X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר קבוצת מגדל תוקף את "הביקורת המופרזת" במדינה רומז: החברה נתקוט באמצעים נגד אפלייתה לרעה מול קרנות הפנסיה "חוק בכר הביא לכך שהצרכן ישלם יותר" מנכ"ל מגדל מדווח על גידול חד בפעילות הפנסיה ועל ירידה צפויה בביטוח רפואי וברווחיות ביטוח הרכב
▪  ▪  ▪
אהרון פוגל

"עודף המשפטנות, הצדקנות והביקורת הוא האויב והחסם הגדול ביותר לצמיחה במשק". כך אמר היום (7.3) יו"ר קבוצת הביטוח מגדל אהרון פוגל. הוא דיבר בפגישה בת"א עם עיתונאים והנהלת החברה, עם הצגת הדוחות הכספיים של החברה ל-2006.
פוגל, שהיה בעבר הממונה על התקציבים באוצר, אמר: "התנהגות מעין זו מביאה מנהל אופיני לכך שיחליט שלא לעשות דבר, כי מחפשים אותו. אני בעד ביקורת, זה דבר חשוב, אבל מזמן עברנו את הגבול".
בנוסף, תקף פוגל בחריפות את שר האוצר וראשי משרדו, על האפליה שהם נוהגים בה, לדעת מגדל, לטובת קרנות הפנסיה ולרעת חברות הביטוח. פוגל: "האוצר החליט שביטוח, פנסיה וגמל הם מרכיבים של חיסכון לזמן ארוך. האוצר בעד ניוד, שיאפשר לצרכן יוכל לעבור לכל מסלול חסכון שיבחר, אבל למעשה נותנים תנאים טובים לקרנות הפנסיה, שהבנקים משווקים תמורת עמלה, וכך מפנים את הלקוחות להכנסה לקרנות ולא לחברות הביטוח".
פוגל הסביר, כי האוצר מוכר לקרנות הפנסיה אגרות חוב מיועדות, עם הבטחת תשואה של 4.8%, בעוד שאג"ח בשוק ההון, שבהן משקיעות חברות הביטוח, נותנות תשואה של פחות מ-3.5%. פוגל: "זהו חוסר הגינות בצורה קיצונית. הדבר כל כך לא הוגן, שקשה להאמין שדבר כזה קורה! אנחנו - מגדל - שוקלים צעדים כדי להביא לכך שאפליה זו תפסק!". פוגל לא פירט באלו צעדים בדעת מגדל לנקוט.
כן תקף פוגל את "חוק בכר", ואמר כי למרות שהוא נראה טוב מאוד, הרי שבסופו של דבר הביא החוק לכך שהצרכן משלם יותר.
בעניין אחר אמר פוגל כי מגדל ניהלה באחרונה מגעים לרכישת חברת ביטוח טורקית. הוא לא פירט.
יו"ר מגדל, המאמצת את קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים, התלונן היום על עודף הוראות והנחיות שהמפקח על הביטוח מנחית על הענף (היום, 7 במרס, פורסמה הנחיה נוספת שלו - א.ל.). פוגל: "ההוראות מונחתות עלינו תוך כדי הפעילות. זה דומה למצב שבו תוך כדי משחק כדורסל משנים את החוקים. ההוראות הולכות ומתרבות, והדבר יוצר בעיה תיפעולית במערכת כולה".
גם מנכ"ל מגדל, איזי כהן, התלונן היום על עודף ההוראות. הדבר הביא, לדבריו, לכך שמאזן מגדל הפך לספר בן 385 עמודים, שהיקפו כפול מהיקף המאזן של החברה האם ג'נרלי האיטלקית. כהן אמר כי מימיו לא ראה ספר כה עבה של מאזן שנתי בחברת ביטוח.
מנכ"ל מגדל פירט בפגישה את התוצאות העסקיות של מגדל, כפי שכבר פורסמו בידיעה קודמת ב-Nfc. בין היתר ציין כהן כי היקף קרנות הפנסיה שמגדל מנהלת הגיע בסוף 2006 ל-10.2 מיליארד שקל, לעומת 8.2 מיליארד שקל בשנה קודמת ו-1.2 מיליארד שקל בלבד ב-2003. עיקר הגידול נובע מרכישת קרן מקפת החדשה. בקרנות אלו חברים כיום 294 אלף עמיתים, לעומת 31 אלף בלבד לפני 3 שנים. הרווחיות נטו של מגדל מניהול קרנות הפנסיה עומדת על 0.3% מהתיק, לעומת 0.1% לפני 3 שנים.
כהן אמר כי הרחבת הכיסויים הרפואיים על-ידי 4 קופות החולים, היוצאת לדרך בימים אלו, תביא לירידת פעילותן של חברות הביטוח בשוק הביטוחים הרפואיים. מגדל לא תנזק מכך, מכיון שהיא מוכרת רק ביטוחי פרט רפואיים, ולא ביטוחים קבוצתיים, ובתחום זה היא מובילה בענף ונהנית מרווחיות טובה.
מנכ"ל מגדל הזהיר כי רווחיות הביטוח הכללי תרד בשנים הקרובות. הסיבה העיקרית לכך היא ירידה חדה, עד כדי אבדן רווחיות, בענף ביטוח החובה. האוצר - אמר כהן - מכריח את חברות הביטוח להוריד תעריפים של ביטוח חובה, ללא הצדקה ומבלי לשים לב לכך שהתוצאות העיסקיות בביטוח זה נרשמות בפיגור של 3 שנים. במאזני 2007 תשתקף הירידה בתעריפים שהחלה ב-2004. מגדל, הוסיף המנכ"ל, ממשיכה במדיניות של פעילות זהירה ובהיקף מבוקר בענפי הביטוח הכללי.

תאריך:  07/03/2007   |   עודכן:  07/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוגל: "עודף משפטנות וביקורת - חסם לצמיחה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תלונה למגדל
אבי לביא  |  18/03/07 13:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אפריקה ישראל מתרחבת בשוק הסיני בעסקות של מיליוני דולרים    באמצעות תדיראן טלקום תספק מערכות תקשורת לרכבת התחתית לקראת אולימפיאדת בייג'ין
הדר פרבר
מודעת פרסומת של המעצבים דולצ'ה וגבנה הוסרה בטענה כי היא פוגעת בכבוד האישה
ניר יהב
ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח' ראאד סלאח, נעצר במזרח ירושלים בעת שהניף את דגלי סוריה ואש"ף בהפגנה ונשא נאומי הסתה    נעצר והובא לבית המשפט    השופט: אסור לשייח לשהות במקומות ציבוריים עם יותר משמונה אנשים
גלית יצחק
כך עולה לקראת יום האישה שיצוין מחר    כ-69% מהנשים העובדות הינן אימהות, מתוכן רק 27% בדרג ניהולי
עידן יוסף
ימשיכו לעבוד כרגיל התחומים הקשורים למתן שירות לציבור הרחב כמו: פניות הציבור בפיקוח על הבנקים, קופות הבנק, ופניות הציבור בנושא מלוות המדינה    ייפגע הפיקוח על הבנקים והדיונים על הריבית במשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il