X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החינוך גינתה בחריפות את פרופסור טואף על שכתב את ספרו "פסח של דם" ח"כ אלדד: "אני מציע שאוניברסיטת בר-אילן תוקיע את פרופסור טואף ותשחרר אותו מתפקידו כראש המחלקה, ומהסגל האקדמי" ח"כ מלכיאור: "הספר וההדים בעקבותיו גרמו נזק ועלבון לעם היהודי"
▪  ▪  ▪
מלכיאור. דברי הבל מוחלטים [צילום: יולי שוורץ]

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת גינתה (ב', 26.2.07) את פרופסור אריאל טואף, על ספרו "פסח של דם". הספר, שפורסם באיטליה לפני ימים ספורים, נותן פתח לאפשרות שיש אמת בטענה שיהודים השתמשו בדם ילדים נוצרים לפולחנים דתיים. בינתיים, עצר פרופסור טואף את המשך מכירת הספר. על אף שהוזמן לישיבה ואישר את בואו, הודיע אתמול כי לא ייטול חלק בדיון.
ח"כ אלדד שביקש לכנס את הוועדה בסוגיה, טען כי "500 שנה הואשמו היהודים בעלילת דם. גם בטהרן וסוריה עושים זאת כיום, אך הם יודעים שבעולם המערבי זה נשמע עילג ומחוץ לקונצנזוס, ובכל זאת הם אומרים זאת ומכוונים לאנשים הנבערים מדעת. עכשיו קיבלו מתנה מיהודי, פרופסור, ראש חוג להיסטוריה באוניברסיטה בישראל, בן של רב ראשי, הטוען שרצח נוצרים בשביל דמם היה אפשרי. אפילו הכנסייה הקתולית הודתה שעלילת הדם הייתה בידוי ראיות". אלדד אמר גם כי יתכן והכנסת תחוקק חוק נגד מתן גושפנקה לעלילת דם. "על העונש להיות גדול מהשכר ואני מציע שאוניברסיטת בר-אילן תוקיע את פרופסור טואף ותשחרר אותו מתפקידו כראש המחלקה, ומהסגל האקדמי".
פרופסור מיכאל קורינלדי, אמר בוועדה: "אני יליד איטליה וקראתי את הספר. אף היסטוריון לא העלה את האפשרות שיש רגליים לטענה שיהודים השתמשו בדם נוצרים. אדם בישראל לא יכול לפרסם הסתה אנטי דתית, אנטישמיות וגזענות בשם החופש האקדמי". קורינדלי פנה לטואף ואמר לו: "זוז הצידה מעל במת ההיסטוריה אם אינך מוכן להתייצב כאן בכנסת ולמסור את גרסתך. עוררת כבר את הדמיון החולני של המוסלמים. ראאד סלאח כבר השתמש בדבריך. חייבים לסתום את הגולל על עלילת סורנטו האפלה".
ח"כ חיים אמסלם (שס) אמר כי "הרמב"ם כתב שלח חושך, והחשיך. טואף כתב מחקר וחשב שבזה גמר. אך לא כך הוא. הנזק שנגרם אדיר. יש באירופה חומר נפץ אנטישמי וכל דבר כזה מדליק ומלבה את האש". עוד אמר כי "לצערי, פרופסור טואף, יצא מתוכנו".
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד), סיכם את הדיון. "הספר וההדים בעקבותיו גרמו נזק ועלבון לעם היהודי, למקצוע ההיסטוריה בישראל, ולאמת המדעית. מדובר בדברי הבל מוחלטים, אך הנזק כבר נעשה. עלילות דם הן שקר מוחלט, שהשתמשו בו בהיסטוריה כדי לרדוף ולהרוג יהודים במשך דורות. איני רוצה לערער, כמובן, על שאלת היסוד של החופש האקדמי, אך ראוי שכנסת ישראל, יחד עם אנשי המדע, יגידו את דברם בגינוי חד-משמעי נגד הספר, שלא יותיר מקום לסימני שאלה".

תאריך:  26/02/2007   |   עודכן:  26/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ספרו של פרופ' טואף גרם עלבון ליהודים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההתנפלות על פרופ' טואף
אבי כהן  |  27/02/07 17:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
הורדת הריבית נועדה להגביר את הסיכויים לחזרת האינפלציה לתחום היעד במהלך 2007
אסף דוד-מרגלית
רופאת שיניים שאינה דוקטור אינה יכולה לייחס תואר זה לעצמה    אל אף גישת משרד הבריאות, הוועדה המשמעתית קבעה כי מעשה זה חמור שכן נפגע אמון המטופלים
עמי עצמון
נעצר עד תום ההליכים הנאשם בפריצה לחוות שי דרומי    בית המשפט החליט כי למרות שעוצמת מסוכנות הנאשם מצטמצמת, לאור העובדה שנפצע במהלך ניסיון ההתפרצות, אין מקום לשחררו לחלופת מעצר
ניר יהב
הותר לפרסום: השב"כ עצר את שני החשודים ברצח תושב בת עין אמש    השניים, צעירים בני 18, הודו בחקירתם ברצח ואמרו כי ארבו לנרצח ורצחו אותו
רונן ליבוביץ
שר הביטחון נאם מול מליאה כמעט ריקה ומול חברי כנסת מסיעת הליכוד שתקפו אותו    לדבריו, "במקום בו צריך להפעיל תגובה נחרצת, נעשה זאת בלי להירתע משום גורם. אנו צריכים פעולות מגן מצד אחד ופעולה מדינית נחרצת"    ח"כ סער לפרץ: "אתה כבר רואה במשקפת?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il