X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הממונה על קבילות הציבור ברשות השידור מבקש מהנהלת הרשות לבדוק האם קיים שוני ביחס שנותנת רשות השידור להתנחלויות ליחס לרמת הגולן במענה לתלונה על חד-צדדיות בכתבת ערוץ 1 המליץ להכין כתבות מאזנות
▪  ▪  ▪
"יומן" [צילום: ערוץ 1]

הממונה על קבילות הציבור ברשות השידור ממליץ לבדוק את כלל התחקירים והתוכניות הדוקומנטריות של רשות השידור וערוץ 1. עמוס גורן מבקש מעורכי החדשות לראות האם מתקיים איזון בנושא יהודים וערבים ביהודה, בנימין, הר אפרים והשומרון.
דבריו באו בתשובה לתלונה של תדמי"ת על כתבה ששודרה בערוץ 1 ["יומן", 2.2.07]. בכתבה שנמשכה עשר דקות, השתתפו ורואיינו דוברים ופעילים של ארגוני השמאל "בצלם" ו"מחסום ווטש". עיקרי הטענות שעלו מן הכתבה היו שהמחסומים בשטחים נועדו להגן על המתנחלים ואין בהם כל צורך ביטחוני, משפילים בהם את הפלשתינים, ושישראל יוצרת אפליה בלתי מוצדקת נגד ערבים בכבישי יו"ש ומצב של אפרטהייד.
תדמי"ת טענה כי הכתבה שיקפה רק צד אחד, ולא את האפליה ביו"ש, כלשונה, נגד יהודים (שטחים וכבישים רבים החסומים לנסיעת יהודים/ישראלים). להמחשה, צירפה תמונת שלט וצו אלוף האוסרים נסיעת ישראלים. בכתבה, כך נטען, לא ניתן ההקשר הביטחוני שהביא להצבת מחסומים ולמניעת מעבר פלשתינים בכבישים מסויימים - מניעת מעבר מחבלים ואמצעי לחימה. "במחסומים בודקים את הפלשתינים בכיוון נסיעה לקו הירוק, ולא לכיוון ההתנחלויות", נכתב בתלונת תדמי"ת. לתלונה צורפו מובאות מן העיתונות בדבר עשרות תפיסות של אמצעי לחימה ומחבלים במחסום חווארה, המוזכר בכתבה. "לא נכללה בכתבה אף תגובה של גורם מההתנחלויות למרות ההכפשות נגדם מצד גורמי 'בצלם' ו'מחסום ווטש', והכתבה היוותה במה יח"צנית לארגונים אלו", לשון התלונה.
כאמור, הממונה על קבילות הציבור של רשות השידור השיב כי הוא ממליץ לבדוק את האיזון בין יהודים וערבים בסיקור יהודה ושומרון, ואף הציע ליזום כתבה שבה יוצג הווי החיים של היהודים באותו איזור. "אני ממליץ להנהלת רשות השידור ולהנהלת הערוץ הראשון לבדוק את כלל כתבות התחקיר והאווירה שלנו, ואת הקטלוג המלא של הסרטים והתוכניות הדוקומנטריות שלנו, כדי לקבוע האם מתקיים איזון בכלל שידורינו בנושא יהודים-ערבים ביהודה, בבנימין, בהר אפרים ובשומרון. עמוס גורן הוסיף כי בהזדמנות זאת כדאי לבדוק איך מוצג בשידורי רשות השידור גם הגולן - בתוכן, במינוח, בכיתוב, בתמונה ובנימת הקול - לעומת יהודה ושומרון.
גורן הוסיף כי "כשם שצולם הדיון הפנימי בארגון 'בצלם', אפשר לצלם דיון פנימי במזכירות ישוב יהודי, בכיתת כוננות או במשפחה יהודית באזור כדי לבדוק אם אומנם התושבים היהודים הם כחוואים הלבנים ובעלי האחוזות בטרנסוואל בתקופת סמאטס ומלאן".
חני לוז, רכזת תדמי"ת, בירכה על המלצתו חסרת התקדים, כלשונה, של אומבודסמן רשות השידור. "לא ייתכן שאגרת הטלוויזיה שמממנים אזרחי ישראל תתדלק את מסע התעמולה המתנהל בימים אלו בעולם, לפיה ישראל מקיימת מדיניות 'אפרטהייד', תוך ניתוק העובדות מהקשרן הביטחוני ותוך התעלמות מכך ששטחי הרש"פ וסביבותיה סגורים בפני יהודים. על רשות השידור להוות במה לעיתונאות ישראלית מקצועית והגונה ולא לתעמולה", דברי לוז.

תאריך:  07/03/2007   |   עודכן:  07/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האומבודסמן ממליץ: בדיקת איזון בערוץ 1
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ואף מילה מהשר הממונה.... איפה איתן כבל?! על מה הוא מקבל משכורת? על מה הוא ממונה? ל"ת
שחר, לבון  |  7/03/07 06:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת הכלכלה תמתין לפתרונות מטעם משרד התקשורת בנושא פתיחת שוק הסלולר למתחרים נוספים    מדיניות המשרד מנוגדת לעמדת המועצה הישראלית לצרכנות התובעת פיקוח
עידן יוסף
החייל נורה מאש חברו במהלך ניווט בגליל העליון    בעקבות האירוע הורה הרמטכ"ל על הפסקת האימונים בכל זרוע היבשה
עידן יוסף
המכרזים לתפקידים הבכירים ברשות השידור יפורסמו כבר השבוע    בשבועיים הקרובים יפורסמו מכרזים לתפקיד מנהלי המדיה ברדיו ובטלוויזיה ומיד לאחריהם מנהלי החטיבות השונות
עידן יוסף
בן-אליעזר אמר את הדברים אתמול, בדיון סטטוס שנערך בלשכת שר התשתיות הלאומיות    בדיון נדונה גם סוגיית הגז הטבעי
עידן יוסף, צבי שמחוני
אתרים ערבים מפרסמים תמונות ראשונות של המוקשים שנזרקו מגבול סוריה לישראל    מן התמונות עולה כי המוקשים לא הוטמנו באדמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il