X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בצה"ל מספרים כי לא כל הכוחות הוצאו משכם והפעילות המבצעית במקום נמשכת "הכוחות עברו מבית לבית וביצעו סריקות ומעצרים"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

+ "צה"ל הסיג כוחות משכם"
לאחר שלושה ימי פעילות בלב הקסבה של שכם יצאו לפנות בוקר (ג', 27.2.07) מרבית כוחות צה"ל מהעיר, אולם כוחות קטנים נותרו במקום וממשיכים בפעילות מבצעית.
גורם צבאי אמר ל-Nfc כי המבצע טרם הסתיים, והכוחות עשויים לשוב לעומק העיר בהתאם למידע מודיעיני המתקבל. לדברי הגורם, ההחלטה לצאת למבצע התקבלה בעקבות הצטברות של מידע ואיומים לביצוע פיגועים אשר יצאו מאזור שכם.
הפעילות התמקדה בקסבה של העיר וכוחות רבים סגרו על המקום והכריזו עוצר. "היו כוחות רבים כדי לסגור את המרחב ולעבור מבית לבית", אמר הקצין, וציין כי במהלך הסריקות אותרו שלוש מעבדות נפץ בהן אותרו מטעני נפץ, חומרי חבלה ואף טיל לאו. בחיפושים שנערכו בבתים אחרים נמצאו כלי נשק ומטעני צינור. כמו כן, נעצרו חמישה מבוקשים. הקצין ציין, כי בצה"ל "בטוחים שעדיין לא חשפנו את הכל". לדבריו, הכוחות יגיעו ליתר חומרי הנפץ והמבוקשים בהמשך.
מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יאיר גולן, ציין היום, כי "רק בחצי השנה האחרונה הוצאו תשעה מטעני נפץ מן העיר לעבר אזרחי ישראל. במהלך 2006, נעצרו 117 צעירים פלשתינים בעקבות מידע שהעיד על כוונתם להסתנן אל שטחי הארץ ולפוצץ עצמם. זה מספר עצום, והוא מהווה רוב בתוך 190 העצורים שנתפסו על-ידי צה"ל במהלך השנה". הוא הוסיף ואמר כי "אין ספק כי ככל שנמשיך בפעילות, כן נחשוף עוד אמצעי לחימה, מעבדות חבלה ותשתיות שונות של ארגוני הטרור בעיר - דבר שיקשה ללא ספק על יכולתם של המחבלים להוציא לפועל פיגועים".
גורמי צבא שונים ציינו, כי הפעילות לא נועדה רק לחשוף אמצעי לחימה ולעצור מבוקשים, והיא נועדה גם ליצור יכולות מודיעיניות חדשות ולגייס סוכנים חדשים. במהלך הפעילות נחקרו תושבים רבים ונראה כי מידע מודיעיני נוסף יופק מהפעילות בשטח.

תאריך:  27/02/2007   |   עודכן:  27/02/2007
"צה"ל הסיג כוחות משכם"

[צילום ארכיון: פלאש 90]
לפי מקורות פלשתינים, כוחות צה"ל החלו (יום ג', 27.2.07) לסגת משכם ולהוציא משם ג'יפים וכלי רכב משוריינים. בקול ישראל דווח כי כוחות של נח"ל, גולני ומג"ב החלו לצאת מהעיר. בצה"ל מסרבים להתייחס לדיווח. מבצע צה"ל בעיר נחשב למבצע הגדול ביותר אחרי מבצע "חומת מגן" משנת 2003. לא ברור עד כה אם מדובר בסופו של המבצע או בהסגה חלקית של הכוחות מהעיר.
בצה"ל מציינים, כי במהלך הפעילות בעיר התגלו שלוש מעבדות נפץ ונעצרו לפחות שישה מבוקשים.
חיילי צה"ל פועלים בשכם מאז יום א'. במהלך הפעילות היו לחיילים תקריות רבות, אך מלבד שני חיילים שנפצעו קל אתמול (ב'), חיילי צה"ל לא נפגעו. מוקדם יותר ביום ב' נהרג מאש צה"ל ענאן א-טיבי, תושב שכם בן 42. השייח' נאיף בריק, המנהל והבעלים של תחנת הטלוויזיה המקומית בעיר, נעצר והחיילים אף החרימו את הציוד והמכשירים האלקטרונים שהיו במקום. לדברי צה"ל,
אמש נחשף חדר ובו מצבור של מכשירי הקלטה ועריכה, מחשבים וקלטוצ וידאו אשר שימשו לצילום מחבלים מתאבדים טרם יציאתם לבצע פיגוע בישראל. בנוסף, במהלך הפרות סדר הושלכו רימונים לעבר כוח מג"ב בעיר.
בתגובה לפעולה הישראלית בשכם, החליטה אוניברסיטת א-נג'אח בעיר להמשיך ולהשבית את הלימודים. צעד דומה נעשה על-ידי משרד החינוך באזור שכם שהחליט לא לקיים את הלימודים בבתי הספר בעיר העתיקה, בראס אל-עין ובהר הצפוני. בשאר בתי הספר שלא נמצאים בטווח אזור הפעולה הצבאית, התקיימו הלימודים כהרגלם. עדי ראיה פלשתינים מסרו, כי כוחות צה"ל השתלטו על בית ספר בעיר העתיקה בשכם והשתמשו בו כמרכז חקירות. למקום הובאו עשרות עצורים ושם הם נחקרו.
ארגון רופאים לזכויות אדם קורא לצה"ל לאפשר את פעילות הצוותים הרפואיים בשכם. בארגון מציינים, כי מאז תחילת הפעילות הצבאית בעיר מוצבים כוחות צה"ל בכניסות של שלושת בתי החולים הגדולים בשכם ועורכים חיפוש באמבולנסים הנכנסים והיוצאים מבתי חולים אלה. "על הצבא לאפשר לצוותי רפואה לנוע בחופשיות ולהסיר נוכחות בקרבת בתי החולים. הצבא חייב לפעול על-פי פסיקת בג"צ", אומרים בארגון.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גורם צבאי: "המבצע בשכם טרם הסתיים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
ברשות יהיו חברים גם נציגי הבדואים    השר שטרית הבטיח להנהגת הכפרים הבלתי מוכרים כי יהיו שותפים בוועדות לבחינת מציאת פתרון מוסכם לסוגיית קביעת הבעלות על הקרקע בנגב
רונן ליבוביץ
חברי ועדת הכספים החליטו שלא לאשר את בקשות האוצר במחאה על אי הקמת בית חולים חדש באשדוד    למרות זאת, אישרו חברי הוועדה להעביר מיליון וחצי ש"ח עבור רה"מ לשעבר, אריאל שרון
אסף דוד-מרגלית
הנאשם ביצע שישה מעשי שוד בסניפי בנק הפועלים באזור המרכז    עוכב על-ידי מאבטח ונמסר למשטרה    ברשות הנאשם נמצא רימון יד
ניר יהב
אפשר לנשום לרווחה: לאחר פגישה בין אולמרט לעיני, הוחלט להסיר את איום השביתה    אולמרט במכתב לעיני: "הממשלה תשקול צעדים המחייבים חקיקה"
מוטי אקסמיט
בפעילות מודיעין, בשיתוף עם גורמי חינוך בדרום, התחקו שוטרים אחר בני נוער המשתמשים וסוחרים בפריטים אסורים, בדגש על נפצים מסוגים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il