול המו"מ    המטרה המשתמעת: גיבוש עמדה ערבית מאוחדת לקראת גיוס תמיכה בינלאומית להפעלת לחץ על ישראל לנהל מו"מ על הסדר קבע על בסיס היוזמה הערבית
הילה רפופורט
בית משפט בניו-יורק הורה לעיריה לממן ניתוח לשינוי מין לצעירה, שהיתה נתונה תחת חסות שירותי הרווחה העירוניים
מחלקה ראשונה
שימש, בין היתר, כיועץ המשפטי של שירות בתי הסוהר    ייכנס לתפקידו ב-1 במרס 2007
מוטי אקסמיט
פרשת בית הדין הרבני בחיפה מסתעפת: המשטרה חקרה באזהרה את השר לענייני י-ם יעקב אדרי בחשד לקבלת טובות הנאה    אדרי: "דוחה בשאט-נפש את החשדות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il