X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הכלכלה תמתין לפתרונות מטעם משרד התקשורת בנושא פתיחת שוק הסלולר למתחרים נוספים מדיניות המשרד מנוגדת לעמדת המועצה הישראלית לצרכנות התובעת פיקוח
▪  ▪  ▪
אריאל אטיאס
אטיאס נגד ייקור תעריפי הסלולר
עידן יוסף
שר התקשורת שוקל הוספת מפעילי תקשורת נוספים * אטיאס: מדובר במהלך תמוה. חברות הסלולר אינן מעלות מחירים כי הן צריכות, אלא פשוט כי הן יכולות
לרשימה המלאה

במאבקו בתעריפיהן המופקעים של חברות הסלולר, מעדיף משרד התקשורת שלא להטיל עליהן פיקוח. ביטוי לכך נתן ד"ר אסף כהן, סמנכ”ל כלכלה במשרד התקשורת, שאמר כי "משרד התקשורת מחויב לבדוק היכן יש בעיות של תחרות ולנסות לפתור אותן". הוא הסביר כי הוא מעדיף שוק תחרותי מאשר שוק מפוקח, וצריך לעשות מאמץ יתר כדי להפוך אותו לתחרותי יותר”.
את הדברים אמר כהן בדיון דחוף שהתקיים (ב', 6.3.07) בוועדת הכלכלה של הכנסת שהתקיים תחת הכותרת ”העלאה בלתי פוסקת של תעריפי הסלולר”. הוא פירט בפני חברי הוועדה פתרונות טכנולוגים הקיימים בעולם שנועדו לפתיחת השוק למתחרים נוספים, ואמר כי המשרד שכר שירותי חברה בינלאומית ("Nera"). החברה תבדוק את הנושא על כל הבטיו ותגיש את מסקנותיה תוך שלושה חודשים.
במקביל, בימים אלו פועלת ועדה שהקים שר התקשורת לבחינת שוק התקשורת בישראל. ועדת גרונאו קיבלה מנדט לדון במגוון רחב של נושאים בשוק, אך השר אריאל אטיאס לא התחייב לקבל את המסקנות עליהן תמליץ בסוף דיוניה.

הסלולריות: "המחירים דווקא הוזלו; הרווחנו פחות"

מנכ”ל חברת פרטנר-אורנג', דוד אבנר, השיב בהתייחסו לטענות על סבסוד הלקוחות העסקיים: ”מתירים כאן את דמנו. התחום העסקי רווחי יותר לחברת פרטנר. האגדה שהתחום העסקי מסבסדת את הצרכן הפרטי הינה שקר גס. אנו מוכנים להעתיק את הרווחיות מהמגזר העסקי". ואילו גל שרון, מנכ”ל פלאפון, הציג נתונים מהם עולה כי המחירים בישראל הם מהנמוכים בעולם, הרבה מעבר לממוצע האירופי. לטענתו, מחירי השיחות ירדו מאז שנת 2000 בשיעור של 55% בממוצע, ואילו הרווחיות של החברות נמוכה ב-20% מהממוצע העולמי. מנכ"ל פלאפון התחייב כי תוך מספר חודשים יסתיימו הבדיקות הטכניות, שבמידה שיושלמו ללא תקלות מיוחדות, אזי יתאפשר ניוד המספרים בתקופה הקרובה.
הוועדה תבעה מנציגי החברות למלא בקפדנות אחר סעיפי הרישיון שהוענק להם. היא הודיעה כי תקיים דיון נוסף לאחר שיוגשו מסקנות חברת Nera, ותבחן דרכים למתן סמכויות לראש תחום הפיקוח על השירות לצרכן במשרד התקשורת.

קנס נטישה של עד 1,500 שקלים

ראש תחום פיקוח על השירות לצרכן אמר כי חברות הסלולר אומנם עומדות בתקנים הנוגעים לאופן פירוט החשבון ללקוחות, אולם "התוכניות של החברות לצרכן כל כך מסובכות שקשה מאוד לצרכנים להבין את החשבון החודשי”. מאיר בן בסט הוסיף שמשקי הבית משלמים יותר מהמגזר העסקי, אולם אין הוכחה כי המגזר העסקי בניגוד ללקוח הפרטי אכן מסובסד.
בן בסט הזהיר מפני טקטיקה חדשה בה נוקטות החברות. לדבריו, הן מחתימות את הלקוחות על הסכמים שבהם הן מחייבות אותם למשך 36 חודשים, ונטישה של החברה כרוכה בקנס המגיע אף ל-1,500 שקלים. מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות טען כי הלקוחות מוחתמים על חוזה המהווה למעשה הסכמה מראש לסמכות החברה לשנות את התעריפים באופן חד-צדדי. אהוד פלג הוסיף כי הצרכן סומך על הפיקוח ההדוק של משרד התקשורת, שמוסמך לראות בבקשות החברות לשינוי התעריפים טרם העלאתם בלתי מוצדקות. בניגוד למדיניות משרד התקשורת המעדיפה תחרות בשוק, הוא קרא בשם המועצה לצרכנות להגביר את הפיקוח על החברות.
מירב בארי, המשנה לממונה על ההגבלים העסקיים, אמרה כי אין תחרות אגרסיבית בין החברות, ולכן כמעט שאין מעבר מחברה אחת למתחרה.

תירוש: "להאריך סף חוק ניידות המספרים"

חברת הכנסת אורית נוקד (עבודה) אמרה כי שיחות בטלפון סלולרי אינן מותרות, ומחירן צריך להיות שווה לכל נפש. היא המליצה לפצות על אובדן רווחי החברות הסלולריות בהעלאת מחירי השירותים המיוחדים כמו דור שלישי ושירותי תוכן.
ח”כ רונית תירוש (קדימה) דרשה ממשרד התקשורת לתקן מייד את חוק ניידות המספרים שנכנס לתוקפו בחודש ספטמבר ולקבוע תאריך סף חדש באופן שיגרום לחברות הסלולריות להיערך בהתאם לביצועו. החוק המאפשר השארת מספר הטלפון גם במעבר חברה נרמס בידי החברות הסלולריות. אטיאס טען בזמנו כי לא מצא לנכון להאריך את המועד לאחר שנוכח כי החברות היו שאננות ולא נערכו ליישום החוק מבעוד מועד. בימים אלו תלויה ועומדת תביעה ייצוגית אזרחית נגד חברות הסלולר בנושא זה.

תאריך:  07/03/2007   |   עודכן:  07/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדיניות אטיאס: תחרות ולא פיקוח למחירי הסלולר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכול בכאילו. רוצים לעזור לאזרח לא צריך ועדות. תקראו
אורי......  |  7/03/07 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
החייל נורה מאש חברו במהלך ניווט בגליל העליון    בעקבות האירוע הורה הרמטכ"ל על הפסקת האימונים בכל זרוע היבשה
עידן יוסף
המכרזים לתפקידים הבכירים ברשות השידור יפורסמו כבר השבוע    בשבועיים הקרובים יפורסמו מכרזים לתפקיד מנהלי המדיה ברדיו ובטלוויזיה ומיד לאחריהם מנהלי החטיבות השונות
עידן יוסף
בן-אליעזר אמר את הדברים אתמול, בדיון סטטוס שנערך בלשכת שר התשתיות הלאומיות    בדיון נדונה גם סוגיית הגז הטבעי
עידן יוסף, צבי שמחוני
אתרים ערבים מפרסמים תמונות ראשונות של המוקשים שנזרקו מגבול סוריה לישראל    מן התמונות עולה כי המוקשים לא הוטמנו באדמה
הילה רפופורט
ההר, טונגוראהווה, בגובה 5,000 מטר, החלה להתפרץ בחודש שעבר    אתמול החל ההר להמטיר סלעים בוערים ועפר רותח על כפרי הסביבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il