X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ציונות מודל 2007. אלון דווידי, מראשי המאבק למען שדרות, ביקר השבוע בטורונטו ובפיו בקשה צנועה: הביעו הזדהות עם העיר ותנו לנו כוח להמשיך להיאחז בה מול הטרור הפלשתיני
▪  ▪  ▪
אלון דווידי עם קובי ברוש קונסול ישראל בטורונטו

לאלון דווידי, שהגיע משדרות להציג את מצוקותיה של העיר תחת איום הקסאם, היה זה ביקור ראשון בחו"ל. לפני 11 שנה הוא עבר עם גרעין תורני של משפחות דתיות לשדרות, מתוך כוונה לחזק את העיר מבחינה חברתית ודתית.
בשש השנים האחרונות הוא חי בעיר בצל איום הקסאם. ואין הדברים פשוטים, הוא מדגיש בשיחה שניהלתי עימו השבוע בטורונטו. "אשתי", הוא מספר, "רוצה לעזוב את העיר ולהוציא את הילדים מתחום הסכנה. אני התעקשתי להיאחז בעיר. על כך היא הזהירה אותי, שאני נושא באחריות לשלומם של הילדים. בביקורי בטורונטו, אני פונה לציבור בבקשה: עיזרו לי לשאת באחריות".
דווידי מציין, כי תושבי העיר שדרות מצויים במצוקה נפשית וכלכלית קשה. רבים נפגעו מהחשיפה הממושכת למראות הקסאם ועסקים התמוטטו בשל עזיבתם של תושבים רבים. לדווידי חשוב לו להדגיש, כי יותר מכל, תושבי שדרות מחפשים את ההזדהות עם מצבם, על-מנת שיוכלו לחוש שלא נזנחו על-ידי ישראל והעם היהודי, ולדעת שלהישארותם בעיר, יש משמעות ציונית. בדבריו, דווידי מלא שבחים לקהילה בטורונטו ולפדרציה היהודית, הנרתמת לסייע לשדרות. ל'שלום טורונטו' נודע, כי נציגי הפדרציה יצאו בשבוע הבא, פעם נוספת, לעיר שדרות במטרה לעמוד על המצב במקום ולבחון את דרכי הסיוע לעיר.
לא, אלון דווידי אינו האיש שיישבר בקלות. לפני שמונה חודשים, הוא הקים את מטה המאבק למען שדרות ומאז קצר השגים לא מעטים בפניות לבית המשפט העליון לחייב את המדינה למגן את בתי התושבים ובתי הספר. הוא לא חסך את שבט ביקורתו גם משר הביטחון, עמיר פרץ, תושב העיר, על אף היחסים הטובים והקרובים עימו. באחד הויכוחים המרים ביניהם, אמר דווידי לפרץ: "תגיד לילדה שלי שאתה מוכן להיכנס לעזה להגן עליה". על כך השיב פרץ: "אינני יכול. אם אעשה כן, השמאל יגמור אותי".
בשדרות, וגם אלון דווידי עצמו, מלאים הערה אישית לעמיר פרץ הממשיך לגור בעיר, אך הם היו רוצים לראות שר ביטחון בתפקיד, המוכן לעשות יותר להגן על ילדיהם מפני איום הקסאם. הקמפיין התקשורתי עומד לקבל תפנית בשבוע הבא, עם השקת אתר האינטרנט החדש, אשר ירכז את המידע על שדרות ויביא את סיפורה לעולם כולו.
אופציית ההגירה משדרות או מהארץ, נראית לדווידי בלתי מתקבלת על הדעת. שדרות, הוא אומר, צריכה להיות מודל לעיר שהממשלה מטפחת ומשקיעה. אם אזור הנגב יקבל עדיפות עליונה אצל ממשלת ישראל, יהיה בכך הוכחה לארגוני הטרור שלא ניתן להביס את ישראל בכוח הטרור. מנגד, הוא מזהיר, קריסת כושר העמידה בשדרות, תביא את הקסאמים צפונה יותר ולא יהיה לכך סוף.
רבים מזדהים עם המאבק שהוא מנהל, אך יש גם כאלה שנשברים, כאלה שחדלו להאמין בצה"ל ובמדינה. קבוצה זו, הפכה ליעד עיקרי בפעילותו של דווידי, החותר לחזק את רוחם גם באמצעות רתימת הקהילה היהודית לסיוע לעיר. חשוב לו להראות שלציבור בישראל ולעם היהודי אכפת ממה שקורה בשדרות. "עצם הידיעה שלא שכחו אותנו, תיתן לנו כוח להמשיך הלאה ולעמוד מול מתקפת הקסאם".

תאריך:  28/02/2007   |   עודכן:  28/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף דוד-מרגלית
לוי וגלבוע תובעים 350 אלף ש"ח מהשופט (בדימ.) זילר    עילת התביעה היא הוצאת דיבתם באמצעי התקשורת, מעבר לדברים שנקבעו בדוח הוועדה
יהונתן דחוח-הלוי
נמשכת המתיחות ביחסים בין המיעוטים המוסלמים באירופה לבין חוגים אירופאיים    מפלגה בדנמרק קוראת לצנזר את הקוראן המכיל פסוקים המנוגדים לחוקה    פוליטיקאי דני מטיל ספק בנאמנות שרים מוסלמים וקורא לפטרם
הילה רפופורט
ח"כ מנחם בן-ששון, מקורבו של אולמרט שוחח עם חברי הוועדה למינוי שופטים, וניסה לשכנעם להתנגד למינוי בתו של מבקר המדינה לינדנשטראוס, לשופטת, כך חשף ערוץ 2    הרקע: היריבות בין אולמרט למבקר
מתי טוכפלד
שר התיירות יהיה יצחק אהרונוביץ'    טרטמן ביקשה ממזכירות ישראל ביתנו לאפשר לה פסק זמן ולא לשמש כשרה    "טעיתי כשאמרתי שיש לי תואר שני"
הילה רפופורט
כך עולה מנתונים שפירסמה ממשלת ארה"ב    רבע מהם קטינים, 59% משתייכים לקבוצות מיעוטים, 45% הם שחורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il