X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למעלה מ-4,000 משפחות ניצלו ממשבר כלכלי חמור בזכות מאות מתנדבי ארגון פעמונים שסייעו להם בביצוע מהפך בחייהם הכלכליים הסיוע ניתן חינם והוא נעשה באמצעות כ-600 מתנדבים המעניקים הדרכה, ליווי, פיקוח כלכלי, ובמתן הלוואות שיקום ומענקי שיקום, בהתאם לצרכים של כל משפחה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בארגוני צדקה וחסד רבים, ימי הפורים בהחלט משמחים. מצוות "מתנות לאביונים" וההוראה ההלכתית כי בפורים כל מי שפושט את ידו ליטול נותנים לו - מעשירה את הקופות המתדלדלות. ארגון חסד יוצא דופן הוא "פעמונים", שנוקט בגישה לא שגרתית של צדקה.
זה החל לפני עשר שנים ביוזמה מקומית וקטנה של שלושה צעירים. אוריאל לדרברג, יעקב יעקובוביץ' ויעקב פרידמן הקימו פרויקט התנדבותי ענק לשיקום כלכלי. פעמונים זה לא עוד ארגון חסד נחמד וקלאסי מהסוג המוכר. יש בו גישה מהפכנית של עזרה ושיקום כלכלי יסודי באמצעות הדרכה והכוונה, ולא בפתרונות מיידיים ודחופים מהיד לפה. מודל לסוג כזה של סיוע ניתן לראות בתוכנית "משפחה חורגת", אלא שכאן מדובר בהקפים עצומים, ובעיקר בחינם.
שינוי מנטלי עמוק
מאחורי הכל יש סיפור חברתי של ארגון שהבין שחשיבות התרומה והצדקה משנית לעומת השינוי המנטלי העמוק שהמשפחה צריכה לעבור על-מנת להשתקם ולכלכל את עצמם באופן נבון. רק משפחה שמקבלת על עצמה לבצע את השינויים החשיבתיים והארגונים, תהנה גם מהלוואות וממענקים שפעמונים מעמידה לרשותם.
600 מתנדבי הארגון מחויבים לעבור, על-חשבון זמנם וללא תמורה, השתלמויות תובעניות שבסופן הם מוכשרים לתפקיד של מלווה משפחה, תפקיד שמשתרע על פני חודשים ארוכים עד שנה. היעד הוא שבתום התקופה המשפחה תעמוד על הרגליים.
במקביל, יש גם היבט של ניהול עסקי-כלכלי המתבטא בגיוס כספי צדקה של כמעט 15 מיליון ש"ח, בפיזורם בקרב 2,000 משפחות (רק בשנת 2006) באופן מושכל ובמיחזור כספי הסיוע (בניכוי הכספים שמושקעים במשפחות לצורך שיקומן) מאחד לשני.
בפרויקט החסד ענק קיימת חלוקת משאבים זהירה בין הוצאות לעומת ההכנסות (בפעמונים, בשונה מארגונים גדולים אחרים, יש הקפדה למינימום של הוצאות ופרסום כך שהפחת על כל שקל שנתרם יהיה נמוך במיוחד).

האמצעים והכלים המקצועיים

  • בחירת מלווי משפחות בעלי רקע כלכלי, תקשורת בין אישית ברמה גבוהה.
  • העמדת מבחר של יועצים בכירים בתחומים שונים (פסיכולוגי, ייעוץ זוגי, ביטוח, ביטוח לאומי, משכנתאות, משפט, בנקים וכדומה) לסיוע למלווי המשפחות בפתרון בעיות מסובכות.
  • שיתופי פעולה עם מחלקות רווחה בעיריות ובמועצות השונות ברחבי הארץ, שיתופי פעולה עם ארגונים מקומיים וארציים המסייעים למשפחות.
  • סיוע כלכלי ומענקים למשפחות המתחייבות לעמוד בתנאי תהליך השיקום.
  • הקמת מערך השתלמות שוטף ומקצועי למלווים, שמטרתו לשפר ולעדכן את הידע המקצועי ויכולת הטיפול של המתנדבים.
  • הפעלת מערך הרצאות והשתלמויות ברחבי הארץ לאוכלוסיות יעד שונות (תלמידי בית ספר, בוגרי צבא, משפחות וכדומה) לשם הדרכה כלכלית, חינוך לכלכלת בית נכונה כ"מיעוד" ופעולת מניעה.
בחודשים האחרונים הוקם סניף חדש של פעמונים בתל אביב בניהולו של צבי גלויברמן. צבי הוא כלכלן במקצועו ונחשף לפעמונים לפני כארבעה חודשים. בימים אלה, הוא גם יצר שיתוף פעולה עם המחלקה למשפטים ואגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א והם יכשירו שם מלווים למשפחות. האגודה התחייבה להעמיד רכז בשכר על חשבונה והמחלקה למשפטים הבטיחה להעמיד לרשות המלווים קליניקה משפטית שבה ניתן יהיה לקבל ייעוץ משפטי כיצד להתמודד עם הבעיות המשפטיות שהמשפחות במצוקה נקלעות אליהן ודרכי התמודדות עם משרדי הממשלה.

הג'ינג'י של פעמונים

אוריאל לדרברג, ג'ינג'י מזוקן בן 34, עומד בראש הארגון. מדי שנה הוא מרחיב את הקפי התרומות ואת הסיוע למשפחות בעשרות אחוזים. לדבריו, מטרת היסוד של ארגון פעמונים, בניגוד לכל אירגוני החסד, היא לסייע למשפחות לעמוד על רגליהן ולא לתת נדבה או צדקה, אשר עם כל חשיבותן כסיוע חירום אין בהן לפתור את הבעיה.
"בפעמונים מבקשים להעמיד את המשפחה על רגליה הכלכליות וללמד אותה לחיות באיזון כלכלי על-פי יכולותיה, עד אשר המשפחה כבר לא תהיה נזקקת יותר לעזרה. שיטת העבודה היא להצמיד לכל משפחה מלווה אשר יהיה למעשה חלק מהמשפחה וישמש כיועץ אירגוני שלה. המשפחה, המקבלת את המלווה מתחייבת לבצע את המשימות אשר יוטלו עליה", הסביר לדרברג.
הוא פירט כיצד הדבר מתבצע: "המלווה מצידו יהיה קשוב לצרכי המשפחה, אך ידרוש מהם להיות גלויים איתו, ולהעמיד לרשותו את כל הנדרש החל מהמצב הפיננסי המיידי, הכרת בני המשפחה הקרובים והרחוקים, הפוטנציאל הכלכלי העתידי של המשפחה, האם ישנן ירושות, האם ישנן נכסים שניתן לממש וכו'. המלווה יעניק לבני המשפחה כלים לבקרת הוצאות ולתכנון כלכלי תוך ליווי אישי ויעוץ מקצועי ובהכנת תוכנית הבראה. הוא מסייע בהתנהלות מול גורמים שונים כגון: בנקים, תביעות משפטיות, הוצאה לפועל ונושים שונים".
במהלך הליווי מתבצעת בקרה מדוקדקת ומפורטת לאורך זמן של כל התהליכים הכלכליים. תהליך הליווי וסיכומי הפגישות מתועדים באמצעות תוכנת מחשב ייחודית, שפותחה במיוחד לפעמונים.

שלבי השיקום העיקריים שעוברת משפחה

1. שיקוף המצב הכלכלי של המשפחה לאשורו באמצעות רישום מדוקדק של כל ההוצאות והכנסות.
2. יצירת איזון בין ההוצאות להכנסות באמצעות גיבוש תוכנית כלכלית פרטנית.
3. עמידה לפרק זמן של מספר חודשים בהתחייבות לאיזון הכלכלי.
4. פתרון חובות העבר באמצעות פריסת חובות, הלוואות ארוכות טווח וכדו', הכול בהתאם לבדיקת יכולת החזר המשפחה.
5. מענקים מיוחדים למשפחות הזקוקות לכך לצורך השלמת תהליך השיקום.

לתרומת מתנות לאביונים ל"פעמונים" ניתן להתקשר ל-1800-351012
תאריך:  04/03/2007   |   עודכן:  04/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בסוף השבוע דיווחה מחלקת המדינה על התקדמות לקראת קונצנזוס חדש אשר משמעותו הקשחת נוסח הטיוטא נגד אירן בעקבות סירובה להקפיא את פעילות העשרת האורניום
איריס פרחי
התובע סעד את אמו שלקתה במחלת סרטן ואושפזה בבית חולים    המכללה: "מחלת האם היתה קיימת וידועה במועד ההרשמה"    טרם ניתן פסק דין
איריס פרחי
התובעת סבלה מנשירת שיער ועברה במשך חצי שנה טיפולים שלא הועילו    בית המשפט קיבל את עדותה והורה להחזיר את כספה בניכוי עלות תכשירים
יפעת גדות
אם אתם סובלים מ-3 מן המאפיינים הבאים אתם סובלים מתסמונת מטבולית: השמנה של אזור הבטן, רמות טריגליצרידים גבוהות, רמות כולסטרול 'טוב' נמוכות, לחץ דם גבוה ורמות סוכר גבוהות    מאפיינים אלו קשורים לעליה בסיכון למחלות לב, סוכרת, התקפי לב ושבץ
הדר פרבר
הדיווחים טרם אושרו באופן רשמי; הנעדרים טיילו באזור מרוחק באתיופיה    תיירים צרפתים שנעלמו נמצאו "בריאים ושלמים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il