X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זו לצד זו מתפרסמות הבוקר מודעות גינוי בעיתונות החרדית ומודעת התנצלות מטעם חברת אל על, אחרי שמטוס נחת בשבת בניגוד להסכם שנחתם עם ראשי הציבור החרדי ועדת הרבנים למען קדושת השבת הודיעה מצידה כי עד למימוש של נקודות מסויימות מצד אל על לא יורו הרבנים על סיום משבר האמון שנוצר
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]
הושג הסכם בין החרדים לאל על
עידן יוסף
אחרי חודש של משא-ומתן נחתם הסכם שימנע חילולי שבת, אך פרטיו נותרו חסויים * הרב הראשי ייעץ בכל מקרה בו יהיה צורך לבצע טיסות חריגות
לרשימה המלאה

הבוקר (ד', 28.2.07) פרסמו היומונים החרדיים - "יתד נאמן" ו"המודיע" מודעה מטעם הוועדה למען קדושת השבת ובה נמסר כי אומנם חברת אל על התנצלה על הפרת ההסכם ומסרה כי מדובר במעידה חד-פעמית, אולם עדיין קיים משבר אמון, שייפתר לאחר שאל על תקבל על עצמה נקודות מסוימות שקבעו הרבנים שעליהם נסמכת הוועדה. לצד המודעה הופיעה גם מודעה מטעם אל על ובה נכתב כי החברה מצרה על חילול השבת שנגרם, וכי במקרה זה נהגה שלא על-פי ההסכם. היא הביעה התנצלות והבטיחה לבדוק את הנושא ולקבל מסקנות ברורות וחד-משמעיות כלשונה.
פרסום המודעות בא לאחר שמטוס מטורונטו לתל אביב נאלץ לנחות בלונדון עקב תקלה טכנית. בשל הסמיכות לכניסת השבת ביקשה אל על להעביר את הטיסה לחברת-הבת סאן-דור. בפועל המטוס לא הוחלף. נוסעים דתיים וחרדיים פוזרו בבתי מלון בלונדון, והמטוס נחת בנתב"ג אחרי כניסת השבת.
מחברת אל על נמסר ל-Nfc, כי "טובת כלל לקוחות החברה עומדת לנגד עיני החברה וזאת תוך הקפדה ושמירה על הסכמים עם לקוחות וספקים. כפי שהודיעה החברה במוצאי שבת, לכשעלה חשש כי הטיסה האמורה עשויה להיכנס אל תוך השבת החליטה החברה לנחות בלרנקה והתארגנה להעברה מהירה של הנוסעים לארץ, אולם מסיבות מבצעיות הוחלט לא לעשות כן. כחברת התעופה הלאומית, אל על מודעת לרגישות של ציבור לקוחותיה שומר השבת ועושה ככל שניתן למנוע פגיעה ברגשותיהם, במקביל למחויבותה לכלל לקוחותיה".
במודעת הוועדה למען קדושת השבת, נכתב: "ועדת הרבנים התוודעה בעוגמה ובכאב, יחד עם כל מקדשי שביעי, לחילול השבת של חברת אל על, בהפעלת טיסה בליל שבת קודש פרשת תרומה. הדבר גרם כמובן למשבר אמון חמור בין שומרי השבת לבין אל על, במיוחד על-רקע ההסכם שנחתם זה אך לפני שבועות אחדים בעקבות מאבק ציבורי נוקב - וכבר הופר.
"מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ראו בחילול השבת בפרהסיה, פגיעה בכבודה של שבת ובכבוד שמים, מלבד היות המעשה סתירה בוטה להסכם והפרה ברורה של מה שהוסכם עם החברה.
"הנהלת אל על הביעה התנצלות על חילול השבת, בהבהירה כי היא רואה באירוע הזה מעידה חד-פעמית בשל החלטה שהתקבלה לא לפי ההסכם, דבר שלא יקרה שוב, והיא מצהירה על מחויבותה המלאה לשמירת ההסכם.
"ההנהלה מבטיחה לגבש מיידית, נהלים קבועים שיועברו בצורה ברורה אל כל הגורמים בשטח, אשר ימנעו תקלות דומות בעתיד.
"הנהלת אל על הודיעה כי תסיק מסקנות ברורות וחד-משמעיות מהמקרה המצער. כמו-כן תיתן ההנהלה ביטוי מעשי להיבטים נוספים העולים מהפרתו של ההסכם.
"ועדת הרבנים הביאה את הדברים בפני גדולי ישראל. הם הנחו את ועדת הרבנים להציב בפני החברה נקודות נוספות המהוות חלק אינטגרלי ממודעת ההתנצלות המתפרסמת היום ביומונים החרדיים לסיום המשבר. על-פי הוראתם, רק לאחר שימומשו כל הנקודות, תוכל ועדת הרבנים להודיע לציבור כי הוסר משבר האמון החמור שנוצר בין שומרי השבת לחברת אל על".

תאריך:  28/02/2007   |   עודכן:  28/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל על התנצלה; החרדים: משבר האמון בעינו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה המהומה כאן?
אזרח קטן  |  1/03/07 09:50
2
ניהול משברים מצוין
אבי בן בסט  |  1/03/07 09:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
כך אמר הרב עובדיה יוסף במסר פייסני לרגל חנוכת טרקלין אל על בפריז    עידן חדש ביחסים בין החרדים לאל על
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il