32% מהציבור הישראלי רוכש מדי שנה כשני זוגות נעליים, כ-39% קונים 3-6 זוגות נעליים, כ-17% קונים זוג נעליים אחד, כ-3% קונים 7-9 זוגות נעליים בשנה, כ-5% קונים מעל 10 זוגות נעליים בשנה ואילו 6% אינם קונים אף לא זוג נעליים אחד בשנה. כך עולה (יום ד', 7.3.07) מסקר שערכה חברת טבע נאות, בקרב האוכלוסיה הבוגרת בישראל.
מי מכביד יותר על ארון הנעליים? מנתוני הסקר עולה, כי ברכישת זוג אחד עד שני זוגות נעליים בשנה, לגברים יש רוב של 59% לעומת 38% הנשים, אולם מגמה זו מתהפכת כאשר הרכישה היא מעל 5 זוגות נעליים בשנה - בתחום זה הנשים שולטות - 23% נשים לעומת 10% גברים.
עוד עולה מהסקר, כי בקרב רוכשי מעל 5 זוגות נעליים בשנה, תושבי הדרום הם במקום הראשון - 22%, במקום השני תושבי השרון - 18%, לאחר מכן תושבי תל אביב - 13% ובמקום האחרון תושבי הצפון - כ-12%.
כמה כסף מוציאים על נעליים? מממצאי הסקר עולה, כי 47% מהישראלים מוציאים בין 100-500 שקלים לקניית נעליים בשנה, 26% מוציאים יותר מ-900 שקלים לקניית נעליים בשנה ורק 2% מוציאים עד 100 שקלים.
עוד נמצא, כי רווקים מוציאים סכומים גבוהים יותר מנשואים - 38.2% מהרווקים לעומת 20.9% נשואים עם ילדים. כמו-כן, עד 300 שקלים מוציאים 28.9% נשואים עם ילדים לעומת 16.4% מהרווקים.
מה הדבר החשוב ביותר בקניית נעליים? מהנתונים עולה, כי 75% ציינו שחשובה להם נוחות של הנעליים, 12% - עיצוב, 4% - מחיר, 4% - מותג ורק 4% - אופנתיות. בנוסף, עולה כי 82% מהנשים אינן הולכות עם עקבים לעבודה.