אהובת הילדים "דורה" מובילה בפער ניכר על שאר התחפושות והיתה התחפושת שקיבלה את הסיקור הרב ביותר בעיתונות בשווי כספי מוערך של כ-420 אלף ש"ח במחירי מחירון. כמו כן דורה היתה התחפושת המצולמת ביותר. כך עולה ממחקר שביצעה יפעת מחקרי מדיה מתקדמים. דווקא "ארץ נהדרת", שבחגי פורים האחרונים בלטה עם דמויות כמו עוזי כהן ולובה, מתברגת במקום נמוך יחסית (19) השנה עם תחפושת בנות הבלוג.
במהלך המחקר, נותחו כל הכתבות אשר עסקו בתחפושות פורים מתחילת השנה ומבחינת עשרת המובילים עולה, כי לכל הדמויות חיים טלוויזיוניים או קולנועיים, תולדה של תרבות צריכת המותגים. תחפושות עבר כמו ליצן ומלכת אסתר ניתן למצוא בעיקר בריכוזים דתיים וחרדיים.
טבלת 10 התחפושות המובילות דורה
ספיידרמן
דיסני
בראץ
בוב הבנאי
סופרמן
שודדי הקאריביים
נאורוטו
טלטאביז
סוניק
למרות האופנות כמו דורה, בראץ ושודדי הקאריביים, נראה כי המותגים הקלאסיים כמו ספיידרמן, דיסני וסופרמן לעולם יהיו אופנתיים, מה שמרמז אולי על משקל מותגי גבוה יותר.
מבחינת החנויות והיצרנים המספקים תחפושות לפורים עולה כי חברת שושי זוהר הינה יצרנית התחפושות המובילה לפחות במונחי סיקור תקשורתי. הרשתות המתחרות - טויס אר אס וכפר השעשועים צמודות במקומות השני והשלישי בהתאמה, ומובילות בפער ניכר על רשתות כמו צעצועי חצי חינם ומלך הצעצועים. מלבד הרשתות הגדולות ישנו סיקור לא מבוטל גם לחנויות נישה שמוכרות תחפושות יקרות יותר כמו ברץ ובנותיה או זמיר טריקים.
10 החנויות המובילות בסיקור תקשורתי שושי זוהר
טויס אר אס
כפר השעשועים
ברץ' ובנותיה
חגים ונחלים
רלף קטה
זמיר טריקים
מודן
בנים
מחסני לב 1