X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הפירצה", מותחן פוליטי עשוי היטב על העבודה בשירות הביון, רחוק מלהיות יצירת מופת, אבל כדרמה פסיכולוגית הוא בהחלט מספק את הסחורה
▪  ▪  ▪
דרמה עשויה היטב, לא פחות ולא יותר [צילום: עכבר העיר]
בלי טוויסטים והפתעות

בפברואר 2001, רוברט האנסן, סוכן ותיק בשירות ה-FBI, נעצר באשמת ריגול ובגידה. האנסן, כך הסתבר, בילה את רוב הקריירה שלו ביחידת המודיעין של שירות הביון במכירת סודות מדינה לרוסיה הסובייטית. "הפירצה" מתאר את תהליך לכידתו של האנסן והוא מתחיל דווקא מהסוף. אין כאן טוויסטים והפתעות, והמתח אפקטיבי אך מועט. הסרט מוקדש רובו ככולו להתבוננות בהתנהגות אנושית.
הסיפור מסופר דרך עיניו של אריק אוניל (ראיין פיליפה), סוכן צעיר שנשתל כחפרפרת תחת פיקודו של האנסן (כריס קופר) כדי למצוא ראיות למעשי הריגול שלו. בתחילה האנסן חושד בפקיד החדש, אבל תוך זמן קצר הדיסטאנס נשבר קלות והסוכן המבוגר מתחיל לראות את עצמו כדמות אב עבור האדם שאמור להביא לחיסולו.
"הפירצה" מזכיר לא רק את "שומר המדינה", אפוס המלחמה הקרה שעלה לאקרנים לפני שבועיים בלבד, אלא גם במידה רבה את "המלך האחרון של סקוטלנד". כולם מותחנים פוליטיים שעוסקים בסיפורי אבות ובנים, כאשר גורל המדינה מוטל על כף המאזניים. "הפירצה" הוא המינורי ביותר מבין השלושה, הממוקד ביותר, ולדעתי גם הטוב ביותר. הוא רחוק מלהיות יצירת מופת, אבל כדרמה פסיכולוגית הוא בהחלט מספק את הסחורה.
כריס קופר הופך את האנסן למפלצת מרתקת, אדם של סתירות וניגודים (איש משפחה ונוצרי אדוק עם עניין רב בחשפניות ופורנוגרפיה) ועדיין דמות משכנעת לחלוטין. חבל שעד טקס האוסקר הבא אף אחד לא יזכור את ההופעה הזו.
ראיין פיליפה הוא שחקן שנהוג לרדת עליו בכל הזדמנות, אבל אני די מחבב אותו. פיליפה במיטבו כשהוא מגלם דמויות שמעמידות פנים ומשחקות תפקיד, ו"הפירצה" יחד עם "פארק גוספורד" הם אולי צמד התפקידים הטובים ביותר שלו עד כה. רק קרוליין דאברנה המוכשרת (לשעבר כוכבת הסדרה "Wonderfalls") מבוזבזת בתפקיד אשתו הגרמנייה של אוניל.
הבמאי-תסריטאי בילי ריי, כמו בסרטו הקודם "חשיפה", עוסק בסודות ושקרים של בני אדם מורכבים ואינטליגנטיים. ההברקה שלו היא להדגיש דווקא את הבאנאליות של העבודה בשירות הביון. ריי לא מספק יותר מדי הסברים להחלטתו של האנסן להפוך למרגל, אבל אחד מהבודדים שבהם הוא ניסיון לייחד את עצמו, לברוח לכמה רגעים מהעולם האפור של עבודה משרדית, של ביורוקרטיה, פוליטיקה וסכסוכים קטנוניים.
עם כל הנקודות החיוביות האלה, יש בסרט בכל זאת משהו מאכזב. התסריטאים בחרו להתמקד באוניל במקום האנסן, ולמעשה דחקו את עצמם לפינה. האנטגוניסט הוא הדמות המגוונת יותר, הצבעונית יותר, המעניינת יותר, ואנחנו לא זוכים לבלות איתו יותר מדי זמן איכות ולהכיר אותו לעומק. אולי השיקול הוא שאפשר לתאר את האנסן אבל לא להבין אותו, ואולי התסריטאים צודקים. אבל האסטרטגיה הזו מגבילה את הסרט, מונעת ממנו למצות את הפוטנציאל של הדמות. בסופו של דבר זוהי דרמה עשויה היטב, לא פחות אבל גם לא הרבה יותר.

לדף הסרט - "הפירצה"
תאריך:  05/03/2007   |   עודכן:  05/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
סוכנות החלל האמריקנית הודיעה על עדויות חדשות לקיומם בעבר של מים זורמים על שטח מאדים
מערכת עכבר און ליין
כנראה שחבורה של גברים מזמרים, אם החבר'ה באוניברסיטת תל אביב צודקים    חמי רודנר, ערן צור, מאור כהן, פורטיס, עברי לידר, שלומי שבן, ואריק ברמן במופע מיוחד ליום האשה
אסף דוד-מרגלית
שופטי בג"צ הורו למדינה להשיב לעתירתה של ח"כ גלאון תוך 4 ימים    העתירה ביקשה להורות על פרסומם של פרוטוקולי עדויות בכירים
רונן ליבוביץ
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, זבולון אורלב, אינו מוכן שהיועצת המשפטית תייצגו בבג"צ    סיפוק בלשכת אולמרט
אריאל שמידברג
מנהיג רוסיה לשעברה ביטל את ביקורו המתוכנן בדנמרק לאחר שהחליק, נפל, ונפגע ברגלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il