X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הארגון, הטוען שהוא מחזיק בגיא חבר, אמר שמדובר בפעולת התנגדות ראשונה לשחרור הגולן של הסורים מאיים בתקיפות טילים נגד יישובי הגולן ובסיסי צה"ל תובע שחרור 9 כלואים סורים תמורת גיא חבר
▪  ▪  ▪
גיא חבר
עומר שיקלר
מוקשים הושלכו משטח סוריה

   מתי טוכפלד
לשכת אולמרט: בודקים המידע על גיא חבר

לאן נעלם החייל הישראלי
אל-בניאס
תרגום מערבית של מאמר המערכת בעניינו של החייל הנעדר גיא חבר כפי שפורסם מטעם אתר אל-בניאס בתאריך 24.2.07
לרשימה המלאה

פרסום ראשון ב-Nfc: ארגון טרור סורי חדש קיבל אחריות על מתקפת טרור ראשונה נגד ישראל באמצעות הטמנת מוקשים בצד הישראלי של הגבול שבין ישראל לסוריה. הארגון טוען בנוסף כי הוא מחזיק בחייל צה"ל הנעדר גיא חבר ופורס בשנית את דרישותיו.
באמצעות קשרים בלשכתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, נוצר קשר ישיר עם האיש הטוען להיות מנהיגו של הארגון המתקרא "הוועדות העממיות לשחרור רמת הגולן". ארגון זה הוקם, לטענת מייסדיו, על-ידי הסורים כמודל חיקוי לדפוס פעולתו של חיזבאללה בלבנון.
מנהיג הארגון טוען כי ארגונו הוא האחראי להטמנת שישה מוקשים, בשבת בבוקר, בגבולה הצפוני של ישראל בגולן. הדובר הוסיף שהמוקשים אמורים היו להתפוצץ מתחת לסיור של צה"ל באיזור. הוא הבטיח כי פעולות נוספות מצד ארגונו יתבצעו אלא אם כן תיסוג ישראל מן הרמה הכבושה.
נזכיר, כי במוצאי שבת האחרונה מסר צה"ל דיווח ולפיו חשף כוח מילואים של צה"ל בשעות אחר-הצהריים בשטח ישראל, סמוך לגדר המערכת בדרום רמת הגולן, מוקשים שהושלכו מכיוון סוריה. על-פי הגרסה המגיעה מצד הארגון גילה צה"ל את המוקשים בשעות הלילה (מוצ"ש). עוד הם אומרים כי חבלן נקרא לפרק את המוקשים. לדבריהם, גורמי צה"ל רשמיים העלו השערה כי המוקשים הושלכו לישראל כמעשי התגרות על-ידי רועי צאן סורים מקומיים, אולם בצה"ל מודים כי הדבר אינו הגיוני לגמרי. הם מצטטים גורמים צבאיים בישראל כמי שאמרו כי המוקשים הושלכו ולא נסחפו בגשמים.
הבדל נוסף הוא שבעוד בהודעת דובר צה"ל נכתב כי בעקבות האירוע תוגש הפרה לגורמי האו"ם, הרי שהדיווח מוסר על כך שישראל תגיש תלונה באו"ם בגין אי שמירת השטח המפורז. כפי שעולה מן הדיווח, ניסיון הפיגוע בוצע כאשר המחבלים הגיעו מן השטח הסורי אל השטח המפורז שבין שתי המדינות, ומשם השליכו את המוקשים לתוך השטח הישראלי.

גיא חבר - נעלם באופן מסתורי

גיא חבר נולד בתל אביב ב-30 במאי 1977. לאחר מכן עבר עם משפחתו ליישוב כוכב יאיר. גיא, חובב מחשבים נלהב שהשתדל להיות מעודכן תמיד בהתפתחויות החדשות ביותר בתחום מדעי המחשבים, הוא גם חובב נלהב של מדע בדיוני, ואסף ספרייה מרשימה של ספרי מדע בדיוני, בעיקר באנגלית.
ביום שבת, 16 באוגוסט 1997, ביקרו רנה ואיתן את גיא בבסיסו ברמת-הגולן. למחרת היום עזב גיא את הבסיס שלו בלי להשאיר עקבות. הספר Quantum Leap מאת ס"ג הנדרסון, נמצא בעמדה שלו, במגדל השמירה. כל החיפושים שנערכו מאז לא העלו דבר. פרס של 10 מיליון דולר שהוצע למי שיביא לאיתורו, לא הועיל.

תשעה אסירים תמורת גיא חבר

ארגון "הוועדות העממיות לשחרור הגולן", הוקם באוגוסט האחרון. לטענתו מחזיק את החייל הנעדר גיא חבר. בחודש שעבר טענו אנשיו כי הם מחזיקים בידיהם את החיל הישראלי הנעדר גיא חבר, וישחרר אותו רק תמורת תשעה סורים המוחזקים בכלא בישראל. תשעת הסורים מוחזקים בישראל 22 שנים, אך זהותם אינה ברורה. על-פי פרסומים שהיו בעבר בישראל, מדובר בתשעה אסירים סורים מהגולן, שארבעה מהם כלואים כבר יותר מ-22 שנים, ושניים מהם נמצאים בבידוד.
בחודש אוגוסט האחרון, איים הארגון כי אם ישראל לא תפנה את רמת הגולן בתוך מספר חודשים יחלו אנשיו בפעולות התנגדות נגד כוחות צה"ל וההתנחלויות, כלשונן, באיזור. בכיר מפלגת הבעת', מפלגת השלטון של אסד, הקשור עם הארגון, אמר כי סוריה למדה את לקחי פעולות ההתנגדות של חיזבאללה נגד ישראל, והגיעה למסקנה שהן יעילות יותר להשגת השטחים הסורים הכבושים בחזרה, יותר מאשר מו"מ לשלום.
לטענת אותו בכיר, כל חברי הארגון הינם מתנדבים, ועליהם נמנים מתנדבים סורים המגיעים מאזור הגבול עם טורקיה וכן פלשתינים המתגוררים במחנות פליטים ליד דמשק. הבכיר הוסיף כי פעולות הגרילה הנוספות של הארגון שיתבצעו בעתיד יכללו תקיפות של התנחלויות ישראליות בגולן, תקיפות טילים נגד מוצבים של צה"ל ברמה ופשיטות על מפקדות ובסיסי צה"ל באיזור. "כל המתקפות ייצאו משטח סורי", אמר מבלי להותיר ספקות.
הגבול הסורי עם ישראל מתפרס לאורך 80 קילומטרים. ברמת הגולן פזורים 33 יישובים יהודיים המונים כ-18 אלף נפש. לדרוזים ארבעה כפרים בצפון הגולן ובחרמון ובהם 17 אלף איש.
גורמי ביטחון ישראלים אישרו בחודש דצמבר כי הארגון אכן הוקם, אך הוא נמצא רק בשלב הראשוני של ההתארגנות וכי אין ביכולתו להוציא לפועל התקפות טרור נגד שטחי ישראל.
באוקטובר האחרון, אישר עמוס ידלין, ראש אמ"ן, בפני ועדת חוץ וביטחון שסוריה אכן נמצאת בשלבים ראשוניים להקמת ארגון טרור. בספטמבר, אמר ידלין בישיבת קבינט כי סוריה בוחנת אפשרות להקים ארגון שכזה. ב-24.8.07 שידרה תחנת הטלוויזיה האירנית "אל עלאם", אדם שזיהה את עצמו כמנהיג החזית החדשה לשחרור הגולן. האיש, שפניו טושטשו ופרטיו לא נמסרו, אמר כי הארגון החדש מתבסס על מאות לוחמים המתאמנים כרגע בלוחמת גרילה נגד מוצבי צה"ל בגולן. לטענתו, פתח הארגון מספר מחנות אימונים ברחבי סוריה.

תאריך:  06/03/2007   |   עודכן:  06/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרסום ראשון: ארגון סורי נטל אחריות לניסיון פיגוע בגולן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דחוף לקרוא תהילים בשביל גיא חבר
MCH  |  6/03/07 05:45
2
לא צריך להיסחף
.ארז  |  6/03/07 07:22
3
זוהי התוצאה לחוסר התגובה של צה"ל ל"ת
רפאלי  |  6/03/07 07:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף דוד-מרגלית
לפי ההסתדרות, 33 רשויות מקומיות ו-18 מועצות דתיות עדיין מלינות שכר    ההסתדרות צופה התרחבות הבעיה בשבוע הבא    תיקווה כי ראש הממשלה יטיל את כובד משקלו לפתרון הבעיה
אסף דוד-מרגלית
הבנק הגיש תביעה נגד ערב    הערב שכר עורכי דין ופנה להתגונן    נמצא כי ההלוואה לה ערב, נפרעה וכי לא היה מקום לתביעה    בית המשפט חייב את הבנק בהוצאות
אריאל שמידברג
מארק פולנסקי פגש את ניצולת השואה שתרמה למוזיאון השואה בוושינגטון את דובון הצעצוע שליווה אותו בחלל
רונן ליבוביץ
למרות שכבר ביום חמישי, הודיע השר ליברמן כי טרטמן לא תמונה לשרת התיירות, מתעקשים באתר הכנסת כי בחלק מסדר היום בכנסת, תמונה הח"כ טרטמן לשרת התיירות
מתי טוכפלד
יו"ר שס אלי ישי קיים ישיבה דחופה עם ראשי התנועה. על הפרק: תופעת נשירת התלמידים החרדים ממוסדות החינוך    אלי ישי קיים ישיבת חירום בנושא, בה הוחלט להתחיל בשיתוף פעולה עם ארגון רבני צוהר ולהפעיל את השר במשרד האוצר משולם נהרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il