X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרבנות הצבאית תקיים לראשונה מקרא מגילה המוני ליד תחנת ההסעה בבאר שבע יותר מחגים אחרים ישנה השתתפות ערה של חיילות למרות הוצאת יין הפטישים מצה"ל יחגגו חיילים את ימי הפורים במסיבות עם אלכוהול
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל]

ליד תחנת ההסעה לחיילים בבאר שבע תקיים בבוקר (יום א', 4.3.07) הרבנות הצבאית הראשית קריאת מגילת אסתר לכ-4,000 חיילים. מאחר שפורים חל השנה ביום ראשון, מבקשת הרבנות הצבאית לאפשר לחיילים השבים לבסיסיהם את האפשרות לשמוע את קריאת המגילה. לטובת העניין, הוכנו "אולמי רון" הסמוכים לקליטה של חיילים רבים, ובמקום יהיו קריאות ברצף של המגילה עד לשעות הצהריים.
בשיחה עם Nfc, סיפר הרב הצבאי של מז"י (מפקדת זרועות היבשה, ע.י.), כי היוזמה לפרויקט, המתקיים בפעם הראשונה, באה מכיוון זרוע היבשה, אך נעשית בשיתוף עם חיל האוויר ופיקוד דרום, שלהם בסיסי הדרכה בדרום. אלוף-משנה הרב יצחק בן-ישראל הוסיף כי לכל חייל שיגיע יוענק שי לחג.
רב זרוע היבשה אמר כי באופן מפתיע, מגיעות לשמיעת קריאת מגילה בבסיסי צה"ל השונים חיילות רבות. לדבריו, שני המועדים בלוח השנה בהן בוחרות חיילות להגיע לבתי הכנסת הם פורים ויום הכיפורים. את הסיבה להגעתן הוא נועץ ברגשות החיוביים שפורים מעורר. "זה יום שקל יותר להחבר אליו וקריאת המגילה היא דבר מעניין", אמר הרב בן-ישראל.
השנה נערכה הרבנות מבעוד מועד, ובמהלך השבוע שקדם לפורים ביצעה פעולות הסברה על משמעות ימי הפורים ביחידות השונות. הפעילות לוותה במצגות, ובנוסף אליה נשלחו לכלל חיילי צה"ל חוברות הנושאות את השם "תוצרת הארץ", שבהן הסברים על מגילת אסתר ועל מצוות הפורים. הרבנות הצבאית מקיימת גם מסיבות בפורים בחלק מן היחידות, ויוצקת לתוכן חידונים במורשת היהודית.
למרות הוצאת "יין הפטישים" המסורתי לקידוש, שהוצא בחודש שעבר מהתפריט הצה"לי, לטובת מיץ ענבים תירוש נטול אלכוהול, לא יוותרו בצה"ל על מצוות החג וישתו יין בסעודות פורים, אם כי הדבר ייעשה במשורה על-מנת שלא לפגוע בערנותם ובכשירותם של חיילים העוסקים בפעילות מבצעית.
נציין, כי הוצאת "יין הפטישים", המכיל 11% אלכוהול, התבצעה לאחר תלונות בנושא מצד מפקדי גדודים ופלוגות בחטיבות השדה. אל"מ הרב בן-ישראל אמר כי בעניין השתייה בפורים קיימת גישה של עד דלא ידע, והגישה המועדפת של התבשמות קלה ביין, לשתות מעט יותר מן הרגיל, כנהוג גם בישיבות.
מתנות לאביונים - איסור גורף לגבות כספים
מצוות פורים נוספת היא מתן מתנות לאביונים. למצווה זו מתברר, הרבנות הצבאית אינה ערוכה. רב זרוע היבשה מסביר כי הסיבה לכך היא האיסור הגורף לגבות כספים מחיילים. עם זאת, ביחידות רבות קיימות התארגנויות פרטיות לקיום מצוות החג. לדברי הרב בן-ישראל, על חייל שאין באפשרותו לתת מתנות לאביונים ביום פורים להפקיד סכום כסף השווה לפחות לשתי ארוחות בצד, ולתת אותו לאביונים בהזדמנות הקרובה לאחר הפורים.
צה"ל הרשמי אינו מקיים סעודות פורים, אך ארוחות הצהריים הרגילות בצירוף משלוחי המנות הרבים - בעיקר מגורמים אזרחיים - הופכים את השגרה למעט יותר חגיגית.
הרבנות הצבאית דאגה לספק לכל היחידות מגילות קלף כשרות, תוך מתן דגש על הגעה גם ליחידות קצה ו"לכלים בודדים בשטח". במקביל, שוקדת הרבנות על המבצע הכי מורכב עליו היא מופקדת מדי שנה - הכשרת בסיסי צה"ל לפסח, וכבר בימים אלו, כחודש לפני החג, נשלחו הפקודות וההנחיות בנושא לכלל הרבנים הצבאיים.

תאריך:  03/03/2007   |   עודכן:  03/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה בצה"ל: מגילה בתחנת הסעה לחיילים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נוי שוין - עכשיו יהיה אפשר לישון בשקט
חייל ותיק בדימוס  |  3/03/07 23:16
 
- בור ועם הארץ
מבקר המדינה  |  4/03/07 00:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
הזמרת, הידועה כמכתיבת אופנות מאז שנות ה-80' עומדת לצאת עם קולקציה פרטית בהשראת ארון הבגדים הפרטי שלה    את הקולקציה ניתן יהיה לרכוש בחנויות אופנת H&M
עידן יוסף
חברת הכנסת אסתרינה טרטמן הצהירה כי המאבק הבא אותו תנהל יהיה מול התקשורת יהיה להחלת כללי אתיקה שימנעו השתלחות חסרת רסן    היא אינה פוסלת כי הדבר יתבצע באמצעות חקיקה
הילה רפופורט
כך החליטו הרשיות במחוז זיג'יאנג שבמזרח סין, כחלק מהמאבק הלאומי באיידס
TheMarker
מיקי אריסון, היו"ר, הרוויח יותר מ-5.4 מיליון דולר    קיבל משכורת בסיס של 850 אלף דולר ובונוסים בהיקף של 2.6 מיליון דולר
הילה רפופורט
הבמאי רכש את הציור המפורסם, "חדר בכיתה רוסית" של הצייר נורמן רוקוול, מסוחר אומנות ב-89', וכלל לא ידע כי מדובר ברכוש גנוב    ה-FBI חוקרים את המקרה - שפילברג משתף פעולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il